Tijn Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Ik vond een plaatje van deze cd-speler op een Japanse website. Ik dacht eerst dat het een Marantz was. Vond em namelijk wat weg hebben van de Cd-10. Wat schetst mijn verbazing. Het is een Philips, met typenummer LHH-500. Natuurlijk was Philips in de jaren 90 voor een groot deel eigenaar van Marantz, maar wist niet dat dit ook onder deze naam werd verkocht. Ben ook benieuwd naar de kwaliteiten van deze speler: http://oak.zero.ad.jp/comstore/shohin_img/cd.img/LHH-500.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 januari 2006 Report Share Posted 30 januari 2006 Marantz was voor 80 a 90 procent Philips. Het was de high-end productlijn van Philips en deze laatstgenoemde was ook eigenaar (dat was al 10-tallen jaren zo). Maar die Philips-jongens wilden er van af. Gekke lui die Marantz-boys. Ze wilden kwaliteit enzo, tja dat kan dus echt niet meer anno 200x. Een paar jaar geleden zijn ze samen gegaan met Denon en Philips had een minderheidsbelang van 14 procent. Kun je je het voorstellen: Denon voor 14 % in handen van Philips...Toch een beetje om trots op te zijn hoor, Nederlanders! Hoe het nu is, weet ik niet. Maar de band Marantz-Philips is historisch gezien vrij nauw. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Het beste van Philips zijn de aandelen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Het beste van Philips zijn de aandelen. Carl Emn zelfs daarvan was een keer bijna niks meer over. Maar dat is een publiek geheim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 brrrrrrr philips. koning van de geprogrammeerde degeneratie please make things better Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 please make things better Ik ben inmiddels in het stadium beland dat ik liever heb dat ze helemaal niets meer maken, wat een baggerprodukten met een nog slechtere service. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 brrrrrrr philips. koning van de geprogrammeerde degeneratie please make things better Dat hun audio produkten en misschien zelfs al hun consumentenelektronica jou tegenvalt, dan wil dat nog niet zeggen dat Philips alleen maar slechte dingen maakt hoor... Dat vind ik zo makkelijk, en zo kort door de bocht. Bovendien, je wilt niet weten hoeveel (ook high end) audiomerken onderdelen van Philips gebruiken. Denk aan cd/dvd-loopwerken of een hele meuk aan IC's... Dus niet zo afgeven op Philips... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 En niet te vergeten de technologie. Al staat er misschien niet direct Philips op de chip of het onderdeel; er is een kans dat ze wel aan de ontwikkeling van het onderdeel hebben bijgedragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 1 februari 2006 Report Share Posted 1 februari 2006 brrrrrrr philips. koning van de geprogrammeerde degeneratie please make things better Dat hun audio produkten en misschien zelfs al hun consumentenelektronica jou tegenvalt, dan wil dat nog niet zeggen dat Philips alleen maar slechte dingen maakt hoor... Dat vind ik zo makkelijk, en zo kort door de bocht. Bovendien, je wilt niet weten hoeveel (ook high end) audiomerken onderdelen van Philips gebruiken. Denk aan cd/dvd-loopwerken of een hele meuk aan IC's... Dus niet zo afgeven op Philips... De consumentenmarkt is inderdaad verziekt, daar kan Philips niets aan doen. Philips kan wel kwaliteitsproducten op de markt zetten die duurder zijn dan de gemiddelde prijs op de markt en langer mee gaan, maar dat is economische zelfmoord. Ze zijn wat betreft ook niet echt altijd even netjes geweest. Een leraar elektronica van me had een Philips TV gekocht die na 7 jaar de geest gaf. Die werd dus door hem opengemaakt om het probleem te achterhalen. Bleek dat (bewust) de gaten op de printplaat te groot geboord waren, waardoor er geen goede bronsverbindingen ontstonden bij het solderen, met als gevolg tinrot en een kapotte TV. Na alles opnieuw doorgesoldeerd te hebben heeft deze TV nog jaren staan spelen. Philips is naar mijn inzien een geniaal bedrijf, maar misschien niet helemaal in de consumentenmarkt. Ze zijn vooruitstrevend en bereid om grote risico's te nemen door nieuwe concepten te ontwikkelen en introduceren, die niet allemaal even goed uitpakken (DCC bijvoorbeeld). Kijk eens naar Philips Medical, de tak waar ik het meeste mee te maken heb. De apparatuur die ze voor die markt produceren worden gelauwerd door de gebruikers ervan (ben ik er ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 1 februari 2006 Report Share Posted 1 februari 2006 PHILIPS kan met name met audio niet meer tegen de concurentie op dus willen ze nog meedoen dan moet dat ergens vandaan komen wat je terug ziet in bijvoorbeeld hun dvd recorders waar na korte tijd al geen loopwerk meer voor te leveren is en omruiling voor philips goedkoper blijkt te zijn. Zo zijn veel bekende problemen bekend zoals de sacd 1000 een goed apparaat wanneer hij werkt maar er moest bezuinigd worden en dus is het apparaat niet echt betrouwbaar. Wat nu zo jammer is dat je weet dat ze het heel goed kunnen maar dat het dus gewoon niet meer kan. KTV techniek gaat nog steeds vrij aardig een set van philips komt niet vaker op de TD dan van een ander merk alleen zie je dus apparaten welke gewoon niet zijn getest waar bijvoorbeeld een onderdeel niet inzit daar waar vroeger een philips set grondig werd getest alvorens hij de markt op ging. Het verhaal wat ik las van slecht soldeerwerk vind ik geen probleem dat is niet meer dan normaal een product wordt warm en koelt weer af en zodoende krijg je te maken met het veranderen van de eigenschappen van het soldeerwerk waardoor het een en ander kan gaan los zitten. Dat PHILIPS geen dubbel doorgemetaliseerde printen gebruikt in hun sets lijkt me dan ook logisch het moet wel betaalbaar blijven. Dat er bij consumenten electronica andere normen worden gehanteerd dan bijvoorbeeld de genoemde MRI scanner lijkt me ook vrij logisch is niet echt te vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 1 februari 2006 Report Share Posted 1 februari 2006 Ik trok ook geen vergelijking, maar wilde er mee aangeven dat Philips op andere vlakken zeer goed bezig is, om een beetje tegen het Philips-bashen in te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 Philips heeft de consument decennia lang producten verkocht die de kwaliteit van kinderspeelgoed niet overstegen, zowel in witgoed als in bruingoed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 Philips heeft de consument decennia lang producten verkocht die de kwaliteit van kinderspeelgoed niet overstegen, zowel in witgoed als in bruingoed! De consument heeft door na Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene59 Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 Philips heeft de consument decennia lang producten verkocht die de kwaliteit van kinderspeelgoed niet overstegen, zowel in witgoed als in bruingoed! Grotere flauwekul vandaag nog niet gelezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 De consument heeft door na Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 Een vraag wordt altijd nog gekweekt door fabrikanten Precies: meervoud. Hieruit zou je kunnen concluderen dat consumenten n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tijn Posted 2 februari 2006 Author Report Share Posted 2 februari 2006 Misschien doet dit de reacties weer wat positiever stemmen ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 Een vraag wordt altijd nog gekweekt door fabrikanten en niet door consumenten. Fabrikanten maken gebruik van de latente behoeften van klanten. Als die behoefte er niet is, kan je hoog en laag springen als fabrikant maar je kan er toch nooit een succes van maken. Daarom mislukken ook zoveel producten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 henrie, ik heb een SACD1000 gehad. het loopwerk was zo voddig opgehangen dat een niet concentrische CD aanliep (de helft ongeveer) en er was niks aan te doen. ontwerpfout, internet staat vol met die klacht. zelf opgelost door de boel wat aan te passen. de servo IC's brandden af door verkeerde software en HF residuen uit de standaard schakelende voeding (goedkope shit in een 1999 euro speler). dezelfde IC's in o.a. Krell en MF gan niet kaduuk. net wat beter toegepast. de IC's zaten overigens zichtbaar scheef op de print gesoldeerd, het was een wonder dat het net goed ging. deze spelers waren geen voorbeeld van geprogrammeerde degeneratie maar van stom toeval als het 2 jaar leefde. bijna allemaal zijn ze binnen die tijd overleden. kom nog eens met onterecht mopperen over Philips? hoeveel tientallen mensen zijn na defect raken van een SACD1000 afgescheept met een 963a (een kwart zo duur) die ook zo kapot waren? doei Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 Philips heeft de consument decennia lang producten verkocht die de kwaliteit van kinderspeelgoed niet overstegen, zowel in witgoed als in bruingoed! Dat ben ik echt niet met je eens . PHILIPS heeft TOP producten op de markt gezet met name op het gebied van KTV sets. Zelfs op audio gebied hebben ze in het verleden heel goede apparatuur gehad en niet te vergeten de luidsprekers waaronder de door mij gewaardeerde ribbon tweeters. Kwaliteit is tegenwoordig bij veel merken ver te zoeken dus niet alleen bij philips. Ik vind het alleen jammer dat PHILIPS waar we best trots op mogen zijn (of mochten zijn) nu oa tgv bezuinigingen kwalitatief mindere producten neerzet met die wetenschap dat bekend is dat ze het zeker wel goed kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 Mijn ervaringen met Philips zijn gewoon slecht. Zo slecht dat het er bij mij niet meer in komt. Zo heb ik eens een super VHS recorder gehad. In zo'n apparaat zit een metalen frame waar je de cassette in duwt. Bij elke waaibomen japanner omsloot dat frame de cassette rondom. Bij Philips slechts aan drie kanten met als gevolg dat het frame verboog als de cassette er maar een beetje scheef ingeduwd werd. Ander voorbeeld: Philps verkocht op een gegeven moment versterkers met een frequentieberik van 50 - 12.500 hz binnen 3 dB. De hele wereld ging van 1 naar 100.000 binnen 0,5 dB en Philips kwam hier mee. Mijn breedbeeld televisie vloog na 15 maanden spontaan in brand, terwijl hij niet eens op stand-by stond. Philips maakte er niet zo'n punt van: de klacht was bekend en we konden een nieuwe netschakelaar in laten zetten. Wij hadden geluk dat er iemand thuis was toen het gebeurde. Voor hetzelfde geld was er niemand thuis geweest en wie weet wat er dan was gebeurd. Phlips kende het probleem, maar heeft consumenten niet gewaarschuwd. Een brandje was kennelijhk all in the game. En het ging hier niet om een lullig toestel, het was top-of-the-bill van Philips: een 82 cm Pal+ toestel. Een ander punt is de garantie. Bij verschillende produkten was die in Nederland een stuk korter dan in het buitenland. En dan hebben we het nog niet over de opstelling als de garantie net verlopen is. Daar heb ik ook een hele slechte ervaring mee. Philips heeft voor mij echt volledig afgedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 Mijn breedbeeld televisie vloog na 15 maanden spontaan in brand, terwijl hij niet eens op stand-by stond. Hmm, ik ging net melden dat ik al een jaar of vier een Phlips TV heb zonder klachten, maar dit vind ik dan weer een stuk minder Daarvoor deed ik het trouwens ook met een Philips TV, mijn ouders' eerste kleurentv. Ehmmmik vond hem stokoud, maar uiteindelijk was het toch maar een 25 jaar dat we er plezier van gehad hebben. Maar daar zijn we het over eens: dat was in de tijd dat Phlipse nog goede produkten maakte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 februari 2006 Report Share Posted 3 februari 2006 henrie, ik heb een SACD1000 gehad. het loopwerk was zo voddig opgehangen dat een niet concentrische CD aanliep (de helft ongeveer) en er was niks aan te doen. ontwerpfout, internet staat vol met die klacht. zelf opgelost door de boel wat aan te passen. de servo IC's brandden af door verkeerde software en HF residuen uit de standaard schakelende voeding (goedkope shit in een 1999 euro speler). dezelfde IC's in o.a. Krell en MF gan niet kaduuk. net wat beter toegepast. de IC's zaten overigens zichtbaar scheef op de print gesoldeerd, het was een wonder dat het net goed ging. deze spelers waren geen voorbeeld van geprogrammeerde degeneratie maar van stom toeval als het 2 jaar leefde. bijna allemaal zijn ze binnen die tijd overleden. kom nog eens met onterecht mopperen over Philips? hoeveel tientallen mensen zijn na defect raken van een SACD1000 afgescheept met een 963a (een kwart zo duur) die ook zo kapot waren? doei Tja, ik ken jouw verhaal van de SACD1000. En idd, dat zal best een klote gebouwd apparaat zijn, gezien de vele reacties op internet. Maar dat doet verder niks af aan mijn verhaal, dat ik jou te kort door de bocht vind gaan. Ik bedoel, zo kan je ook wel een apparaat van een ander merk vinden dat slecht presteert en brak is gebouwd. Ik kan het ook omkeren. M'n ouders hebben jaren lang een stereo-set van Philips gehad en die speelt nu nog steeds dagelijks bij mijn broer. Is inmiddels een jaar of 15 a 20 oud, en was destijds niet zoveel bijzonders (geen high end). Ik heb een van de eerste mp3-discmans die op de markt kwam. Van Philips (van de eerste serie Expaniums). Die is inmiddels ook ruim 5 jaar oud en doet het nog prima, waar je toch menig discman al binnen een jaar of 2, 3 kunt weggooien. Je gaat dus kort door de bocht, door enkel jouw ervaring met de SACD1000 op het hele merk Philips te projecteren. SACD1000 is ruk, dus Philips is ruk. Nee, dat is mij te makkelijk... En kom nou niet met nog een paar andere voorbeelden van slechte Philips-produkten, want zo kun je van elk groot merk (Sony, Pioneer, Panasonic, JVC enz.) wel voorbeelden noemen... Ik geloof er niks van dat Philips veel en veel slechter is dan die andere genoemde merken. En nogmaals: kijk maar eens in een willekeurig elektronisch apparaat. Grote kans dat je daar onderdelen van Philips in vindt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 3 februari 2006 Report Share Posted 3 februari 2006 Philips heeft de consument decennia lang producten verkocht die de kwaliteit van kinderspeelgoed niet overstegen, zowel in witgoed als in bruingoed! Dat ben ik echt niet met je eens . PHILIPS heeft TOP producten op de markt gezet met name op het gebied van KTV sets. Zelfs op audio gebied hebben ze in het verleden heel goede apparatuur gehad en niet te vergeten de luidsprekers waaronder de door mij gewaardeerde ribbon tweeters. Kwaliteit is tegenwoordig bij veel merken ver te zoeken dus niet alleen bij philips. Ik vind het alleen jammer dat PHILIPS waar we best trots op mogen zijn (of mochten zijn) nu oa tgv bezuinigingen kwalitatief mindere producten neerzet met die wetenschap dat bekend is dat ze het zeker wel goed kunnen. Ik heb jaren lang Philips producten gekocht, omdat ik dacht dat dat moest, daar ik jarenlang werknemer was. Verschillende wasmachines hadden door de loop der jaren exact hetzelfde manco, namelijk, precies na de garantieperiode ging de programmaklok kapot. Dan haal je de zaak open, om je vervolgens bijna dood te schrikken van de manier waarop e.e.a. achter de beplating er uit ziet. Het zit net als kinderspeelgoed in elkaar geklikt. Wanneer je het dan probeerde los te halen, had je grote kans dat de zaak afbrak. En dan al die dunne bedrading die overal zo maar los tussendoor hing. Met bruingoed precies hetzelfde laken een pak. probeer maar eens een video recorder te repareren. Laatst nog bij een ktv de aan uit schakelaar kapot. Nou, dat is een complete ramp. het hele toestel moet uit elkaar om dat ding te vervangen. En weer dat in elkaar geklikte spul, wat zonder dat het afbreekt bijna niet uit elkaar te halen is. Waardeloos!! Vandaar dat ik het vergelijk met kinderspeelgoed. En probeer niet je gelijk te krijgen, als de garantie ook maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 3 februari 2006 Report Share Posted 3 februari 2006 Beste Allemaal, Zoals zo vaak door mij gezegt dat ik Gereedschapmaker ben geweest, dat was bij Philips , tja dan koop je ook wel eens wat van en bij Philips. In het begin een zwart/wit tv het ding was niet stuk te krijgen en ging volgens mijn zin veels te lang mee, maar dat was dan ook het enige apparaat wat heel bleef. Alle andere Philipsen gingen zeer snel kapot , stofzuigers/koffiezetters/radio's/wasmachines/scheerapparaten etc. ik dacht dat dat normaal was ! Ik kocht dus ieder jaar een nieuwe koffiezetter omdat het ding ook ieder jaar kapot ging , normaal dus. Totdat bij een winkel de Philipsen op waren , ook bij een andere winkel was het model dat ik wilde op, dus dan maar voor een jaar een Braun mee die het ongeveer 12 jaar heeft uitgehouden. Tja toen vond ik het allemaal niet zo normaal meer, en heb dus niets meer in huis van Philips. Je kunt dus geluk hebben dat er een keer iets bij zit wat heel blijft , maar dat is bij Philips niet normaal. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts