Jump to content

audio boeken.

piet van soest
 Share

Recommended Posts

Ik vraag me zeer af of het mogelijk is om een boek te maken over "hoe het werkt" zonder dat he een redelijk gedegen hoeveeheid basis informatie aan vooraf gaat. En dan wordt het al snel "moeilijk" en "saai".

Anyway. heb je al in de Elektuur bibliotheek gekeken?

http://www.elektuur.nl/Default.aspx?tabid=...l=1&SortField=8

misschien is dit wat?

bnl1931.jpg

Eigenijk is deze beter (maar wel saaier)

bnl10641.gif

Beetje Googelen en je hebt een schat aan informatie :rolleyes:

Maar een boek lezen is prettiger dan naar een monitor staren, akkoord.

En ook op de diverse hifi forums. :rolleyes:

Boek lezen is soms prettiger, maar vaak zo gedateerd! :unsure:

Zag in de bieb nog boeken staan over hifi uit de jaren 1978/1980, maar daar sta ik als doorsnee liefhebber niet op te wachten! :blink:

Beetje Googelen en je hebt een schat aan informatie :rolleyes:

Maar een boek lezen is prettiger dan naar een monitor staren, akkoord.

En ook op de diverse hifi forums. :rolleyes:

Boek lezen is soms prettiger, maar vaak zo gedateerd! :unsure:

Zag in de bieb nog boeken staan over hifi uit de jaren 1978/1980, maar daar sta ik als doorsnee liefhebber niet op te wachten! :blink:

Om te begrijpen hoe een transistorversterker of buizenversterker werkt hoef je echt niet de nieuwste boeken te lezen.

Als je nieuw wilt kopen vind ik "Handbook for sound engineers" een aanrader. Pittig geprijsd en alleen in het engels verkrijgbaar maar zeer compleet.

Ik vraag me zeer af of het mogelijk is om een boek te maken over "hoe het werkt" zonder dat he een redelijk gedegen hoeveeheid basis informatie aan vooraf gaat. En dan wordt het al snel "moeilijk" en "saai".

Ja Duck,

Dat is een waarheid als een koe. Zonder gedegen voorkennis is en blijft het moeilijk hoor. Tuurlijk zijn er basisbegrippen en -inzichten te verwerven voor bijna nop. Ook met gedegen voorkennis is het vaak zo dat een dwaas meer vragen kan stellen dat een wijze kan beantwoorden. Maar laat je niets op je mouw spelden, of in ieder geval probeer daar eerst gevoel voor te krijgen. In het koninkrijk der blinden is eenoog koning, zeggen ze weleens. Ik sta versteld van de enorme hoeveelheid kennis die op het Internet te vinden is. In mijn tijd moest het allemaal uit de boeken gehaald worden. Het begrip kwam later wel...

Maar dat is in elk ambachtelijk vak het geval.

Groet,

Jacco