AudioBill Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Beste mensen, Je hoort zo vaak dat je de versterker aan moet laten staan en dan weer dat hij uit moet, wat is het nu! Ik heb de McIntosh MC402 eindbak en de McIntosh C46 voorversterker, wat moet nu aan en wat moet nu uit? En....waarom? Denken we ook nog aan de elc. rekening? en.. hoe zit het met slijtage? Groetjes AudioBill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Mijn versterker staat altijd aan, er zit niet eens een UIT knop op. Ik zet wel altijd de voeding van mijn versterker uit Even zonder gekheid: Als ik een dikke klasse-A versterker zou hebben zou ik hem keurig uitzetten als ik hem niet gebruik. Ik hoor toch geen verschil maar ik voel het wel in mijn portemonnee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 31 januari 2006 Author Report Share Posted 31 januari 2006 Dus als ik je goed begrijp Ravon, zet je hem gewoon op standby! Dat doe ik dus ook! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Dus als ik je goed begrijp Ravon, zet je hem gewoon op standby! Dat doe ik dus ook! Als ik de voeding eraf gooi staat ie toch uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioForce Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Ik zou hem uitdoen na een dag luisteren, dat scheelt echt in slijtage (elco's, condensatoren enz. Dat word nl ook aangeraden in de meeste gebruiksaanwijzingen van apperatuur . En het scheeld ook niet onbelangrijk in de stookkosten . Het leven is al duur genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 31 januari 2006 Author Report Share Posted 31 januari 2006 Ok Ravon I get it, maar je kunt hem uit zetten en uit zetten! toch, op standby of helemaal uit! Of,,,, aan laten staan! Dus nogmaals wat is het beste, of wat doen julie en waarom!? Cheers AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioForce Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Helemaal uit doen is het beste Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 31 januari 2006 Author Report Share Posted 31 januari 2006 Dus wat ik doe AudioForce, in de stanby stand zetten, is het beste!? Ik weet eigenlijk al genoeg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 31 januari 2006 Author Report Share Posted 31 januari 2006 Dit gaat lekker langs elkaar heen Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Ok Ravon I get it, maar je kunt hem uit zetten en uit zetten! toch, op standby of helemaal uit! Of,,,, aan laten staan! Dus nogmaals wat is het beste, of wat doen julie en waarom!? Cheers AudioBill Alles wat bij mij een stand-by stand heeft gaat op de stand-by stand. Ik heb die afstandsbediening niet voor niets. M'n versterker heeft geen stand-by stand en ook geen afstandsbediening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioForce Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Gewoon de aan/uit knop uitzetten Audiobill, en als dan het standby knopje brand is er niks aan de hand gr Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Gewoon de aan/uit knop uitzetten Audiobill, en als dan het standby knopje brand is er niks aan de hand gr Mijn DVD speler gaat alleen echt UIT als ik de stekker uit de wandcontactdoos trek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioForce Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Mijn DVD speler gaat alleen echt UIT als ik de stekker uit de wandcontactdoos trek. Dat is alleen van toepassing als je een lange tijd op vakantie gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Gezien de aankomende energiecrisis (zeg over 10 a 25 jaar) zullen we nu al alles uit moeten zetten wat kan. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Tja, de electrarekening laat een kleine verhoging zien, maar ik vind 2,26 per maand accaptabel;-) En nee, het is geen enkel probleem om ze aan te laten staan. Sterker nog: ze klinken juist beter als je ze niet uitzet. Net als bij versterkers klinkt een cd speler beter als die "warm" is. Daarbij, en dat is wellicht nog belangrijker: elke keer als je een apparaat aanzet krijgt dat een flinke opdonder en dat slijt nog harder dan wannner het continu in bedrijf is. Ik heb mijn set altijd aanstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioForce Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Apperatuur is daarvoor toch gebouwd om hem aan/uit te zetten? En dan bedoel ik niet dat je hem 2 of meerdere keren per dag aan/uit zet. 1 keer per dag aan/uit lijkt me niet slecht voor je app. Moet tie tegen kunnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Moet tie tegen kunnen biggrin.gif Overdenking: Uit marketing- en salesoogpunt wordt er vandaag de dag eigenlijk maar een soort product op de markt gebracht en dat is het product met een zo kort mogelijke levensduur, zonder dat de consument argwaan krijgt dat ie wordt beduveld. Het spul wordt gemaakt om kapot te gaan, anders zouden we toch nooit meer iets nieuws hoeven? Hifi is wat dat aangaat net een auto....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioForce Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Laten auto's nou net langer meegaan en minder onderhoud vergen? Ik denk dat het zo is, als je kwalitiet hebt dat het langer mee zal gaan. Alles naar zijn prijs. Maar dat alles kapot kan gaan, is zeker . Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Gezien de aankomende energiecrisis (zeg over 10 a 25 jaar) zullen we nu al alles uit moeten zetten wat kan. Groet, Jacco ze hebben laatst weer 3 miljard ton steenkool gevonden.... en bovendien hebben we altijd nog kernenergie genoeg voor de komende 75 jaar...... en dan nog...laat eerst al die kantoren enzo 's nachts als er niemand werkt alle verlichting maar uitschakelen inclusief de lichtreclames..... dan zal ik er ook eens over nadenken om mijn versterker uit te zetten...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Gezien de aankomende energiecrisis (zeg over 10 a 25 jaar) zullen we nu al alles uit moeten zetten wat kan. Groet, Jacco ze hebben laatst weer 3 miljard ton steenkool gevonden.... en bovendien hebben we altijd nog kernenergie genoeg voor de komende 75 jaar...... en dan nog...laat eerst al die kantoren enzo 's nachts als er niemand werkt alle verlichting maar uitschakelen inclusief de lichtreclames..... dan zal ik er ook eens over nadenken om mijn versterker uit te zetten...... Als jij graag belasting betaalt voor het 'warmhouden' van je installatie moet je dat zelf weten. Het is maar 51% Maar het is ook mijn planeet! Ik vind het verspilling en dik doenderij! Zet er maar een timer tussen zodat de versterker, een uur voordat je thuis komt, aanspringt. Dat scheelt als snel 75% Doe toch aub een beetje normaal met onze bronnen! Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 ze hebben laatst weer 3 miljard ton steenkool gevonden....En dat gaat meestal in centrales met 6 % rendement. en bovendien hebben we altijd nog kernenergie genoeg voor de komende 75 jaar.Nog meer: in de kernkoppen zit voor nog eens 40 jaar. Wereldwijd zijn er 441 kerncentrales, waarvan 400 nu al gedateerd. Er is nog geen enkele kerncentrale die zich economisch heeft terugbetaald, dus dat worden zeeer hoge kosten. Daar zitten dus hele grote problemen aan. Nee hoor, het einde is nabij... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Als jij graag belasting betaalt voor het 'warmhouden' van je installatie moet je dat zelf weten. Het is maar 51% Maar het is ook mijn planeet! Ik vind het verspilling en dik doenderij! Zet er maar een timer tussen zodat de versterker, een uur voordat je thuis komt, aanspringt. Dat scheelt als snel 75% Doe toch aub een beetje normaal met onze bronnen! Simon Laat het bedrijfsleven en de overheid eerst maar eens het goed voorbeeld geven..... Gaat toch echt nergens over, verlichte autosnelwegen, kantoorpanden/overheidsgebouwen waar 24/7 de verlichting brandt, kansloze lichtreclames, verlichte reclame zuilen, verlichte gevels...... Dat kost heel wat meer energie dan die paar versterkertjes van ons.... En daar komt bij dat ik geen auto rij dus wat dat betreft heft het Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Als jij graag belasting betaalt voor het 'warmhouden' van je installatie moet je dat zelf weten. Het is maar 51% Maar het is ook mijn planeet! Ik vind het verspilling en dik doenderij! Zet er maar een timer tussen zodat de versterker, een uur voordat je thuis komt, aanspringt. Dat scheelt als snel 75% Doe toch aub een beetje normaal met onze bronnen! Simon Laat het bedrijfsleven en de overheid eerst maar eens het goed voorbeeld geven..... Gaat toch echt nergens over, verlichte autosnelwegen, kantoorpanden/overheidsgebouwen waar 24/7 de verlichting brandt, kansloze lichtreclames, verlichte reclame zuilen, verlichte gevels...... Dat kost heel wat meer energie dan die paar versterkertjes van ons.... En daar komt bij dat ik geen auto rij dus wat dat betreft heft het Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 [...]Ik kan krankzinnige voorbeelden geven waarbij je meteen inziet hoe krom de redenering is! Ik ben benieuwd... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 "Hij rijd 180 dan mag ik wel 160" "Hij heeft 2 vrouwen verkracht dan mag ik er wel 1" "Hij bombardeert bagdad dan mag ik wel een vliegtuig in het wtc vliegen" = "Hij verspilt meer dus mag ik......... " en om het helemaal in perspectief te plaatsen. "Als ik niet naar jou feestje mag, dan mag je ook niet naar mijn feestje" "zij belt mij ook toch ook niet" "hij doet ook stom" Moet ik door gaan? Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts