BellaVista Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Al zappend kwam ik gisteravond langs de nieuwe versie van Idols. Volgt iemand dat hear? Is't wat? Wat is er b.t.w. van de vorige winnaars geworden? Iemand een idee of ze iets serieus betekenen voor muziek-minnend Nederland/Belgie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Ik mag het volgen omdat mijn kinderen het leuk vinden om er naar te kijken. Ik vind de onaangepaste typetjes (die soms behoorlijk goed zijn) het leukst. Die rocker en die jongen met dat afro kapsel, bijvoorbeeld. Wat van mij niet hoeft zijn de fragmenten van de (zang)talentlozen. Soms is het zo erg dat het niet leuk meer is. De winnaars vind ik niks. Die dame Hind die ooit tweede werd heb ik weleens live gehoord voordat ze aan Idols meedeed. Dat mens is geen idol maar ze kan echt goed zingen, ze schijnt vorig jaar een heel behoorlijke CD te hebben afgeleverd, ik heb hem nog niet gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 29 januari 2006 Author Report Share Posted 29 januari 2006 Ja, die Hind kan ik mij ook herinneren. Van alles wat ik heb gezien(?) was zij voor mij de enige die echt boven het maaiveld uitstak, maar niet de nieuwe Trijntje Oosterhuis.... Die rocker heb ik ook gezien. Inderdaad, opmerkelijk. Maar ja, een ECHTE rocker bij Idols? Zou Herman Brood ooit bij Idols gestart zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 29 januari 2006 Author Report Share Posted 29 januari 2006 .....Hind......... schijnt vorig jaar een heel behoorlijke CD te hebben afgeleverd, ik heb hem nog niet gehoord. Wellicht een recentie? Deze is iiig niet bekend bij allmusic.com. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Ja, die Hind kan ik mij ook herinneren. Van alles wat ik heb gezien(?) was zij voor mij de enige die echt boven het maaiveld uitstak, maar niet de nieuwe Trijntje Oosterhuis.... Die rocker heb ik ook gezien. Inderdaad, opmerkelijk. Maar ja, een ECHTE rocker bij Idols? Zou Herman Brood ooit bij Idols gestart zijn? Ik zie het voor me: Herman in pak met die schijtende papegaai op zijn schouder en dan in de voorronde "zo stoned als een garnaal" zingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Helaas heb ik de pech dat mijn lief en een van mijn dochters een bijna winnaar van een eerdere serie kennen Dientengevolge word ik op zaterdagavond vaak "gedwongen" om mee te kijken en te luisteren. Want om nou altijd demonstratief boven op je werkkamer te gaan zitten... Ik pik er dus wat van mee, helaas. Maar troost je, BellaVista, veel mis je niet. De juryleden denken nog steeds dat ze ver boven ons stervelingen zijn verheven, het presentatieduo bestaat zoals altijd uit een huppelk*tje en een meneer die er krampachtig nog iets van probeert te maken, maar blijft steken in gevatte opmerkingen die door de jury dan weer verkeerd worden begrepen of andersom, het lawaai is oorverdovend, de belichting oogverblindend, het publiek uitzinnig, kortom Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Ik volg het redelijk. Harm "de rocker" is eigenlijk een vette blues-man en ik vind hem wel aardig. Floortje is mijn favoriet. Wat een stem! Wat ik ook wel aardig vind, is de begeleiding van de band (ik dacht onder leiding van Fluitsma). Daar zit een lekker vette basgitaar in, wauw. Ook tv beluister ik via mijn set een aanverwante sub. Dan kun je ook horen dat er soms wat effect ingebracht of plotseling weggehaald wordt, zoals ooit bij Floortje gebeurde. Het arme kind wist niet wat er gebeurde en ging finaal de mist in. Het werd later "modulatie" genoemd. Het presentatieduo vind ik leuk. Martijn K. is mijn jeugdheld (Tros dancetraxx, met op donderdagavond om 20:30 de clubmix) en dat blonde ding vind ik schitterend. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Dat blonde ding heeft best wel humor, valt me op en kan de zaak een beetje relativeren. Meer iig dan die gozer. Mij wil je niet horen zingen en laat staan zien zingen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 (...)Het presentatieduo vind ik leuk. Martijn K. is mijn jeugdheld (Tros dancetraxx, met op donderdagavond om 20:30 de clubmix) en dat blonde ding vind ik schitterend. (...) Hier openbaart zich een generatiekloof Tja, K. een jeugdheld... En dat blonde, je zegt zelf al "ding", leuk bekkie, maar zo te horen de geestelijke diepgang van een surfplank Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 (...)Het presentatieduo vind ik leuk. Martijn K. is mijn jeugdheld (Tros dancetraxx, met op donderdagavond om 20:30 de clubmix) en dat blonde ding vind ik schitterend. (...) Hier openbaart zich een generatiekloof Tja, K. een jeugdheld... En dat blonde, je zegt zelf al "ding", leuk bekkie, maar zo te horen de geestelijke diepgang van een surfplank Met opgewekte groet, Nou, Chantal Janzen is echt niet dom. Ze moet zo doen omdat het publiek het anders niet begrijpt. Ik vindt het eigenlijk een waardeloos programma. Het gaat om de muziek en wat krijg je te zien? juist alleen maar geblaat met af en toe een liedje ertussen door. Het is de zoveelste manier om reclametijd te verkopen. Het gaat verder nergens over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Volgens mij gaat het niet om de muziek, maar om een "idool" te creeren (of met ander woorden, een "goed verkoopbaar product".) Muziek is alleen maar 1 van de te verkopen producten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Volgens mij gaat het niet om de muziek, maar om een "idool" te creeren (of met ander woorden, een "goed verkoopbaar product".) Muziek is alleen maar 1 van de te verkopen producten. Klopt. De winnaar van Idols moet een nummer 1 hit scoren. En dat zal ook gaan gebeuren. Voor Dick: Ik deed wat neerbuigend over Chantal J. maar ik bedoel het niet zo. Ik vind het een aanwinst als presentatrice. Zeker in vergelijking met de eerdere modellen. Maar misschien mag ze een extra potje bij mij breken... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Volgens mij gaat het niet om de muziek, maar om een "idool" te creeren (of met ander woorden, een "goed verkoopbaar product".) Muziek is alleen maar 1 van de te verkopen producten. Klopt. De winnaar van Idols moet een nummer 1 hit scoren. En dat zal ook gaan gebeuren. Voor Dick: Ik deed wat neerbuigend over Chantal J. maar ik bedoel het niet zo. Ik vind het een aanwinst als presentatrice. Zeker in vergelijking met de eerdere modellen. Maar misschien mag ze een extra potje bij mij breken... Groet, Jacco Zeur niet man, je vindt het gewoon een lekker wijf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Volgens mij gaat het niet om de muziek, maar om een "idool" te creeren (of met ander woorden, een "goed verkoopbaar product".) Muziek is alleen maar 1 van de te verkopen producten. Klopt. De winnaar van Idols moet een nummer 1 hit scoren. En dat zal ook gaan gebeuren. Voor Dick: Ik deed wat neerbuigend over Chantal J. maar ik bedoel het niet zo. Ik vind het een aanwinst als presentatrice. Zeker in vergelijking met de eerdere modellen. Maar misschien mag ze een extra potje bij mij breken... Groet, Jacco Zeur niet man, je vindt het gewoon een lekker wijf. Ik word al moe als ik aan haar denk... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Volgens mij gaat het niet om de muziek, maar om een "idool" te creeren (of met ander woorden, een "goed verkoopbaar product".) Muziek is alleen maar 1 van de te verkopen producten. Klopt. De winnaar van Idols moet een nummer 1 hit scoren. En dat zal ook gaan gebeuren. Voor Dick: Ik deed wat neerbuigend over Chantal J. maar ik bedoel het niet zo. Ik vind het een aanwinst als presentatrice. Zeker in vergelijking met de eerdere modellen. Maar misschien mag ze een extra potje bij mij breken... Groet, Jacco Zeur niet man, je vindt het gewoon een lekker wijf. Ik word al moe als ik aan haar denk... Groet, Jacco Lage rugpijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Maar troost je, BellaVista, veel mis je niet. De juryleden denken nog steeds dat ze ver boven ons stervelingen zijn verheven, Dat zijn ze ook. Qua ervaring, kennis en muzikaliteit hebben ze veel meer in huis dan de gemiddelde persoon. Als je echter 0 verstand hebt (ik heb het niet over jou of iemand hear) van muziek heb je geen radar om dit te zien. het presentatieduo bestaat zoals altijd uit een huppelk*tje en een meneer die er krampachtig nog iets van probeert te maken Wellicht is het moeilijk om het werk wat deze mensen moeten doen te begrijpen. De show moet een geheel worden, en een bepaalde uitstraling hebben. Naar de mensen thuis toe, en naar de deelnemers toe. Ze moeten wel 'ontspannende' leuke praatjes houden met de deelnemers om een tegengewicht te vormen tegen de jury, die per definitie de prestaties van de deelnemers moeten beoordelen. Ook als die slecht zijn. maar blijft steken in gevatte opmerkingen die door de jury dan weer verkeerd worden begrepen of andersom Live-televisie is in dat opzicht gewoon niet makkelijk. Deze situaties zijn alleen te voorkomen door alles te gaan regisseren en dat wil je juist niet. het lawaai is oorverdovend, de belichting oogverblindend, het publiek uitzinnig, kortom Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Dan kun je ook horen dat er soms wat effect ingebracht of plotseling weggehaald wordt, zoals ooit bij Floortje gebeurde. Het arme kind wist niet wat er gebeurde en ging finaal de mist in. Het werd later "modulatie" genoemd. Het was dan ook modulatie (exact volgens de muziek-definitie) en had niets met effecten te maken. Hopelijk kon je toch horen dat er naar es-klein (dan wel dis klein) gemoduleerd werd? Geen tempoverandering, geen bezettingsverandering. Hoe kom je nu toch bij 'ander effect'? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Dan kun je ook horen dat er soms wat effect ingebracht of plotseling weggehaald wordt, zoals ooit bij Floortje gebeurde. Het arme kind wist niet wat er gebeurde en ging finaal de mist in. Het werd later "modulatie" genoemd. Het was dan ook modulatie (exact volgens de muziek-definitie) en had niets met effecten te maken. Hopelijk kon je toch horen dat er naar es-klein (dan wel dis klein) gemoduleerd werd? Geen tempoverandering, geen bezettingsverandering. Hoe kom je nu toch bij 'ander effect'? Haha, nu val je door de mand. Je hebt geen hifi installatie aangesloten op je tv. Bij mij thuis was het vrij duidelijk. Floortje was net haar ding aan het doen en ik zei tegen mijn vriendin: "Hoor nu toch eens, bij dit grietje zetten ze wat zoet-gevooisde-galm erachter, zo kan iedere bimbo winnen..." Net op dat moment (mijn vriendin kan het beamen, haar viel het ook op) werd dat effect weggedraaid en klonk het weer droog. Galm weg, Floortje gedesorienteerd (ze hoorde het kennelijk in haar oortje of op een monitor, misschien viel de monitor in het geheel weg?) Die overgang was erg duidelijk bij mij thuis, het had eigenlijk niets met haar zang op zich te maken. De noten die meteen daarna uit haar keel kwamen, waren goed mis. Misschien dat dat die bewuste modulatie was, maar de aanleiding was iets anders. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Dan kun je ook horen dat er soms wat effect ingebracht of plotseling weggehaald wordt, zoals ooit bij Floortje gebeurde. Het arme kind wist niet wat er gebeurde en ging finaal de mist in. Het werd later "modulatie" genoemd. Het was dan ook modulatie (exact volgens de muziek-definitie) en had niets met effecten te maken. Hopelijk kon je toch horen dat er naar es-klein (dan wel dis klein) gemoduleerd werd? Geen tempoverandering, geen bezettingsverandering. Hoe kom je nu toch bij 'ander effect'? Haha, nu val je door de mand. Je hebt geen hifi installatie aangesloten op je tv. Bij mij thuis was het vrij duidelijk. Floortje was net haar ding aan het doen en ik zei tegen mijn vriendin: "Hoor nu toch eens, bij dit grietje zetten ze wat zoet-gevooisde-galm erachter, zo kan iedere bimbo winnen..." Net op dat moment (mijn vriendin kan het beamen, haar viel het ook op) werd dat effect weggedraaid en klonk het weer droog. Galm weg, Floortje gedesorienteerd (ze hoorde het kennelijk in haar oortje of op een monitor, misschien viel de monitor in het geheel weg?) Die overgang was erg duidelijk bij mij thuis, het had eigenlijk niets met haar zang op zich te maken. De noten die meteen daarna uit haar keel kwamen, waren goed mis. Misschien dat dat die bewuste modulatie was, maar de aanleiding was iets anders. Groet, Jacco Klik even hier. Het gaat om "What you're made of" van Silvias. Band maakt een gewone standaard albert hein pindakaas normale modulatie zoals dat al tienduizenden keren in de popmuziek is toegepast. Floortje raakt de toonsoort kwijt als gevolg HIERVAN. Je moet dan namelijk minimaal een keer een zeer ongelukkig en dissonant interval zingen (laatste noot voor en eerste noot na modulatie). Achteraf vertelde ze ook dat ze juist tegen die modulatie opzag. En dat dit inderdaad zoals zij vreesde verkeerd ging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Ik zal dat vanavond op mijn laptop beluisteren, ik ben nu aan het werk op een W98 machine en dat gaat allemaal wat minder. Maar buitenom dat, ik geloof die Idols-site niet hoor. Floortje schrok, of ze dat nou mag zeggen of niet. Interesseert me ook niet, ik hoorde duidelijk een technische verandering in het geluid en op datzelfde moment was er een schrikreactie en kwam het niet goed. Modulatie my ass... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Modulatie my ass... Ongetwijfeld dat er ook iets anders gebeurde op dat moment. Laat echter onverlet dat je een toonsoort niet kwijt raakt als gevolg van een stuk galm meer/minder. Maar goed ik kan dat stuk nu ook niet beluisteren, doe ik thuis wel en dan zal ik eens goed letten op wat jij zegt. OPDATUM: Net even kritisch geluisterd. Correcte modulatie was van d-klein naar es-klein (kleine secunde). Inschattingsfout van Floortje was dat ze een grote secunde omhoogmoduleerde in plaats van een kleine secunde. Gevolg: inzet op kleine terts van e-klein (ze zong een b direct na de modulatie) ipv es-klein (had een bes moeten zijn). Kwam dus absoluut zeker door de modulatie van de band (die ook het kleinst mogelijke en dus meest dissonante interval had gekozen). Hierbij wil ik wel even bij zeggen dat Floortje mijn favoriet is; bovenstaande dan ook zakelijk bedoeld. Analyse van Smits en Van Tijn klopt (wie zou ik zijn om de jury tegen te spreken). Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Je hebt geen hifi installatie aangesloten op je tv. Maar wel op mijn optische uitgang van mijn digitale kabeltuner....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Het presentatieduo vind ik leuk. Martijn K. is mijn jeugdheld (Tros dancetraxx, met op donderdagavond om 20:30 de clubmix) en dat blonde ding vind ik schitterend. Groet, Jacco Ik las laatst een uitspraak over Ellemieke Vermolen: "Iemand van 26 die er al tien jaar bijloopt als iemand van veertig" Het tegenovergestelde is waar wbt Martijn K. : iemand van (in de) veertig die er al tien jaar bijloopt als iemand van 26. Wordt die gast nooit eens volwassen? (Kan ik me iets bij voorstellen als je alleen maar 'woningverbeterprogramma's' op zondagmiddag presenteert) Vreselijk irritant figuur. Chantal J. is zeer aantrekkelijke dame Idols: tsja, er is tegenwoordig een clipje van Boris (winnaar vorig jaar? ) op The Box ofzo, een opname van een optreden met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Maar troost je, BellaVista, veel mis je niet. De juryleden denken nog steeds dat ze ver boven ons stervelingen zijn verheven, Dat zijn ze ook. Qua ervaring, kennis en muzikaliteit hebben ze veel meer in huis dan de gemiddelde persoon. Als je echter 0 verstand hebt (ik heb het niet over jou of iemand hear) van muziek heb je geen radar om dit te zien. het presentatieduo bestaat zoals altijd uit een huppelk*tje en een meneer die er krampachtig nog iets van probeert te maken Wellicht is het moeilijk om het werk wat deze mensen moeten doen te begrijpen. De show moet een geheel worden, en een bepaalde uitstraling hebben. Naar de mensen thuis toe, en naar de deelnemers toe. Ze moeten wel 'ontspannende' leuke praatjes houden met de deelnemers om een tegengewicht te vormen tegen de jury, die per definitie de prestaties van de deelnemers moeten beoordelen. Ook als die slecht zijn. maar blijft steken in gevatte opmerkingen die door de jury dan weer verkeerd worden begrepen of andersom Live-televisie is in dat opzicht gewoon niet makkelijk. Deze situaties zijn alleen te voorkomen door alles te gaan regisseren en dat wil je juist niet. het lawaai is oorverdovend, de belichting oogverblindend, het publiek uitzinnig, kortom Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Waarom ben jij w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts