robx Posted 3 februari 2006 Report Share Posted 3 februari 2006 amen. het was bij mij inderdaad niet alleen de SACD1000. twee passieve woofers (van die resonatoren) van hetzelfde type met volstrekt verschillende ophanging (nee meneer dat bestaat niet, ze zijn altijd gelijk), een autoradio die na een jaar CD beschadigd teruggeeft, een cassettedeck met een gierend loopwerk ('dat is normaal') en boterzachte koppen, en nog wat dingen. en ja, in mijn Nakamichi nr200 dolby b/c ruisonderdrukker zat het vol met Philips onderdelen. top-apparaat. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 En w Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerendK Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 Onderdelen zijn bij Philips een groot probleem,meestal niet meer te krijgen. Horen ze niet 10 jaar de onderdelen op voorraad te hebben? Het enigste goede zijn de CDM Pro loopwerken, de goede oude tijd. Maar ook hier onderdelen!!!!!!! Ik heb de DVHS recorder van Philips, ook hier de onderdelen zijn niet voor het oprapen. Ik heb tv's van Philips gehad maar de Sony is vele malen beter!!!Qua beeld.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 Bij mij thuis staat al bijna 15 jaar een stereotv uit de matchline van Philips...perfect beeld en prima geluid..wil hem echt niet ruilen voor een LCd scherm... Aan de andere kant hadden mijn ouders een matchline DVD speler..na bijna twee jaar oud te zijn moest het volledige loopwerk vervangen worden...en dan te bedenken dat het apparaat nog geen half jaar gebruikt is omdat mijn ouders het merendeel van het jaar in Zwitserland wonen.. Het is gewoon vreselijk jammer dat een merk dat zoveel innovaties kent, zo weinig inzet op kwaliteit bij de consumentenelectronica. Zonde.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 brrrrrrr philips. koning van de geprogrammeerde degeneratie please make things better Dat hun audio produkten en misschien zelfs al hun consumentenelektronica jou tegenvalt, dan wil dat nog niet zeggen dat Philips alleen maar slechte dingen maakt hoor... Dat vind ik zo makkelijk, en zo kort door de bocht. Bovendien, je wilt niet weten hoeveel (ook high end) audiomerken onderdelen van Philips gebruiken. Denk aan cd/dvd-loopwerken of een hele meuk aan IC's... Dus niet zo afgeven op Philips... als philips er niet was geweest dan had je nu geen cd'tjes gedraait! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 goh ik heb nooit wat met apparatuur met welk merk dan ook. Oh ja ik heb een marantz dr6000 cd-recorder gehad en die ging na 2,5 jaar naar de klote en had pas 50 cd'tjes gebrand. Er zat dus een baggerig philips loopwerk in. 275 euro nieuwe unit, not Maar verder heb ik nooit problemen. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tijn Posted 10 februari 2006 Author Report Share Posted 10 februari 2006 goh ik heb nooit wat met apparatuur met welk merk dan ook. Oh ja ik heb een marantz dr6000 cd-recorder gehad en die ging na 2,5 jaar naar de klote en had pas 50 cd'tjes gebrand. Er zat dus een baggerig philips loopwerk in. 275 euro nieuwe unit, not Maar verder heb ik nooit problemen. Robin Zijn er ook mensen die positieve ervaringen hebben met Philips ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 goh ik heb nooit wat met apparatuur met welk merk dan ook. Oh ja ik heb een marantz dr6000 cd-recorder gehad en die ging na 2,5 jaar naar de klote en had pas 50 cd'tjes gebrand. Er zat dus een baggerig philips loopwerk in. 275 euro nieuwe unit, not Maar verder heb ik nooit problemen. Robin Zijn er ook mensen die positieve ervaringen hebben met Philips ? Ja hoor. Ik. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 Zijn er ook mensen die positieve ervaringen hebben met Philips ? Open een topic en vraag het. Ik denk dat het Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 goh ik heb nooit wat met apparatuur met welk merk dan ook. Oh ja ik heb een marantz dr6000 cd-recorder gehad en die ging na 2,5 jaar naar de klote en had pas 50 cd'tjes gebrand. Er zat dus een baggerig philips loopwerk in. 275 euro nieuwe unit, not Maar verder heb ik nooit problemen. Robin Zijn er ook mensen die positieve ervaringen hebben met Philips ? Heb jarenlang allerlei produkten van Philips met plezier gebruikt, doe dat nog steeds en zal dat waarschijnlijk blijven doen. Met produkten van Philips is niet meer of minder mis dan met produkten van andere merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 goh ik heb nooit wat met apparatuur met welk merk dan ook. Oh ja ik heb een marantz dr6000 cd-recorder gehad en die ging na 2,5 jaar naar de klote en had pas 50 cd'tjes gebrand. Er zat dus een baggerig philips loopwerk in. 275 euro nieuwe unit, not Maar verder heb ik nooit problemen. Robin Zijn er ook mensen die positieve ervaringen hebben met Philips ? Heb jarenlang allerlei produkten van Philips met plezier gebruikt, doe dat nog steeds en zal dat waarschijnlijk blijven doen. Met produkten van Philips is niet meer of minder mis dan met produkten van andere merken. Zo is het maar net. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 goh ik heb nooit wat met apparatuur met welk merk dan ook. Oh ja ik heb een marantz dr6000 cd-recorder gehad en die ging na 2,5 jaar naar de klote en had pas 50 cd'tjes gebrand. Er zat dus een baggerig philips loopwerk in. 275 euro nieuwe unit, not Maar verder heb ik nooit problemen. Robin Zijn er ook mensen die positieve ervaringen hebben met Philips ? Heb jarenlang allerlei produkten van Philips met plezier gebruikt, doe dat nog steeds en zal dat waarschijnlijk blijven doen. Met produkten van Philips is niet meer of minder mis dan met produkten van andere merken. Inderdaad. Maar het is natuurlijk 'lekker' om op een Nederlands merk af te geven, enkel omdat ze misschien geen topprodukten maken (voor de consument tenminste)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 op een enkel slecht ontwerp na (dat hebben alle fabrikanten wel eens gehad) zal het verschil in duurzaamheid tussen verschillende merken vrij klein zijn. Men moet wel om in de markt te blijven, gelukkig maar! Toch werkt 't bij mensen vaak wat vreemd.. Ooit een slechte ervaring met merk x gehad dan nooit meer merk x, terwijl de kans dat merk y net zo of minder onbetrouwbaar is naruulijk gelijk is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 goh ik heb nooit wat met apparatuur met welk merk dan ook. Oh ja ik heb een marantz dr6000 cd-recorder gehad en die ging na 2,5 jaar naar de klote en had pas 50 cd'tjes gebrand. Er zat dus een baggerig philips loopwerk in. 275 euro nieuwe unit, not Maar verder heb ik nooit problemen. Robin Zijn er ook mensen die positieve ervaringen hebben met Philips ? Heb jarenlang allerlei produkten van Philips met plezier gebruikt, doe dat nog steeds en zal dat waarschijnlijk blijven doen. Met produkten van Philips is niet meer of minder mis dan met produkten van andere merken. Inderdaad. Maar het is natuurlijk 'lekker' om op een Nederlands merk af te geven, enkel omdat ze misschien geen topprodukten maken (voor de consument tenminste)... Ik vind dat afgeven een beetje onzinnig want alle fabrikanten hebben hun problemen. De eerste Miele wasmachine (een bovenlader) die ik heb gehad klapte een keer tijdens het centrifugeren spontaan open. De tweede Miele functioneert probleemloos. Mijn eerste wasdroger was een lawaaiige yakkitakkie van een paar honderd gulden en die gaf geen krimp De problemen kwamen nadat we hem vervingen door een dure High End Miele wasdroger. Daar is vijf keer een monteur bijgeweest. Wanneer is iets een topprodukt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 Hoi iedereen; ik heb niet het volledige topic gelezen, dus vergeef het me als ik in herhaling val... Al van zolang ik leef wordt er zowat laatdunkend neergekeken op Philips. Uitspraken als: alleen maar een scheermachineen verder nooit of te nimmer niksnimendal niets! Philips stereo heeft me dan ook nooit bekoord: toch heb ik jaaaaren lang met Philips spul gespeeld, zoals de PHILIPS 212 electronic, die ik op mijn twaalfste verjaardag ging kopen met mijn pa, na minitueuze studie van drie kanshebbers: de instap Thorens (die met die bol op de arm) de Garrard met die draaiende headshell en de Philips. Een deugdelijke test m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts