jasper303 Posted 27 januari 2006 Report Share Posted 27 januari 2006 Beste mensen, Wij zijn een jonge ontwerpers duo gevestigd in Eindhoven en zijn bezig met een portable radio ontwerp. Hiervoor zijn we op zoek zjin naar kleine full range drivertjes van +/- 6.5 cm welke overeenkomen met de speakers die Tivoli Audio in hun PAL collection gebruiken. Deze zijn van een uitzonderlijke kwaliteit en geven een breed geluids spectrum weer. Weet iemand een bedrijf of groothandel die dit soort geweldige speakertjes produceren of leveren!? Met vriendelijke Groet, Studio JSPR W: www.studiojspr.nl E: info@studiojspr.nl T: 0031 (0) 612212159 F: 0031 (0) 847516979 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 27 januari 2006 Report Share Posted 27 januari 2006 1x deze post plaatsen is wel genoeg hoor, je hoeft hier niet het hele forum voor onder te spammen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland# Posted 27 januari 2006 Report Share Posted 27 januari 2006 Hoi Tip: koop bij de betere tijdschriften handel het duitste blad hobby hifi daar staat net deze uitgave een test in van kleine breedband drivers. Tang band lijkt me aan te raden of hivi research /swans of aura. 6.5 cm is eigenlijk net een tikkie te klein met een 3 inch kom je wat lager. Succes met je ontwerp/ kopie van de tivoli (rijmt ). Groeten Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 28 januari 2006 Report Share Posted 28 januari 2006 1x deze post plaatsen is wel genoeg hoor, je hoeft hier niet het hele forum voor onder te spammen Pilletje vergeten vanochtend? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 28 januari 2006 Report Share Posted 28 januari 2006 Beste mensen, Wij zijn een jonge ontwerpers duo gevestigd in Eindhoven en zijn bezig met een portable radio ontwerp. Hiervoor zijn we op zoek zjin naar kleine full range drivertjes van +/- 6.5 cm welke overeenkomen met de speakers die Tivoli Audio in hun PAL collection gebruiken. Deze zijn van een uitzonderlijke kwaliteit en geven een breed geluids spectrum weer. Weet iemand een bedrijf of groothandel die dit soort geweldige speakertjes produceren of leveren!? Met vriendelijke Groet, Studio JSPR W: www.studiojspr.nl E: info@studiojspr.nl T: 0031 (0) 612212159 F: 0031 (0) 847516979 Is 6.5cm de absolute max of kan het wat groter? Wat is het volume achter de speaker en wat heb je al voor de electronica? Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasper303 Posted 29 januari 2006 Author Report Share Posted 29 januari 2006 Hela Hans, De elektronica wordt na overleg en als het uiteindelijk ontwerp klaar is op maat gemaakt. Vermogen en soort versterkertje moet, afhankelijk van de gekozen speaker, nog bepaald worden. We zaten wel te denken aan een speaker diameter rond de 3". Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 De elders genoemde tangband drivers lijken hier wel voor geschikt. Ik zou wel aanraden om een hoogdoorlaat filter op de unit te zetten, want diepe bas komt er toch niet uit terwijl de unit het wel zal proberen als de versterker het signaal doorgeeft. Liever filteren vanaf zo'n 80Hz met een 4de orde akoestisch filter. Deze Jordan is ook een mogelijkheid: JORDAN JXR6 HD Of de Aura NS3-193-8-S43, als je die nog kunt krijgen. 3" is wel ontzettend klein... Evt. zou je er twee in kunnen zetten, dan kun je ook meteen over op 'stereo'. Als je voor 4 of 5" kunt gaan wordt het aanbod een stuk groter en de geluidskwaliteit potentieel beter. Je wilt tenslotte niet een slap aftreksel van de Tivoli lanceren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Ik denk niet dan in een Tivoli luidsprekers gebruikt worden met de prijs/kwaliteit Jordan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland# Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 haha Nee denk ik ook niet, als we dan toch bezig zijn zet er dan ook gelijk een ucd digitale versterker in. Maar even serieus wat moet de "tivoli" gaan kosten? ik vindt die tivoli pal een erg geslaagd ontwerp. Kan en wil je al wat tekeningen laten zien van jullie ontwerp? Ik ben erg benieuwd hoe je zoiets slicks wil gaan overtreffen designs gewijs. Zijn jullie je er bewust van dat er al heel veel kopieen zijn van de tivoli? Groeten Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Mischien kunnen ze luidsprekers inkopen bij Bose en er "Powered by Bose" op zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasper303 Posted 2 februari 2006 Author Report Share Posted 2 februari 2006 Hmm... daar zijn we onz zeker van bewust...ons ontwerp zal even als de tivoli audio systemen erg simplistisch qua vormgeving zijn..maar de 5 verschillende materialen waar hij in uitgevoerd wordt moet de doorslag geven! In april moeten de modellen klaar zijn en productie technisch haalbaar. Midden April staan we er mee op de design beurs in Milaan!! Wordt nog hard doorwerken!!!! haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasper303 Posted 2 februari 2006 Author Report Share Posted 2 februari 2006 Heeft iemand wel eens gehoord van de Hi-Vi B3S ..dit blijken ook goede speakertjes te zijn...maar hoe zouden ze zijn in vergelijk met een Tangband!? of een Aurasound Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 Ik denk niet dan in een Tivoli luidsprekers gebruikt worden met de prijs/kwaliteit Jordan. Made in Taiwan. Oem van de grote hoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superboer Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 ken je deze site al? http://www.zaphaudio.com/audio-speaker18.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 Als ik zo de vraag lees dan gaat het hier dus niet om een apparaat dat muziek maakt maar iets dat er met name leuk uitziet? Ik bedoel, anders was je toch met de speaker begonnen? Nou, ik heb pas een tivoli kloon bij action gekocht voor een paar euro. Sloop daar dan de driver uit, of bouw een nieuw kastje om die elektronica, ben je goedkoop uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland# Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 Hoi Jasper Ik zou het erg leuk vinden als je wat foto's plaats als jullie tivoli af is. Ben erg nieuwsgierig naar het ontwerp. Ik snap dat het nu nog even geheim moet blijven. Groeten Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasper303 Posted 9 februari 2006 Author Report Share Posted 9 februari 2006 Haha,..dat komt goed...GEEEEN TIVOLI KLOON!!! hahaha Het wordt een erg leuke serie radio's. Ik heb zojuist 3 drivertjes van aurosound binnengekregen van van 1 t/m 3" hoop dat het gekuid iets wordt. Maandag worden er test gedaan wat betreft de frequensies enzo. Ik hou jullie op de hoogte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts