piet van soest Posted 27 januari 2006 Report Share Posted 27 januari 2006 beste. ik ben op zoek naar ned. audio boeken maar deze zijn moeilijk of helemaal niet te vinden . klopt dit of zoek ik op de verkeerde plekjes gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 27 januari 2006 Report Share Posted 27 januari 2006 wat zou je willen lezen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 27 januari 2006 Author Report Share Posted 27 januari 2006 wat zou je willen lezen ? ik weet niks over het innerlijke van de hardware of hoe dit werkt hier zo ik wel meer over willen weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 januari 2006 Report Share Posted 28 januari 2006 Wellicht heb je hier iets aan? http://www.diyaudio.com/wiki/ Beetje Googelen en je hebt een schat aan informatie Maar een boek lezen is prettiger dan naar een monitor staren, akkoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 januari 2006 Report Share Posted 28 januari 2006 op http://www.audio-muziek.nl/audiotechniek/index.htm vind je een aantal onderwerpen ook in het nederlands. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 29 januari 2006 Members Report Share Posted 29 januari 2006 >>>KLIK<<< Een mooi naslagwerk over de europese platenspelers van 1945 tot 1975, en ook nog in het nederlands. En niet eens zo prijzig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Ik vraag me zeer af of het mogelijk is om een boek te maken over "hoe het werkt" zonder dat he een redelijk gedegen hoeveeheid basis informatie aan vooraf gaat. En dan wordt het al snel "moeilijk" en "saai". Anyway. heb je al in de Elektuur bibliotheek gekeken? http://www.elektuur.nl/Default.aspx?tabid=...l=1&SortField=8 misschien is dit wat? Eigenijk is deze beter (maar wel saaier) Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 29 januari 2006 Author Report Share Posted 29 januari 2006 dank jullie wel. ik zal hier zeker gaan rond snuffelen. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Wellicht heb je hier iets aan? http://www.diyaudio.com/wiki/ Beetje Googelen en je hebt een schat aan informatie En om het zoeken wat te vereenvoudigen http://forum.zelfbouwaudio.nl/index.php?op...&id=38&Itemid=2 (meest Engels datwel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Beetje Googelen en je hebt een schat aan informatie Maar een boek lezen is prettiger dan naar een monitor staren, akkoord. En ook op de diverse hifi forums. Boek lezen is soms prettiger, maar vaak zo gedateerd! Zag in de bieb nog boeken staan over hifi uit de jaren 1978/1980, maar daar sta ik als doorsnee liefhebber niet op te wachten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Beetje Googelen en je hebt een schat aan informatie Maar een boek lezen is prettiger dan naar een monitor staren, akkoord. En ook op de diverse hifi forums. Boek lezen is soms prettiger, maar vaak zo gedateerd! Zag in de bieb nog boeken staan over hifi uit de jaren 1978/1980, maar daar sta ik als doorsnee liefhebber niet op te wachten! Om te begrijpen hoe een transistorversterker of buizenversterker werkt hoef je echt niet de nieuwste boeken te lezen. Als je nieuw wilt kopen vind ik "Handbook for sound engineers" een aanrader. Pittig geprijsd en alleen in het engels verkrijgbaar maar zeer compleet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Zag in de bieb nog boeken staan over hifi uit de jaren 1978/1980, maar daar sta ik als doorsnee liefhebber niet op te wachten! Ah joh, geweldig retrospul!!! En inderdaad, de techniek veroudert niet zo snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Ik vraag me zeer af of het mogelijk is om een boek te maken over "hoe het werkt" zonder dat he een redelijk gedegen hoeveeheid basis informatie aan vooraf gaat. En dan wordt het al snel "moeilijk" en "saai". Ja Duck, Dat is een waarheid als een koe. Zonder gedegen voorkennis is en blijft het moeilijk hoor. Tuurlijk zijn er basisbegrippen en -inzichten te verwerven voor bijna nop. Ook met gedegen voorkennis is het vaak zo dat een dwaas meer vragen kan stellen dat een wijze kan beantwoorden. Maar laat je niets op je mouw spelden, of in ieder geval probeer daar eerst gevoel voor te krijgen. In het koninkrijk der blinden is eenoog koning, zeggen ze weleens. Ik sta versteld van de enorme hoeveelheid kennis die op het Internet te vinden is. In mijn tijd moest het allemaal uit de boeken gehaald worden. Het begrip kwam later wel... Maar dat is in elk ambachtelijk vak het geval. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts