speedy000 Posted 31 januari 2006 Report Share Posted 31 januari 2006 Hmm ik heb er nogal moeite mee om goede luidspreker kabel te vinden met spades en bananen voor 150 euro maximaal. Weet iemand een goed merk? Groeten Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 1 februari 2006 Report Share Posted 1 februari 2006 Hmm ik heb er nogal moeite meeom goede luidspreker kabel te vinden met spades en bananen voor 150 euro maximaal. Weet iemand een goed merk? Groeten Marco 1,5 mm kwadraat installatiedraad in elkaar draaien en spade en banaan er aan solderen( echt solderen en niet schroeven!!!). Kan jij nog lekker uit dineren met je meisje van het restant van je budget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 februari 2006 Report Share Posted 1 februari 2006 kijk eens bij De Hifiwinkel (Zuid-Nederland) of ze nog een stuk Symo LS4X hebben. is niet meer nieuw te krijgen, wel soms als occaision. mooi mooi en mooi. in mijn beleving neutraal en transparant. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 Canare 4s8 - 2,25 euro/meter. Onder andere te koop bij http://www.livingcinema.nl/ Noname spades/bananen kun je kopen in iedere speaker diy zaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speedy000 Posted 3 februari 2006 Author Report Share Posted 3 februari 2006 Hmm ik heb er nogal moeite meeom goede luidspreker kabel te vinden met spades en bananen voor 150 euro maximaal. Weet iemand een goed merk? Groeten Marco 1,5 mm kwadraat installatiedraad in elkaar draaien en spade en banaan er aan solderen( echt solderen en niet schroeven!!!). Kan jij nog lekker uit dineren met je meisje van het restant van je budget. ja ik ben nog maar een student heb het dus niet zo dik met me geld als jij mischien snap je? maar ik heb al een kabel gevonden de Xindak FS-3 kennen jullie deze kabel? Groeten Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 februari 2006 Report Share Posted 3 februari 2006 Hmm ik heb er nogal moeite meeom goede luidspreker kabel te vinden met spades en bananen voor 150 euro maximaal. Weet iemand een goed merk? Groeten Marco 1,5 mm kwadraat installatiedraad in elkaar draaien en spade en banaan er aan solderen( echt solderen en niet schroeven!!!). Kan jij nog lekker uit dineren met je meisje van het restant van je budget. ja ik ben nog maar een student heb het dus niet zo dik met me geld als jij mischien snap je? maar ik heb al een kabel gevonden de Xindak FS-3 kennen jullie deze kabel? Groeten Marco Student! Een goedkopere oplossing is een gratis kabel. En die klinkt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weer stukken minder. Maar goed, jouw kabeltje ken ik niet dus kan je niet van dienst zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 3 februari 2006 Report Share Posted 3 februari 2006 150 euro kun je mooie kabel voor kopen hoor. Je vergeet wel de lengte op te geven. ik ga even uit van 2x 3 m zou ik de QED XT-300 bijvoorbeeld nemen. Mooie koper kabel en spades of bananen worden erop geperst. Zit je rond die 150 euro. Ook Supra maakt aardige kabels die ook betaalbaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 3 februari 2006 Report Share Posted 3 februari 2006 student! Toekomst van 't land! Die nemen toch niet snel iets aan? Wees voorzichtig met kabels, ze maken verschil tussen de oren maar niet echt qua geluid.. Ik (student) gebruik gewoon 2.5mm2 koper (wel soepel dat is makkelijk weg te leggen in bochten etc) met banaan aan 1 kant geschroefd en de andere direct in de luidspreker klemmen. Solderen of schroeven, daar zijn de meningen overdeeld. Ik denk niet dat het hoorbaar verschil op kan leveren. Ik was voor 20 euro klaar en dat zijn nog mooie vergulde banaan connectoren, vooral omdat 'ze' niet anders verkochten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 3 februari 2006 Report Share Posted 3 februari 2006 vaak knapt een luidspreker bijzonder op door het toepassen van betere spoelen, dezen bestaan uit een aantal meters draad, hetwelk aantoont dat deze draad hoorbaar beter geluid overdraagt. gebruik dat nu eens als luidspreker kabel, ben momenteel aan het experimenteren met een 7 aderig litzedraadje, tot op heden alleen maar positieve ervaringen, ls kabels van zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts