Jump to content

Idols 2006

BellaVista
 Share

Recommended Posts

Of voor de (veel) betere zangeres

Ik neem aan dat je conservatoriumachtergrond/podiumervaring hebt om deze uitspraak te kunnen onderbouwen. Ben daar erg benieuwd naar.

Nee. Je hoeft daarvoor alleen maar het programma te bekijken en te beluisteren.

Van de

Floortje is nog niet echt, heeft nog niets meegemaakt. Dat zie je, dat hoor je en dat voel je.

Dit vind ik een hele belangrijke opmerking. Dit is namelijk echt op de rand van: Is het smaak? Of is het een feit? Wat in ieder geval klopt is het woordje nog. Niet dat je uitspraken kunt doen over wat ze heeft meegemaakt, maar wel over het feit dat ze zich nog zal ontwikkelen zodanig dat er een goede kans is dat jouw 'klacht' komt te vervallen. Echter is dit ook een doelgroependiscussie. Ik vind juist dat 'onbevangen' heel echt. Het hoeft niet allemaal serieus te zijn. Je hoeft niet een zeer ambitieuze houding na te streven om muzikaal te zijn (quote Floortje: Ik hoop dat ik gewoon kan blijven zingen, gezond blijf en dat ik heel oud wordt). Relativeren is ook wijsheid ( :( ik hoop niet dat ik smart-ass overkom) Dat kan denk ik op het podium prima werken. Quote Rafa

Haar techniek lijkt mij niet belangrijk meer want ze staat te zingen alsof het geen moeite kost.

En dat is nu precies een uitspraak die je op zo'n avond niet veel gewicht kunt toedienen. Floortje had iets met haar keel en was overduidelijk ontzettend gelimiteerd in haar kunnen deze avond. Ze speelde heel erg op safe en nam geen risico's. Bij het zingen van emotionele muziek wordt je daarop afgerekend. En dat brengt me bij een belangrijk punt: Ook bij het Liszt concours vorig jaar had Anton Salnikov zijn dag niet. Hij was lang en breed de doodgeverfde favoriet, maar won niet. Sung Yingdi had zijn dag wel. Bij wedstrijden gaat het zo. Wie gaat er nu een betere cari

Floortje is nog niet echt, heeft nog niets meegemaakt. Dat zie je, dat hoor je en dat voel je.

Dit vind ik een hele belangrijke opmerking. Dit is namelijk echt op de rand van: Is het smaak? Of is het een feit? Wat in ieder klopt is het woordje nog. Niet dat je uitspraken kunt doen over wat ze heeft meegemaakt, maar wel over het feit dat ze zich nog zal ontwikkelen zodanig dat er een goede kans is dat jouw 'klacht' komt te vervallen. Echter is dit ook een doelgroependiscussie. Ik vind juist dat 'onbevangen' heel echt. Het hoeft niet allemaal serieus te zijn. Je hoeft niet een zeer ambitieuze houding na te streven om muzikaal te zijn (quote Floortje: Ik hoop dat ik gewoon kan blijven zingen, gezond blijf en dat ik heel oud wordt). Relativeren is ook wijsheid ( :( ik hoop niet dat ik smart-ass overkom) Dat kan denk ik op het podium prima werken. Quote Rafa

Haar techniek lijkt mij niet belangrijk meer want ze staat te zingen alsof het geen moeite kost.

En dat is nu precies een uitspraak die je op zo'n avond niet veel gewicht kunt toedienen. Floortje had iets met haar keel en was overduidelijk ontzettend gelimiteerd in haar kunnen deze avond. Ze speelde heel erg op safe en nam geen risico's. Bij het zingen van emotionele muziek wordt je daarop afgerekend. En dat brengt me bij een belangrijk punt: Ook bij het Liszt concours vorig jaar had Anton Salnikov zijn dag niet. Hij was lang en breed de doodgeverfde favoriet, maar won niet. Sung Yingdi had zijn dag wel. Bij wedstrijden gaat het zo. Wie gaat er nu een betere cari

PS. Ik had helemaal niets met Boris (met Jamai trouwens ook niet)  :mellow: Jij wel  :rolleyes:

Nee, ik heb Idols 2 niet gevolgd en weet alleen dat de winnaar Boris heet. Ik kan dus geen uitspraak over zijn muziek doen. Jamai vond ik voor zijn leeftijd best goed, maar het was niet mijn persoonlijke smaak. De minst hype gevoelige van Idols 1 was denk ik Hind, daar hoor je nu af en toe nog wat van (toch?). Even een tip. Op geenstijl.nl staat een artikel over idols met een link naar een bestand van American Idol, Katharine McPhee zingt Think van Aritha Franklin. Ik hoor graag wie het beter/slechter vind dan de uitvoering van Rafa

Hoeveel horen we nu nog van Boris?

Niets meer :)

Gelukkig :D

Hij heeft een studio album opgenomen in de tussentijd en zal binnenkort (of is al uitgebracht) uitgebracht worden. Ik ken het verder niet. Keep the soul alive!

Trouwens vind ik het jammer dat Floortje verloren heeft.

Groet,

Jacco

• 3 years later...