Richard 2 Posted 29 oktober 2007 Report Share Posted 29 oktober 2007 Het gebruik van een manger zou best wel eens kunnen werken. Wel een kostbaar experiment, en het i nog maar de vraag of je van het geluid van een Manger houdt, er zijn veel mensen die het fantastisch vinden, maar ook hele volksstammen die er niet van houden. Als je er een kegel boven hangt zou ik een afgeplatte (holle) kegel gebruiken waarvan de stompe bovenzijde samenvalt met de diameter van de spreekspoel. Het inwendige van de kegel zou je kunnen uithollen om de afstraling van het centrale gedeelte te absorberen, dit middendeel verstoort anders de afstraling (de golfbeweging in het middengedeelte is tegengesteld aan de golfbeweging in de buitenrand). Je zal ze waarschijnlijk niet meer in Nederland kunnen kopen. Manger verkoopt ze per postorder en misschien kun je ook bij de zelfbouwwinkels van onze oosterburen terecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 oktober 2007 Report Share Posted 29 oktober 2007 ik wil ze eigenlijk boven op de Betonnix zetten, ik kan het midhoog gedeelte heel makkelijk eraf tillen de manger kan ik als het experiment met de kegel mislukt, natuurlijk altijd in een hele mooie druppelbehuizing zetten en gewoon naar voren laten stralen. ik ga eens informeren en plannen maken, het kriebelt weer nl........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 29 oktober 2007 Report Share Posted 29 oktober 2007 Wat ik er een beetje van opgevangen had( ik heb ze zelf spijtig genoeg nooit gehoord ), is dat de mangers al ze naar voren stralen van zichzelf al erg bundelen , groot membraan opp /hoge freq geeft bundeling , meen ik te weten. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 oktober 2007 Report Share Posted 29 oktober 2007 Hier staat nog 'n setje te koop... Marktplaats.nl Dan krijg je de rest er zelfs bij... Wat ik er een beetje van opgevangen had( ik heb ze zelf spijtig genoeg nooit gehoord ), is dat de mangers al ze naar voren stralen van zichzelf al erg bundelen , groot membraan opp /hoge freq geeft bundeling , meen ik te weten. gr hj Wat ik er van gehoord heb (o.a. bij Stefan) zijn het prachtige units die zeer natuurlijk klinken. Om ze goed gecombineerd te krijgen met een basspeakers is dan weer wat lastiger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 3 november 2007 Report Share Posted 3 november 2007 ik heb manger ergens prive ook beluistert 1 je kunt uren naar luisteren 2 je moet hem actief versterken 3 op show bij manger was het bijna nooit goed , klonk soms niet 4 versterker kritisch 5 je kunt overal zitten niet richtings gevoelig 6 allein zu teuer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts