piet van soest Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Het hele gebi-wire is idd afhankelijk van de opbouw van het filter. Voorbeelden: Bij een B&W DM640 heeft biwiren geen nut. Achter de pluggen komt de zwik zo weer bij elkaar. Bij een B&W CDM-1 heeft het wel nut, maar ik hoorde geen verschil. Bij een B&W N-804 heeft het ook nut, en hier is duidelijk waarneembaar dat bi-wiren een verbetering geeft. Bij een T+A TAL130 heeft bi-wiren wel nut, maar ook hier was het resultaat nihil. Bij een Infinity Kappa 7.1 had het geen nut. Je zult het dus zelf uit moeten proberen hoi sodejuu. heb je ook gegevens over de kef 203 ref?ik heb mijn speakers ook gebi wired en ik merkte duidelijk positief verschil. gr piet Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 henrie. die luister sessies zijn die er voor om naar andere sets te luisteren of een avondje muziek te luisteren(dit kan thuis ook) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 henrie. die luister sessies zijn die er voor om naar andere sets te luisteren of een avondje muziek te luisteren(dit kan thuis ook) Die luistersessies zijn er (neem ik aan) om een (voor mij onbekende) set te beoordelen. Maar ja, dan moet er wel muziek gedraaid worden die ik ken, anders valt er ook weinig te beoordelen. Ik kan moeilijk zeggen of een stuk van Mozart of Bach goed of slecht klonk, of dat Miles Davis wel of niet natuurlijk de speakers uit kwam, want ik ken hun muziek niet (en ik geval van klassiek ook de uitvoering niet)... Dus dan wordt het voor mij vrij nutteloos om naar zo'n sessie te gaan, niet waar? Neemt niet weg dat het best eens leuk is om een andere set te horen en zien, maar ach, ik ben niet zo iemand die freakt op een bepaalde set. Ik hou gewoon van muziek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 henrie. die luister sessies zijn die er voor om naar andere sets te luisteren of een avondje muziek te luisteren(dit kan thuis ook) Die luistersessies zijn er (neem ik aan) om een (voor mij onbekende) set te beoordelen. Maar ja, dan moet er wel muziek gedraaid worden die ik ken, anders valt er ook weinig te beoordelen. Ik kan moeilijk zeggen of een stuk van Mozart of Bach goed of slecht klonk, of dat Miles Davis wel of niet natuurlijk de speakers uit kwam, want ik ken hun muziek niet (en ik geval van klassiek ook de uitvoering niet)... Dus dan wordt het voor mij vrij nutteloos om naar zo'n sessie te gaan, niet waar? Neemt niet weg dat het best eens leuk is om een andere set te horen en zien, maar ach, ik ben niet zo iemand die freakt op een bepaalde set. Ik hou gewoon van muziek... het gaat er toch om hoe het klinkt met wat voor muziek dan ook.ik hou ook heel veel van muziek(ook een eigenstijl metal en dikke jazz) maar ik kan heel goed andere soorten muziek beoordelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 henrie. die luister sessies zijn die er voor om naar andere sets te luisteren of een avondje muziek te luisteren(dit kan thuis ook) Die luistersessies zijn er (neem ik aan) om een (voor mij onbekende) set te beoordelen. Maar ja, dan moet er wel muziek gedraaid worden die ik ken, anders valt er ook weinig te beoordelen. Ik kan moeilijk zeggen of een stuk van Mozart of Bach goed of slecht klonk, of dat Miles Davis wel of niet natuurlijk de speakers uit kwam, want ik ken hun muziek niet (en ik geval van klassiek ook de uitvoering niet)... Dus dan wordt het voor mij vrij nutteloos om naar zo'n sessie te gaan, niet waar? Neemt niet weg dat het best eens leuk is om een andere set te horen en zien, maar ach, ik ben niet zo iemand die freakt op een bepaalde set. Ik hou gewoon van muziek... het gaat er toch om hoe het klinkt met wat voor muziek dan ook.ik hou ook heel veel van muziek(ook een eigenstijl metal en dikke jazz) maar ik kan heel goed andere soorten muziek beoordelen. Nou, het zal wel aan mij liggen dan, maar ik kan vrij weinig met (met name) klassiek... Ik hoor dan van alle kanten kritiek (of juist lovende woorden) en dan denk ik 'ja het zal wel...' Ik kan dat niet beoordelen. Bovendien gaat het er mij niet zo zeer om of het 'klinkt zoals het hoort' (als er al zoiets bestaat), maar of ik het goed vind klinken. En kennelijk ben ik snel tevreden. Ik vind m'n set namelijk prima klinken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 henrie. die luister sessies zijn die er voor om naar andere sets te luisteren of een avondje muziek te luisteren(dit kan thuis ook) Die luistersessies zijn er (neem ik aan) om een (voor mij onbekende) set te beoordelen. Maar ja, dan moet er wel muziek gedraaid worden die ik ken, anders valt er ook weinig te beoordelen. Ik kan moeilijk zeggen of een stuk van Mozart of Bach goed of slecht klonk, of dat Miles Davis wel of niet natuurlijk de speakers uit kwam, want ik ken hun muziek niet (en ik geval van klassiek ook de uitvoering niet)... Dus dan wordt het voor mij vrij nutteloos om naar zo'n sessie te gaan, niet waar? Neemt niet weg dat het best eens leuk is om een andere set te horen en zien, maar ach, ik ben niet zo iemand die freakt op een bepaalde set. Ik hou gewoon van muziek... het gaat er toch om hoe het klinkt met wat voor muziek dan ook.ik hou ook heel veel van muziek(ook een eigenstijl metal en dikke jazz) maar ik kan heel goed andere soorten muziek beoordelen. Nou, het zal wel aan mij liggen dan, maar ik kan vrij weinig met (met name) klassiek... Ik hoor dan van alle kanten kritiek (of juist lovende woorden) en dan denk ik 'ja het zal wel...' Ik kan dat niet beoordelen. Bovendien gaat het er mij niet zo zeer om of het 'klinkt zoals het hoort' (als er al zoiets bestaat), maar of ik het goed vind klinken. En kennelijk ben ik snel tevreden. Ik vind m'n set namelijk prima klinken... het is ook geen kritiek. en wees blij dat jij tevreden bent over jouw set Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 henrie. die luister sessies zijn die er voor om naar andere sets te luisteren of een avondje muziek te luisteren(dit kan thuis ook) Die luistersessies zijn er (neem ik aan) om een (voor mij onbekende) set te beoordelen. Maar ja, dan moet er wel muziek gedraaid worden die ik ken, anders valt er ook weinig te beoordelen. Ik kan moeilijk zeggen of een stuk van Mozart of Bach goed of slecht klonk, of dat Miles Davis wel of niet natuurlijk de speakers uit kwam, want ik ken hun muziek niet (en ik geval van klassiek ook de uitvoering niet)... Dus dan wordt het voor mij vrij nutteloos om naar zo'n sessie te gaan, niet waar? Neemt niet weg dat het best eens leuk is om een andere set te horen en zien, maar ach, ik ben niet zo iemand die freakt op een bepaalde set. Ik hou gewoon van muziek... het gaat er toch om hoe het klinkt met wat voor muziek dan ook.ik hou ook heel veel van muziek(ook een eigenstijl metal en dikke jazz) maar ik kan heel goed andere soorten muziek beoordelen. Nou, het zal wel aan mij liggen dan, maar ik kan vrij weinig met (met name) klassiek... Ik hoor dan van alle kanten kritiek (of juist lovende woorden) en dan denk ik 'ja het zal wel...' Ik kan dat niet beoordelen. Bovendien gaat het er mij niet zo zeer om of het 'klinkt zoals het hoort' (als er al zoiets bestaat), maar of ik het goed vind klinken. En kennelijk ben ik snel tevreden. Ik vind m'n set namelijk prima klinken... het is ook geen kritiek. en wees blij dat jij tevreden bent over jouw set Ik vat het ook niet op als kritiek hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 henrie. die luister sessies zijn die er voor om naar andere sets te luisteren of een avondje muziek te luisteren(dit kan thuis ook) Die luistersessies zijn er (neem ik aan) om een (voor mij onbekende) set te beoordelen. Maar ja, dan moet er wel muziek gedraaid worden die ik ken, anders valt er ook weinig te beoordelen. Ik kan moeilijk zeggen of een stuk van Mozart of Bach goed of slecht klonk, of dat Miles Davis wel of niet natuurlijk de speakers uit kwam, want ik ken hun muziek niet (en ik geval van klassiek ook de uitvoering niet)... Dus dan wordt het voor mij vrij nutteloos om naar zo'n sessie te gaan, niet waar? Neemt niet weg dat het best eens leuk is om een andere set te horen en zien, maar ach, ik ben niet zo iemand die freakt op een bepaalde set. Ik hou gewoon van muziek... het gaat er toch om hoe het klinkt met wat voor muziek dan ook.ik hou ook heel veel van muziek(ook een eigenstijl metal en dikke jazz) maar ik kan heel goed andere soorten muziek beoordelen. Nou, het zal wel aan mij liggen dan, maar ik kan vrij weinig met (met name) klassiek... Ik hoor dan van alle kanten kritiek (of juist lovende woorden) en dan denk ik 'ja het zal wel...' Ik kan dat niet beoordelen. Bovendien gaat het er mij niet zo zeer om of het 'klinkt zoals het hoort' (als er al zoiets bestaat), maar of ik het goed vind klinken. En kennelijk ben ik snel tevreden. Ik vind m'n set namelijk prima klinken... het is ook geen kritiek. en wees blij dat jij tevreden bent over jouw set Ik vat het ook niet op als kritiek hoor... mooi. geniet van jouw muziek. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Ik heb gewoon met dikke van de Hull kabels 4mm2 gebiwired over de grond liggen. Mijn vrouw heeft er absoluut geen probleem mee die houdt net als de resterende vrouwen hier, ernorm van muziek en snapt waarom e.e.a. niet met een dun draadtje aangesloten kan worden. Bij mij geeft biwirring iets meer grip op de basspeaker en dat heb ik gewoon nodig omdat ik met een buizenversterker speel. Gewoon zelf uitproberen, als je vrouw het niet mooi vind of de kabels weg wegwerken, of je ega.... FF zonder dollen er vast iets in de kamer wat jij weer niet mooi vind.... Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Mijn vrouw heeft er absoluut geen probleem mee diehoudt net als de resterende vrouwen hier, ernorm van muziek en snapt waarom e.e.a. niet met een dun draadtje aangesloten kan worden. Dan mag ze mij dat wel eens uitleggen (er vanuit gaande dat hier met 'een dun draadje' een standaard netsnoer bedoeld wordt)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Dan mag ze mij dat wel eens uitleggen (er vanuit gaande dat hier met 'een dun draadje' een standaard netsnoer bedoeld wordt)... Als je net als ik, grote boxen hebt, dan doe je daar geen lullig snoertje aan. Wat de rest daar van vind, kan me eerlijk gezegt....de volgende keer neem ik waarschijnlijk nog dikkere kabels. Als iemand gelukkig is, met zijn 230volt snoertjes prima toch? Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Sorry, ik was ff in verwarring met een ander topic, dat over netsnoeren gaat. Deze gaat over speakerkabels. Daarbij kan ik me er wat bij voorstellen dat je dikke kabels gebruikt... Excuus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonic Nurse Posted 31 januari 2006 Author Report Share Posted 31 januari 2006 Goh, wat een reacties! Bedankt allemaal! Gezien de uiteenlopende ervaringen denk ik dat ik het inderdaad eerst maar eens ga proberen met gewoon goede kabels. Dan kan ik later altijd nog eens experimenteren... Dat is denk ik ook het leuke van deze hobby... een beetje bezig blijven en proberen het zootje te verbeteren. Anyway... nogmaals dank. Uw input wordt gewaardeerd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Het hele gebi-wire is idd afhankelijk van de opbouw van het filter. Voorbeelden: Bij een B&W DM640 heeft biwiren geen nut. Achter de pluggen komt de zwik zo weer bij elkaar. Bij een B&W CDM-1 heeft het wel nut, maar ik hoorde geen verschil. Bij een B&W N-804 heeft het ook nut, en hier is duidelijk waarneembaar dat bi-wiren een verbetering geeft. Bij een T+A TAL130 heeft bi-wiren wel nut, maar ook hier was het resultaat nihil. Bij een Infinity Kappa 7.1 had het geen nut. Je zult het dus zelf uit moeten proberen Beste Sodejuu, Hear moet ik toch een kleine correctie opgegeven. De B&W 640-i is in het scheidingfilter WEL gescheiden en ook achter de aansluitterminals. Als volgt dus : Mid en hoog komen bijelkaar.De bass is gescheiden opgebouwd op het filter. Zie ook deze link onder "crossover B&W 640-i " crossover B&W Moet je wel even een aantal foto's doorklikken om bij het schema te komen. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Het hele gebi-wire is idd afhankelijk van de opbouw van het filter. Voorbeelden: Bij een B&W DM640 heeft biwiren geen nut. Achter de pluggen komt de zwik zo weer bij elkaar. Bij een B&W CDM-1 heeft het wel nut, maar ik hoorde geen verschil. Bij een B&W N-804 heeft het ook nut, en hier is duidelijk waarneembaar dat bi-wiren een verbetering geeft. Bij een T+A TAL130 heeft bi-wiren wel nut, maar ook hier was het resultaat nihil. Bij een Infinity Kappa 7.1 had het geen nut. Je zult het dus zelf uit moeten proberen Beste Sodejuu, Hear moet ik toch een kleine correctie opgegeven. De B&W 640-i is in het scheidingfilter WEL gescheiden en ook achter de aansluitterminals. Als volgt dus : Mid en hoog komen bijelkaar.De bass is gescheiden opgebouwd op het filter. Zie ook deze link onder "crossover B&W 640-i " crossover B&W Moet je wel even een aantal foto's doorklikken om bij het schema te komen. Met groet, Beste Audiofreak, Ik heb het over de DM640 en niet de DM640-i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Als je echt goeie l.s. kabels hebt i.c.m. echt goeie jumpers is bi-wiren komplete onzin! Bi-wiren is alleen goed voor de kabelfabrikant! Ik heb verschillende proeven gedaan i.c.m. mijn ANLYSIS OVAL9 kabels. Ook andere kabels heb ik gebi-wirerd, maar geen van de testen kon tippen aan de enkele ANALYSIS! Het resultaal was altijd weer dat de single-wire ANALYSIS veel beter was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Als je echt goeie l.s. kabels hebt i.c.m. echt goeie jumpers is bi-wiren komplete onzin! Bi-wiren is alleen goed voor de kabelfabrikant! Wanneer ik van singewire overstap op biwire (met dezelfde goede stekkers en kabels) is er wel degelijk verschil hoorbaar. Met hoog wordt transparanter, het laag strakker. Toevallig vorige week nog eens geprobeerd. Dit kan natuurliojk ook aan mijn speakers liggen met de Watson woofers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Ik had mijn stukkie nog even aangepast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Toch vind ik iets een beetje vreemd. Jij zegt dat je wel degelijk verschil hoort, omdat dat misschien aan je Watson woofers kan liggen. Heb je wel eens geluisterd met ANALYSIS kabels? Ik ben benieuwd of je dan nog positief verschil hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Toch vind ik iets een beetje vreemd. Jij zegt dat je wel degelijk verschil hoort, omdat dat misschien aan je Watson woofers kan liggen. Heb je wel eens geluisterd met ANALYSIS kabels? Ik ben benieuwd of je dan nog positief verschil hoort. Heb je wel eens biwire Analysis kabels vergeleken met singlewire Analysis....??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Sorry, ik was ff in verwarring met een ander topic, dat over netsnoeren gaat. Deze gaat over speakerkabels. Daarbij kan ik me er wat bij voorstellen dat je dikke kabels gebruikt... Excuus... Geeft niet Henrie, Met je opmerking raak je wel een bijzonder punt n.l. vrouwen! (even offtopic moderator) Uit ervaring: elkaar wat gunnen!!!! Mijn vrouw luisterd overdag vaak naar de radio met een van de mooiste door mij gereviseerde tuners, EM Labs 300BXLS buizen, ik draai ook af en toe haar muziek.... en weet je wat? Ik heb bijna nooit geen gezeur over snoeren, over audiodiepteinvesteringen E.e.a. is altijd bespreekbaar en meestal geen probleem Zelfs mijn dochters vragen nu al, "als we straks het huis uit zijn, krijgen we dan ook zo'n mooie buizenversterker" Mooi he, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Ja, geen verbetering! Toch hebben mijn speakers geen scheidingsfilters. Deze kabels zijn zo goed, dat het gebruik van een goede jumper meer dan voldoende is. Ik heb in het verleden wel eens biwirering toegepast met 4mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 1 februari 2006 Report Share Posted 1 februari 2006 (edited) Het hele gebi-wire is idd afhankelijk van de opbouw van het filter. Voorbeelden: Bij een B&W DM640 heeft biwiren geen nut. Achter de pluggen komt de zwik zo weer bij elkaar. Bij een B&W CDM-1 heeft het wel nut, maar ik hoorde geen verschil. Bij een B&W N-804 heeft het ook nut, en hier is duidelijk waarneembaar dat bi-wiren een verbetering geeft. Bij een T+A TAL130 heeft bi-wiren wel nut, maar ook hier was het resultaat nihil. Bij een Infinity Kappa 7.1 had het geen nut. Je zult het dus zelf uit moeten proberen Beste Sodejuu, Hear moet ik toch een kleine correctie opgegeven. De B&W 640-i is in het scheidingfilter WEL gescheiden en ook achter de aansluitterminals. Als volgt dus : Mid en hoog komen bijelkaar.De bass is gescheiden opgebouwd op het filter. Zie ook deze link onder "crossover B&W 640-i " crossover B&W Moet je wel even een aantal foto's doorklikken om bij het schema te komen. Met groet, Beste Audiofreak, Ik heb het over de DM640 en niet de DM640-i Beste Sodejuu, Mondejuu,je hebt gelijk. Ik had gisterochtend dus niet goed gelezen en was niet wakker. Met een groet, Edited 1 februari 2006 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts