Jump to content

Ik zoek het verschil

Recommended Posts

Beste,

Ik ben me aan het orienteren op de MP3 spelers...en dan zie je door het aanbod het beoogde doel niet meer.

Ik heb me dus ' beperkt ' op de iPod en de iRiver.

Met de keuze van de in-ear doppen ben in er wel uit geloof ik....ik heb me een bult aan review's gelezen op allerlei site's..en het zullen de Shure E4's worden.

Nu zit ik dan nog met het 'luxe' probleem welke speler aan te schaffen en ik hoop dat er hier voldoende leden zijn die ervaring hebben met beide spelers.

Ik zoek dus een vergelijk in prijs/kwaliteit als globaal...en klankmatig en gebruikers vriendelijkheid in het bijzonder.

Wat ik wil is MP3 van mijn pc over zetten naar de speler zonder dat ik daarvoor dure middelen cq allerlei programma's moet downloaden......maar ik rip ze zelf en wil ze onderweg luisteren....that's all eigenlijk....en dan met een middelgrote opslag capaciteit.

Wie kan mij helpen om tussen de twee een duidelijker beeld te vormen vanuit persoonlijke ervaring.

Alvast mijn dank.

--Hans.

De batterij/accu van de iRiver is beter dan van de iPod.

Ook is de iRiver wat degelijker gebouwd, aan de iPod kan meer beschadigd worden...maar als je er zuinig mee omgaat doet dit niet echt ter zake.

Het geluid is van beide goed of even slecht met bijgeleverde oordopjes.

Maar als het om uiterlijk en bediening gaat is de iPod superieur. Het scrollen door bestanden, het luxe gevoel en het mooie kleurenscherm...als je computert met een Mac en de schoonheid van het systeem (OSX) bent gewend dan zul je zonder aarzeling voor de iPod gaan.

Om MP3's naar je iPod te laden is iTunes aan te raden, is er ook voor Windows en is gratis...elegant programma dat naadloos aansluit bij de iPod.

Tja als je zonder "speciale software" je mp3 speler wil gebruiken dan moet je Iriver en Ipod (en sony en creative) overslaan!

Beiden kunnen niet zonder de dedicated software afspeelbare mp3tjes kopieren.

De benodigde software is gratis. Maar je kunt niet met je verkenner je mp3tjes benaderen op de player. En plaats je ze toch met je verkenner dan kan(lees WIL) de player ze niet zien.

Nu is de understeuning voor ipod wel indrukwekkend te noemen.

De dwang die je opgelegt wordt vind ik stuitend en moet afgestraft worden.

Iaudio is een merk die wel volledig als USB-mp3 player functioneren kan.

Er zijn meer gewone 'minder monopolie azende' spelers op de markt.

Ik heb die Shure oordopjes eens bekeken en de specificaties vergeleken met de aanzienlijk goedkopere oordopjes van Philips die ik hier heb. Die Shure doppen lijken me fantastisch (vooral de waarschijnlijk goede demping van het omgevingsgeluid spreekt mij aan) al vind ik het stereobeeld van oordoppen i.h.a. waardeloos.

Als de relatieve prijs van de E4 (

Zelf ben ik ook opzoek naar een mp3 speler en ook naar fatsoenlijke oordoppen.

Als ik Hans zijn verhaal zo lees, dan zou ik haast zeggen neem in je keuze ook de spelers van iaudio mee.

De mp3 spelers van dit merk hebben de mogelijkheid om met windows verkenner mp3's op de speler te zetten. Daarnaast zijn er nog een aantal types die gebruikt kunnen worden als data opslag (op vakantie je camera- kaartje ff legen)

Ik ga het model de "6" nog even afwachten alvorens ik mijn keuze maak.

Oordopjes van Shure en dan denk ik het goedkoopste modelletje.

Groet,

Jkr

Tja als je zonder "speciale software" je mp3 speler wil gebruiken dan moet je Iriver en Ipod (en sony en creative) overslaan!

De benodigde software is gratis. Maar je kunt niet met je verkenner je mp3tjes benaderen op de player. En plaats je ze toch met je verkenner dan kan(lees WIL) de player ze niet zien.

seoman,

Ik heb een iRiver iHP-120. Wat ouder beestje, 20 GB harde schijf. En ik kan hem ook zo gebruiken. Ik heb hem barstensvol gezet met WAV files, omdat ik mp3 niet kan uitstaan. Maar zonder dedicated software, en gewoon vanuit de verkenner hoor. Of ie dat met mp3's doet, weet ik niet zeker maar ik denk het wel.

Of heb jij mp3's die niet helemaal goed zijn? Mijn vriendin heeft een USB mp3 speler en die speelt de mp3 niet af gemaakt met razorLAME. Wel als ik het doe met Adobe Audition. Iets met "save extra non-music data", geloof ik.

Groet,

Jacco

seoman,

Ik heb een iRiver iHP-120. Wat ouder beestje, 20 GB harde schijf. En ik kan hem ook zo gebruiken. Ik heb hem barstensvol gezet met WAV files, omdat ik mp3 niet kan uitstaan. Maar zonder dedicated software, en gewoon vanuit de verkenner hoor. Of ie dat met mp3's doet, weet ik niet zeker maar ik denk het wel.

Of heb jij mp3's die niet helemaal goed zijn? Mijn vriendin heeft een USB mp3 speler en die speelt de mp3 niet af gemaakt met razorLAME. Wel als ik het doe met Adobe Audition. Iets met "save extra non-music data", geloof ik.

Groet,

Jacco

Ik luister dus nu naar een mp3 van Janine Jansen via de verkenner gekopieerd naar de iRiver en het speelt fantastisch. Ook mp3 doet ie dus gewoon afspeulen.

Groet,

Jacco

seoman,

Groet,

Jacco

Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn.

Maar toen ik aan het zoeken was naar een mp3 speler kwam ik bijna overal de melding tegen dat er software nodig was.

Ik was begonnen met iriver omdat mijn oude mp3(cd)player me prima beviel.

Maar daar kon ik ze toen niet vinden!

Ik ga er van uit dat als er op een website staat dat er speciale software nodig is je dan ook niet bestanden met de verkenner kan verplaatsen.

Ik heb 2 aanvaringen gehad met mp3 spelers!

Ik kon hun muziek archief niet lezen of beschrijven zonder eerst "hun" software te installeren.

En ik ben het zat om meer dan 2 mediaplayers op mijn pc te hebben!

Het hele concept van usb word op deze manier om zeep geholpen!

Ja, dat begrijp ik. Nou, ik zit dus met USB 2 en dat gaat retesnel. Ik gebruik die mp3 speler eigenlijk meer als portable hardeschijf. Even ergens een dvd'tje scoren en gewoon handig meenemen. Ik zou niet meer zonder willen.

Groet,

Jacco

Ja, dat begrijp ik. Nou, ik zit dus met USB 2 en dat gaat retesnel. Ik gebruik die mp3 speler eigenlijk meer als portable hardeschijf. Even ergens een dvd'tje scoren en gewoon handig meenemen. Ik zou niet meer zonder willen.

Groet,

Jacco

Ja goed h

Ik wilde jullie alvast weer hartelijk danken voor de reacties op mijn verzoek......tis weer een stapje vooruit in het woud van info.

De link van tweakers had ik al eens doorgelezen maar niet tot 7 :blink: ....en gelet op de vracht aan reacties daar is het toch niet zo eenvoudig.

Blijft natuurlijk altijd een moeilijk geval om te moeten beslissen op een recentie via een ander zijn oren/indruk....[maar je kunt een globaal overzicht krijgen]....en zeker als het om een aanzienlijk bedrag gaat en je ze eigenlijk ook nergens kunt beluisteren.

Affijn..nogmaals bedankt voor de moeite..en als iemand er nog wat aan wil toevoegen zal ik daar zeer zeker ook mee aan de slag gaan.

Ik zal jullie komen vertellen wat het uiteindelijk geworden is en waarom..maar eerst even sparen :(;)

--Hans.

Oh nog iets!

Met een non-dedicated software player.

Kun je de mp3tje ook gewoon op de speler laten staan en met iedere willekeurige media player afspelen.

Het is immers gewoon een verwisselbare schijf van de pc!

Groetjes Simon

Oh nog iets!

Met een non-dedicated software player.

Kun je de mp3tje ook gewoon op de speler laten staan en met iedere willekeurige media player afspelen.

Het is immers gewoon een verwisselbare schijf van de pc!

Groetjes Simon

Zoiets heb ik sinds de kerst ook, de Iaudio M5L met 20 Gb harddisk en een superlange speelduur van 35 uur.

1123582332_l_0.jpg

Ik vind dat apparaat echt super. Het machientje heeft echt een heel goede weergave, zeker met een goede koptelefoon, een snelle harddisk en is zeer degelijk gebouwd (aluminium behuizing).

De mijne komt bij >> MP3shop.nl << vandaan.