Robbert. Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 Hallo iedereen. Ik zit met een vraag: Ik ben in het bezit van een paar Canton Ergo SC-l speakers en nu is mijn vraag kan een Harman Kardon HK 3470 deze zonder schade goed aansturen of kan ik beter een andere (eind)versterker aanschaffen? Ik heb deze combinatie nu al een aantal jaren maar in die tijd is er al een tweeter en een middentoner op misterieuze wijze defect geraakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 Het ligt eraan waardoor die tweeter en middentoner zijn stuk gegaan. Het kan aan jou liggen of aan de apparatuur. Als het aan jou ligt, heb je waarschijnlijk te hard gedraaid, waardoor de speaker te veel vermogen voor z'n kiezen heeft gehad (al dan niet door clippen van de versterker). Mocht je toch hard willen blijven draaien en komt de versterker daarbij te kort, dan zou je inderdaad een andere versterker kunnen zoeken. Eentje die stabieler is. Als je speakers het volume gewoon niet aankunnen, moet je uiteraard op zoek naar andere speakers... Als het aan de apparatuur ligt, is er iets kapot. Waarschijnlijk in de versterker dan. Ik dat geval is het natuurlijk niet verstandig om er maar zo mee door blijven te spelen. Daar moet je dan iets aan (laten) doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts