Jump to content

Transrotor ZET 1

Henk&audio
 Share

Recommended Posts

In de duitse Audio las ik een verslag van een nieuw model Transrotor ZET 1 draaitafel. Zeer lovende woorden over het presteren van deze draaitafel. Er lijkt ook nog een ZET 2 en 3 aan tekomen. De site van Transrotor heeft nog geen informatie. Zelfs hier op dit forum heb ik nog geen posting gezien over de nieuwkomer.

Ben zeer benieuwd of iemand wat meer weet, misschien zelfs al heeft beluisterd.

Groet,

Henk

In de duitse Audio las ik een verslag van een nieuw model Transrotor ZET 1 draaitafel. Zeer lovende woorden over het presteren van deze draaitafel. Er lijkt ook nog een ZET 2 en 3 aan tekomen. De site van Transrotor heeft nog geen informatie. Zelfs hier op dit forum heb ik nog geen posting gezien over de nieuwkomer.

Ben zeer benieuwd of iemand wat meer weet, misschien zelfs al heeft beluisterd.

Groet,

Henk

Ha die Henk en.........

De diverse Transrotor draaitafels die niet geimporteerd worden, bestaan wel :lol:;) .

Maar omdat de Importeur er geld bij moet leggen , komen ze niet naar Nederland.

Dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn ,want dat zijn ze niet , alleen je moet ze een beetje zelf bouwen en kunnen ook opgewaardeerd worden.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ze worden waarschijnlijk als losse onderdelen bouwpakket aangeleverd, en moeten dan door de leverende winkel in elkaar worden gezet. Net zoals Bluenote, en waarschijnlijk nog meer merken. Zo houdt met de kosten laag, en je verzekert jezelf ervan dat het geheel goed ( met een bijpassend element ) wordt afgeleverd aan de klant. Daarom zullen de meeste " luie" of slecht geinformeerde verkopende partijen alleem maar bouwpaketten als deze afstoten, en alleen echte experts goede draaitafels kunnen leveren...

Greetz,

Lestat

Ik kan me best voorstellen dat mensen het leuk vinden om hun draaitafel zelf te bouwen. Het is net soep uit een pakje. Je doet er wat verse groenten bij en iedereen vind het geweldig wat je gemaakt hebt.

Carl

Ik kan me best voorstellen dat mensen het leuk vinden om hun draaitafel zelf te bouwen. Het is net soep uit een pakje. Je doet er wat verse groenten bij en iedereen vind het geweldig wat je gemaakt hebt.

Carl

Wat is dat nu voor onzin? Misschien dat voor jou een goede draaitafel hetzelfde is als soep .... Als ik de discussies Hear zo lees heeft TR altijd al een hoog knutselgehalte als je dat wilt. En waarom zou het zelf in elkaar zetten minder zijn als je zelf handig bent? Vind het een goede zaak.

;)

Carl

Wat is dat nu voor onzin? Misschien dat voor jou een goede draaitafel hetzelfde is als soep .... Als ik de discussies Hear zo lees heeft TR altijd al een hoog knutselgehalte als je dat wilt. En waarom zou het zelf in elkaar zetten minder zijn als je zelf handig bent? Vind het een goede zaak.

;)

Ozo! :D

Ha die Henk en.........

De diverse Transrotor draaitafels die niet geimporteerd worden, bestaan wel :lol:;) .

Maar omdat de Importeur er geld bij moet leggen , komen ze niet naar Nederland.

Dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn ,want dat zijn ze niet , alleen je moet ze een beetje zelf bouwen en kunnen ook opgewaardeerd worden.

MvG,

Haudio

lang geleden dat ik zulk een onzin mocht lezen, even terugkomen op de oorspronkelijke vraag, welk er op neer kwam wie er iets zou weten van de Zet 1.

Lezend op diverse duitse sites blijkt dit een nieuw model van Transrotor, dus geen lang bestaand " zelfbouw " project.

het lijkt mij dat een importeur alle modellen zal kunnen leveren, in een toch wel wat erg uitgebreid assortiment - als dat van transrotor - zullen wel keuze's gemaakt worden, zodat er slechts een deel direct - uit voorraad - leverbaar is.

zou je een ander model willen, kan het besteld worden, 't is ook maar gewoon handel.

platenspelers die als een soort bouwpakketje worden vervoerd zijn er vele, aard en constructie van dit soort apparaten leiden er toe dat het niet anders kan.

echter grote problemen kan dit niet opleveren, gezien deze spelers wel heel erg simpel in elkander steken.

dat een importeur er geld bij zou moeten leggen, lijkt me hoogst bijzonder en dus hoogst onwaarschijnlijk, ook de duitse prijzen zijn dusdanig opgebouwd dat er voor de tussenhandel voldoende marge overblijft en wijs mij nu eens een importeur die meerdere kosten - transport bijvoorbeeld - niet doorberekend.

:blink:

Ha die Henk  en.........

De diverse Transrotor draaitafels die niet geimporteerd worden, bestaan wel  :lol:  ;) .

Maar omdat  de Importeur er geld bij moet leggen , komen ze niet naar Nederland.

MvG,

Haudio

lang geleden dat ik zulk een onzin mocht lezen, even terugkomen op de oorspronkelijke vraag, welk er op neer kwam wie er iets zou weten van de Zet 1.

Lezend op diverse duitse sites blijkt dit een nieuw model van Transrotor, dus geen lang bestaand " zelfbouw " project.

het lijkt mij dat een importeur alle modellen zal kunnen leveren, in een toch wel wat erg uitgebreid assortiment - als dat van transrotor - zullen wel keuze's gemaakt worden, zodat er slechts een deel direct - uit voorraad - leverbaar is.

zou je een ander model willen, kan het besteld worden, 't is ook maar gewoon handel.

platenspelers die als een soort bouwpakketje worden vervoerd zijn er vele, aard en constructie van dit soort apparaten leiden er toe dat het niet anders kan.

echter grote problemen kan dit niet opleveren, gezien deze spelers wel heel erg simpel in elkander steken.

dat een importeur er geld bij zou moeten leggen, lijkt me hoogst bijzonder en dus hoogst onwaarschijnlijk, ook de duitse prijzen zijn dusdanig opgebouwd dat er voor de tussenhandel voldoende marge overblijft en wijs mij nu eens een importeur die meerdere kosten - transport bijvoorbeeld - niet doorberekend.

:blink:

Natuurlijk weet jij alles beter Jitze !

Daarom ........................................

Maar misschien niet ver genoeg......

Haudio

Guest Kraus vonBentinck

Waar ik me wel (heel goed zelfs) iets bij kan voorstellen is een "modellenmoeheid:" bij TR-liefhebbers en leveranciers. Op het moment lijkt het er op dat er elke twee maanden een nieuw model platenspeler uit komt bij TR.

Ik beschouw me wel een beetje als TR-liefhebber maar die constante stroom van nieuwe draaitafels wekt ook bij mij enige irritatie. Het voortdurend nieuwe modellen introduceren "veroudert" het bestaande assortiment immers.

Vergelijk je dat met bijv. SME dat al weet ik hoe lang drie modellen heeft, dan is TR bijna nog erger dan de Nederlandse commissie voor de spelling.

Dat importeurs en detailhandel weinig zin hebben om elke keer weer een voorraadje nieuws in te slaan, dat lijkt mij veel waarschijnlijker.

Het is wel een voorbeeld er van dat men bij TR niet erg marktgericht denkt.

Tja, dat klinkt wel logisch Kraus. Zou best kunnen dat het eigenlijk niet zo goed met TR gaat en de markt voor hele dure TR's verzadigd is. Denk eerder dat ze nu met goedkopere modellen een ander marktsegment proberen aan te boren. De stortvloed aan nieuwe modellen is daar wel een soort (ondoordachte) indicatie van. Zoiets van niet geschoten altijd mis.

Dat de importeurs daar een beetje kierewiet van worden is te begrijpen maar er niet aan meewerken is ook contraproductief. Iig vind ik zo'n bouwdoos TR wel in het geheel passen. Maar ja, dat verstiert dan weer de markt voor de peperdure modellen als ze net zo goed zijn.

;)

Maar ja, dat verstiert dan weer de markt voor de peperdure modellen als ze net zo goed zijn.

;)

gelukkig is kwaliteit niet het meest belangrijke criterium waarop tot aanschaf wordt besloten, uiterlijk vertoon en marketinggeweld blijken ook erg veel invloed te hebben.

:o

"Ergens geld op toeleggen" kan ook worden uitgelegd als "ergens minder aan verdienen".

Misschien heeft die importeur geen capaciteit om het extra werk, wat het assembleren van al die Zet-1 draaitafels met zich meebrengt, uit te voeren en zal hij het aan de dealer of de klant overlaten. Bij het verkopen van "zelfbouwspul" zal een deel van de toegevoegde waarde dus bij de dealer worden gegenereerd of verdampen (als de klant het zelf doet) en dat kost de importeur geld.

Daarbij kun je je afvragen of bij assemblage door de klant het kwaliteitsniveau van het merk kan worden gehandhaafd. Ik denk van niet en ik verwacht dat het de importeur een hoop gezeur oplevert. Bijvoorbeeld van mensen zoals jij die denken dat het verlenen van service door de telefoon en achter de balie niets kost.

Bij het verkopen van "zelfbouwspul" zal een deel van de toegevoegde waarde dus bij de dealer worden gegenereerd of verdampen (als de klant het zelf doet) en dat kost de importeur geld.

Daarbij kun je je afvragen of bij assemblage door de klant het kwaliteitsniveau van het merk kan worden gehandhaafd. Ik denk van niet en ik verwacht dat het de importeur een hoop gezeur oplevert. Bijvoorbeeld van mensen zoals jij die denken dat het verlenen van service door de telefoon en achter de balie niets kost.

een goedkoper apparaat levert per saldo minder op dan een duurder, klopt, vaak worden dit soort ongemakken gecompenseerd door een hogere omzet, bij platenspelers zal dit niet direct massaal optreden, maar toch...........

bekijk nu een transrotor eens goed en probeer eens een voorstelling te maken van te maken fouten, denk dat een ieder met enig inzicht en enige handigheid echt wel instaat is dit in elkander te zetten.

afregelen van arm & element zal het meest veeleisende onderdeel blijven, ook hier blijkt dat ook amateurs - liefhebbers - tot een uitstekend resultaat kunnen komen.

het verlenen van service vanachter een balie of aan de telefoon kost vooral tijd, wordt echter in het algemeen weer goed gemaakt - marge uit verkopen - goodwill - om maar wat positieve effecten te noemen.

overigens komen de meeste platenspelers in gedemonteerde toestand bij de detaillist binnen, deze zal hem dus altijd al inelkander moeten steken...............

:huh:

Maar ja, dat verstiert dan weer de markt voor de peperdure modellen als ze net zo goed zijn.

;)

gelukkig is kwaliteit niet het meest belangrijke criterium waarop tot aanschaf wordt besloten, uiterlijk vertoon en marketinggeweld blijken ook erg veel invloed te hebben.

:o

Ik vind dat het met de marketing wel meevalt bij Transrotor. Alleen in interne kringen is het merk bekend. Onlangs was er iemand bij mij op bezoek en die vond de "soepketelconstructie" van de Fatbob wel heel erg apart, maar ze had echt nog nooit zoiets gezien op draaitafelgebied, laat staan dat ze van het merk gehoord had.

Bij collega's idem dito. Merk onbekend, constructie en design ver weg van de 08/15 platenspeler

Ik vind het ook wel een beetje raar dat Transrotor voor iedere verjaardag ter wereld een nieuw model uitbrengt. Dat kan 2 dingen betekeken. Of ze hebben hun bouwwijze niet onder controle, of ze zijn zoekende naar de ultieme "low budget" speler. En om het magazijn niet over te laten lopen van "uitprobeersels", zeten ze alles af op de markt.

Dat een importeur daar niet in mee gaat kan ook verschillende oorzaken hebben.

- Ze hebben er misschien te weinig kaas van gegeten

- Ze wachten totdat er een uitgerijpt model komt.

- Ze zijn te klein om alles op voorraad te nemen

- Ze kiezen voor 1

Guest Kraus vonBentinck

Het is in ieder geval geen goede bedrijfsvoering van TR. De simpele waarheid zal wel zijn dat JR zich gewoon hobbyisme kan permitteren.

Innovatief is er niets nieuws aan al die nieuwe modellen en voor de klant is vervelend dat de suggestie wordt gewekt als zouden de oude modellen verouderd/achterhaald zijn.

Die modellenstroom is ook tegengesteld aan de vroegere filosofie van een "draaitafel voor de eeuwigheid"

Ook een bouwpakket is trouwens niets nieuws voor TR. Er was al een "Volksrotor" voor rond de

reservesnaar Transrotor direct via www.dienadel.de

Leuk dat je die zin er meteen uit filtert, Kraus. :D Ik heb de snaar echter bestelt bij Henk en daar wacht ik dus gewoon op. ;)

Eigenlijk stom dat ik niet meteen ter plekke bij Transrotor om een reservesnaartje heb gevraagd, ik realiseerde me op de terugreis pas dat mijn huidige reservesnaar vanwege de TMD niet meer gaat passen.

Aan voorraad was ook geen gebrek, er stonden ettelijke grote dozen op de plank vol met duizenden snaren in diverse lengtes.

Guest Kraus vonBentinck

Volgens mij krijgt Henk tegenwoordig ook wel eens een kunsthoofd van TR. Die runt geen ballentent en het leveren van zo'n lullig en universeel onderdeeltje mag eigenlijk geen 6 maanden duren; stel je voor dat je gewoon de snaar nodig hebt ;)

Voor een importeur/dealer is het leveren van een betrouwbaar merk met weinig klachten belangrijker dan wat ook. Het goedpraten van weer een nieuw model of krankjoreme wachttijden zal niet altijd gemakkelijk worden gevonden.

Gelukkig voor Henk verkoopt hij tegenwooprdig ook nog Bluenote met waarschijnlijk wat meer controle en zeggenschap bij de follow-up

reservesnaar Transrotor direct via www.dienadel.de

Leuk dat je die zin er meteen uit filtert, Kraus. :D Ik heb de snaar echter bestelt bij Henk en daar wacht ik dus gewoon op. ;)

Eigenlijk stom dat ik niet meteen ter plekke bij Transrotor om een reservesnaartje heb gevraagd, ik realiseerde me op de terugreis pas dat mijn huidige reservesnaar vanwege de TMD niet meer gaat passen.

Aan voorraad was ook geen gebrek, er stonden ettelijke grote dozen op de plank vol met duizenden snaren in diverse lengtes.

Beste AudioPaul,

De snaar is binnen , het heeft even geduurt maar het is toch gebeurt.

Beste Kraus ,

De motoren zijn nog niet binnen , maar ik heb goede hoop want Theo gaat er morgen naar toe en ik heb hem op het hart gedrukt , neem aub de motoren mee.

Beste Ravon,

Transrotor is bedoelt voor de Duitse markt en exporteerden in principe niet, dus in Duitsland gingen ze gelijk van fabrikant naar dealer.

In Nederland zit er dus wel een Importeur tussen, daar heeft gek genoeg Jochen Reake geen rekening mee gehouden, dat vindt hij nog steeds moeilijk.

Want Jochen Reake is uitvinder, dat is zijn hobby en werk, daarbij bouwd hij ook nog draaitafels, dit in tegenstelling van de baas van Clear Audio die is fabrikant van platenspelers , die is dus commercieel bezig.

Dat dit een groot verschil oplevert is duidelijk.

MvG,

Haudio