Jump to content

speakerstandaards

Loes
 Share

Recommended Posts

Ik ben van plan het satellietsysteem KEF KHT - 5005 te kopen, maar ik weet nog niet of ik de bijpassende standaards erbij zal kopen. Het lijkt me wel handig, omdat ik nog niet precies weet waar ik ze aan mijn muren kan bevestigen, maar ik vind ze nogal prijzig en vraag me af wat de meerwaarde is van het plaatsen van speakers op een standaard t.o.v. het hangen aan de muur. Op een standaard kan je ze wel beter naar je toe draaien misschien, maar ik vraag me af of er nog meer voordelen zijn. Kan iemand dat aangeven?

Alvast bedankt.

Groet, Loes

Inderdaad bieden stands veel meer plaatsingsopties die het geluidsbeeld duidelijk ten goede kunnen komen als je hier mee experimenteerd. Aan de muur heeft ook het grote nadeel dat als ze vast zitten, je niet even makkelijk aan andere plek kan uitproberen die misschien wel/mischien niet beter is.

Net als voor de zgn. boekenkast luidsprekers geldt, dat er erg weinig speakers zijn die het beste "aan de muur" presteren. Bijna alle speakers presteren beter als ze een stuk(je) van de muur af staan op een stabiele stand. Dit komt o.a. de ruimtelijkheid van de muziek/film erg ten goede.

Persoonlijk zou ik altijd voor stands gaan, mits ze goed stabiel zijn.