Members Arden Posted 31 januari 2006 Members Report Share Posted 31 januari 2006 Na de nodige problemen met mijn Acoustec pre heb ik teruggegrepen naar mijn Lukaschek, en speel hier (weer) met veel genoegen mee. Nu heeft Sodejuu mij ooit eens verteld dat de voeding bij phonopre's zo ongeveer het belangrijkste onderdeel is (bij de Lukaschek maar een soort van adaptortje), en dit is altijd in mijn achterhoofd blijven hangen. Als ik dus ergens een pre tegenkom, kijk ik altijd met een schuin oog naar de voeding. Nu vond ik onlangs wat informatie over Blue Circel, en dan met name de BC27pi. Buiten dat ik het een praktisch model vind (ondanks de voeding), stonden de specs betreffende de voeding mij ook wel aan. Zo vond ik onder andere: Blue Circel BC27pi *Custom designed 75VA transformer in a seperate chassis. *Over 200,000uF of capacitance in the power supply. *The BC27pi has more capacitance than some 150 watt power amps. Unplug it and it will keep playing for up to two minutes! De voeding ziet er voor mij dus veelbelovend uit, maar verder kan ik er dus weinig info over vinden. O ja, wel de prijs, nl 1750 euri. Is er iemand die deze pre kent, en er ook ervaring mee heeft opgedaan? Info over de kwaliteit van de rest van het apparaat, en dan vooral de klank is nl niet te vinden. Wat ik eigenlijk zoek is de verfijndheid en souplesse van de Lukaschek in combinatie met de kracht van de AcouStech... Mischien toch een andere voeding voor de Lukaschek (als die al bestaat) ??? Ik hoor het graag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Ik denk dat een andere voeding voor de Lukacheck goedkoper uitvalt dan een compleet nieuwe phonotrap. Ik denk echter niet dat Benz een losse upgrade voeding levert voor de PP1. Ik denk wel dat een betere voeding wel zelf te maken is. Het gaat er eigenlijk om om dat de voeding liefst extreem ruisarm is en meer dan voldoende stroom kan leveren. Als je me kan vertellen hoe hoog de uitgangsspanning en -stroom is (liefst via e-mail of PB) van de huidige adapter, kan ik wel eens kijken of een geschikte voeding in elkaar kan steken Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Ik denk dat een andere voeding voor de Lukacheck goedkoper uitvalt dan een compleet nieuwe phonotrap. Ik denk echter niet dat Benz een losse upgrade voeding levert voor de PP1.Ik denk wel dat een betere voeding wel zelf te maken is. Het gaat er eigenlijk om om dat de voeding liefst extreem ruisarm is en meer dan voldoende stroom kan leveren. Als je me kan vertellen hoe hoog de uitgangsspanning en -stroom is (liefst via e-mail of PB) van de huidige adapter, kan ik wel eens kijken of een geschikte voeding in elkaar kan steken Aardig.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts