Jump to content

Harman Kardon HD-970

Edwin Snoek
 Share

Recommended Posts

Hier nog een foto van de binnenkant.

Klik link http://www.son-video.com/Rayons/Hifi/LectC.../HD970in_TG.jpg

Moet je kijken hoe simpel en leeg de kast is. Een klein ringkerntrafootje en rechts een klein printje, met wel grote elco's van 4x4700 UF. :D

Wat ik zeg, het strookt helemaal niet met wat je ziet en wat je hoort. Maar totdat je 'm hoort. je snapt er niks meer van. :D

Groeten

Klik link http://www.son-video.com/Rayons/Hifi/LectC.../HD970in_TG.jpg

Moet je kijken hoe simpel en leeg de kast is. Een klein ringkerntrafootje en rechts een klein printje, met wel grote elco's van 4x4700 UF. :D

Wat ik zeg, het strookt helemaal niet met wat je ziet en wat je hoort. Maar totdat je 'm hoort. je snapt er niks meer van. :D

Groeten

Beste Edwin,

Toch ben ik het niet met je eens. De speler is beter gebouwd dan jij doet geloven! Geen geschakelde voeding, maar zeer nette R-core trafo. Ik zie een XO module als klok i.p.c. een kristal met cmos chip. Het is heel bijzonder voor het geld denk ik, en laat zien dat HK nog steeds hele serieuze en goede producten kan maken. Hij is ook getest in de hifi + van deze maand, en ze waren ook uitermate positief. Veel luisterplezier!

Groeten,

Bas

Als je de troep weglaat is het natuurlijk goedkoper en gaat het beter klinken. :) Mijn ervaring met de hun HD760 was ook erg goed. Het soort trafo dat gebruikt is in de 970 komt op mij altijd over als een 'trage' trafo. Ik heb hem zelf ook in mijn XA50ES loopwerk en wil er wel eens een andere in.

Klik link  http://www.son-video.com/Rayons/Hifi/LectC.../HD970in_TG.jpg

Moet je kijken hoe simpel en leeg de kast is. Een klein ringkerntrafootje en rechts een klein printje, met wel grote elco's van 4x4700 UF.  :D

Wat ik zeg, het strookt helemaal niet met wat je ziet en wat je hoort. Maar totdat je 'm hoort. je snapt er niks meer van.  :D

Groeten

Beste Edwin,

Toch ben ik het niet met je eens. De speler is beter gebouwd dan jij doet geloven! Geen geschakelde voeding, maar zeer nette R-core trafo. Ik zie een XO module als klok i.p.c. een kristal met cmos chip. Het is heel bijzonder voor het geld denk ik, en laat zien dat HK nog steeds hele serieuze en goede producten kan maken. Hij is ook getest in de hifi + van deze maand, en ze waren ook uitermate positief. Veel luisterplezier!

Groeten,

Bas

Hoi Bas

Het ziet er op zich ook wel bijzonder uit en netjes. Maar ik bedoelde meer in vergelijk met een CD-17. Als je die openschroeft, dan zie je een grote printplaat met HDAM modules, zeer goede Elna's, enz enz.

En dan leg je deze HK ernaast, en dan zie je alleen maar een kleine printje rechts, terwijl de CD-17

Beste Edwin,

Hoeveel kost ie?

Groeten,

Bas

Hij kost 400 Euro, maar ik heb hem op het internet gekocht voor 339 Euro.

Hier de link, ik heb 'm bij de 2e winkel gekocht van boven gezien.

http://www.kieskeurig.nl/kopen/79C85FBB6E4...03F003C87C0.htm

Groeten

Edwin

Beste Edwin,

Ik heb er zeker oren naar, misschien haal ik er wel een. Uiteraard wel met de jeuk tot modden. Gewoon kijken hoever je kunt gaan. En ik denk met deze speler heel ver!! Er is ook genoeg plaats in de kast.

Groeten,

Bas

Beste Edwin,

Hoeveel kost ie?

Groeten,

Bas

Hij kost 400 Euro, maar ik heb hem op het internet gekocht voor 339 Euro.

Hier de link, ik heb 'm bij de 2e winkel gekocht van boven gezien.

http://www.kieskeurig.nl/kopen/79C85FBB6E4...03F003C87C0.htm

Groeten

Edwin

Beste Edwin,

Ik heb er zeker oren naar, misschien haal ik er wel een. Uiteraard wel met de jeuk tot modden. Gewoon kijken hoever je kunt gaan. En ik denk met deze speler heel ver!! Er is ook genoeg plaats in de kast.

Groeten,

Bas

Als je hem hoort, Bas, dan laat je het liefst de kast dicht, dan denk je van: "afblijven"

Maar ik begrijp voor jou dat het jeukt met die lege kast. :D

Koop er maar

Als je de troep weglaat is het natuurlijk goedkoper en gaat het beter klinken.  :)  Mijn ervaring met de hun HD760 was ook erg goed.  Het soort trafo dat gebruikt is in de 970 komt op mij altijd over als een 'trage' trafo.  Ik heb hem zelf ook in mijn XA50ES loopwerk en wil er wel eens een andere in.

De print heeft in ieder geval wel korte signaalwegen. :)

De trafo lijkt inderdaad op die van Sony uit de ES-

spelers. Het komt misschien over als een 'trage trafo', maar zo klinkt de speler zeker niet. Het klinkt vol met dynamiek, maar niet te snel, zodat het nerveus begint te klinken. Ik vind het precies goed zo.

Ik verbaas me er vooral over dat hij zo gedetailleerd klinkt en klank goed kan onderscheiden. Daar kan Marantz nog wat van leren met z'n duurdere spelers. :)

Groeten

Edwin

Beste Edwin,

If it sounds good it is good, maar ik weet gewoon zeker dat het altijd beter kan :D Het wordt dan de uitdaing iets te maken wat echt alles tot de verre topklasse wegspeelt ;)

Ik gebruik mijn sony al sinds jaar en dag alleen als loopwerk hoor :D. Ik heb een Apogee PSX-100SE als dac. En ik denk niet dat ie daar tegenop kan :D

Groeten,

Bas

Beste Edwin,

If it sounds good it is good, maar ik weet gewoon zeker dat het altijd beter kan :D Het wordt dan de uitdaing iets te maken wat echt alles tot de verre topklasse wegspeelt ;)

Ik gebruik mijn sony al sinds jaar en dag alleen als loopwerk hoor :D. Ik heb een Apogee PSX-100SE als dac. En ik denk niet dat ie daar tegenop kan :D

Groeten,

Bas

Het zou inderdaad wel mooi zijn Bas, als je hem zo ver kan doormodificeren dat hij zich kan meten met peperdure CD-spelers. Er is in ieder geval meer dan ruimte zat voor. Een trafo voor een Tent Clock en een aparte trafo voor het analoge gedeelte. dan nog een paar Elco's vervangen voor nog betere versie's, en ik denk dat je dan helemaal niet ver verwijderd bent van de echte top spelers.

Ik heb een Apogee PSX-100SE als dac. En ik denk niet dat ie daar tegenop kan :D

Nou, ik weet het nog net zo niet :D

Groeten

Edwin

Beste Edwin,

Groeten,

Bas

Het zou inderdaad wel mooi zijn Bas, als je hem zo ver kan doormodificeren dat hij zich kan meten met peperdure CD-spelers. Er is in ieder geval meer dan ruimte zat voor. Een trafo voor een Tent Clock en een aparte trafo voor het analoge gedeelte. dan nog een paar Elco's vervangen voor nog betere versie's, en ik denk dat je dan helemaal niet ver verwijderd bent van de echte top spelers.

Ik heb een Apogee PSX-100SE als dac. En ik denk niet dat ie daar tegenop kan :D

Nou, ik weet het nog net zo niet :D

Groeten

Edwin

Beste Edwin,

Nou ik weet het wel :D De Apogee PSX-100SE is ognekend goed. Een ML38S, Wadia 860 hebben we 1:1 vergeleken en klonken niet beter. En dat vond niet alleen ik. Echter dat geld alleen mits we het loopwerk wordclock voeden vanuit de apogee. Middels gewone s/pdif verbinding verloor ie het. Anderzijds de de PSX-100SE heeft meer dan 6200 euro gekost in NL en dan mag je ook niets anders verwachten dan dat het absolute oncompromiseloze topklasse is.

Groeten,

Bas

Zo weer een tijdje verder met luisteren.

En het geluid van deze speler zo ontzettend mooi. Ik kan er maar geen genoeg van krijgen, hoe deze speler omgaat met allerlei klankverschillen in het geluidsbeeld. Het is alsof je klank in klank hoort.Zo driedemensionaal klinkt het. Maar ook de details zijn van heel hoog niveau. Zelfs de kleinste bekkenaanslagen blijven heel duidelijk hun klank behouden. Maar ook pianoaanslagen, waarbij je eerst de aanslag hoort en dan het geluid. Je hoort de aanslag en het geluid los van elkaar staan. Ronduit prachtig gewoon.

Deze CD-speler heeft voor mij echt de hele CD-speler wereld op z'n kop gezet. Ook wat betreft de printopbouw. Niets geen grote prints met dubbele trafo's en een batterij Elna's en Alamium gegoten loopwerk met puck erop, maar alles gewoon voor het oog heel simpel, met een simpel loopwerk en klein printje aan de rechterkant Tot je 'm hoort en je begrijpt er helemaal niets meer van, en je hebt het gevoel dat je naar een peperdure speler aan het luisteren bent. Vooral als je 'm een paar dagen aan laat staan, dan klinkt ie helemaal vloeiend, rustig en losjes en gedetaileerd

Ik weet dat dit strookt met wat ik zeg, en dat alles heel duur moet zijn in de audiowereld en gevestide naam moet hebben, maar als je dit hoort, dan snap je er zelf ook niets meer van.

En dan te bedenken als Harman Kardon deze speler nog verder verfijnd. Dus dan wel met dubbele trafo's en betere Clock en elco's. Dan doet die gewoon rustig mee met duurste Wadia's, Mark levinson enz.

Als ik Harman was geweest had ik deze speler nog verder verfijnd, en dan staat de hele audiowereld op z'n kop met z'n spelers van duizenenden en zelfs tienduizenden Euro's.

En dan te bedenken dat de CD-17KI in het niets valt qua detailering. Het is net alsof je een stap terug gaat naar een platter en minder driedemsionaal geluid. Maar ook groffer en minder gedetailleerd.

Ik vind het prachtig dat een fabrikant in staat is om een speler te bouwen die voor het oog zo simpel oogt, maar gewoon mee kan komen met de dure spelers.

Dus een superpluim voor Harman Kardon. Ik ben benieuwd naar de volgende speler van HK. Ik hoop dat HK in deze lijn zo verder zal gaan.

Groeten

Edwin

En het geluid van deze speler zo ontzettend mooi. Ik kan er maar geen genoeg van krijgen, hoe deze speler omgaat met allerlei klankverschillen in het geluidsbeeld. Het is alsof je klank in klank hoort.Zo driedemensionaal klinkt het. Maar ook de details zijn van heel hoog niveau. Zelfs de kleinste bekkenaanslagen blijven heel duidelijk hun klank behouden. Maar ook pianoaanslagen, waarbij je eerst de aanslag hoort en dan het geluid. Je hoort de aanslag en het geluid los van elkaar staan. Ronduit prachtig gewoon.

Deze CD-speler heeft voor mij echt de hele CD-speler wereld op z'n kop gezet. Ook wat betreft de printopbouw. Niets geen grote prints met dubbele trafo's en een batterij Elna's en Alamium gegoten loopwerk met puck erop, maar alles gewoon voor het oog heel simpel, met een simpel loopwerk en klein printje aan de rechterkant Tot je 'm hoort en je begrijpt er helemaal niets meer van, en je hebt het gevoel dat je naar een peperdure speler aan het luisteren bent. Vooral als je 'm een paar dagen aan laat staan, dan klinkt ie helemaal vloeiend, rustig en losjes en gedetaileerd

Ik weet dat dit strookt met wat ik zeg, en dat alles heel duur moet zijn in de audiowereld en gevestide naam moet hebben, maar als je dit hoort, dan snap je er zelf ook niets meer van.

En dan te bedenken als Harman Kardon deze speler nog verder verfijnd. Dus dan wel met dubbele trafo's en betere Clock en elco's. Dan doet die gewoon rustig mee met duurste Wadia's, Mark levinson enz.

Als ik Harman was geweest had ik deze speler nog verder verfijnd, en dan staat de hele audiowereld op z'n kop met z'n spelers van duizenenden en zelfs tienduizenden Euro's.

En dan te bedenken dat de CD-17KI in het niets valt qua detailering. Het is net alsof je een stap terug gaat naar een platter en minder driedemsionaal geluid. Maar ook groffer en minder gedetailleerd.

Ik vind het prachtig dat een fabrikant in staat is om een speler te bouwen die voor het oog zo simpel oogt, maar gewoon mee kan komen met de dure spelers.

Dus een superpluim voor Harman Kardon. Ik ben benieuwd naar de volgende speler van HK. Ik hoop dat HK in deze lijn zo verder zal gaan.

Groeten

Edwin

Snoek jouw verhaal lezende, dit moet een "million seller" worden of misschien al zijn. :D

Is dit nu echt het einde van de grammofoonplaat? :o

Snoek jouw verhaal lezende, dit moet een "million seller" worden of misschien al zijn. :D

Het zal geen million seller worden, aangezien bijna iedereen tegenwoordig is overgestapt op dvd-spelers of dat nog gaat doen. En het is ook niet het einde van de grammofoonplaat, want vinylliefhebbers gaan niet ineens al hun vinyl wegdoen omdat er een el cheapo cd-speler bovengemiddeld zou presteren...

Btw, Snoek, ben je nou niet benieuwd naar deze?

HD755.jpg

Ziet er m.i. wat mooier uit (ook niet geweldig, ok, maar toch) en is volgens mij nog goedkoper... ;)

Als ik Harman was geweest had ik deze speler nog verder verfijnd, en dan staat  de hele audiowereld op z'n kop met z'n spelers van duizenenden en zelfs tienduizenden Euro's.

Groeten

Edwin

Dit is echt een bestseller, alleen weinig mensen weten dit, omdat ze het alleen maar zoeken in de andere merken die een audiofiele status hebben. Maar je verwacht het ook niet als je die speler in de winkel ziet staan met z'n 'kijkshoplook' :)

Vooral als hij een paar dagen heeft ingespeeld, dan klinkt ie werkelijk fantastisch, En dat zeg ik echt niet zomaar, want ik heb ook al vele dure spelers gehoord. Ook als losse DAC presteert hij heel erg goed.

Het moet 'm in de upsampeling zitten van 24/384 KHZ. Want ik hoor dingen die ik in een 1 bits en 16 bitter nooit heb gehoord. Vooral de grote verscheidenheid aan klankverschillen en resolutie.

Ik zou zeggen, neem hem eens mee uit een audiowinkel {Megapool :D } en laat 'm een nachtje draaien in de repeatstand, en je weet niet wat je hoort.

Dit is voor mij de bestseller alletijden. beter dan welke Sony of Marantz in de prijsklasse van 1500 Euro dan ook.

Groeten

Edwin

Het zal geen million seller worden, aangezien bijna iedereen tegenwoordig is overgestapt op dvd-spelers of dat nog gaat doen. En het is ook niet het einde van de grammofoonplaat, want vinylliefhebbers gaan niet ineens al hun vinyl wegdoen omdat er een el cheapo cd-speler bovengemiddeld zou presteren...

Btw, Snoek, ben je nou niet benieuwd naar deze?

HD755.jpg

Ziet er m.i. wat mooier uit (ook niet geweldig, ok, maar toch) en is volgens mij nog goedkoper... ;)

Die heb ik nog niet gehoord Henrie. Maar ik ben best wel benieuwd. Het schijnt geloof ik een 20 bitter te zijn. Hij ziet er inderdaad beter uit.

Maar de HD-960 heeft die nieuwe 24bits 384 KHZ upsampeling. Daar moet het 'm volgens mij inzitten. Ik hoor niet typisch een goed analoog gedeelte, maar ik hoor veel meer dan dat. Iets wat ik in vele andere spelers niet hoor. Die klinken veelal vlakker en minder driedimenionaal. Dit klinkt alsof je de akoestiek hoort waarin ze zingen met veel klankverschillen in het geluid.

Groeten

Edwin

20051124_160757_640cv2-header.jpg

Ook verkrijgbaar in zwart ;)

Azur 640C (Version 2) features

2 x Wolfson WM8740 24-bit/192kHz DACs in dual differential configuration for improved stereo performance

Toroidal transformer for lower noise and less waveform distortion

Custom Cambridge Audio servo solution

Extremely low jitter

Co-axial and optical digital outputs

Control Bus input and output for seamless multi-room integration

Low resonance, acoustically damped chassis improves sonic performance

Dimmable LCD

Slim-line navigator style Azur remote control

Stylish all-metal casework with a solid aluminium front panel

Dit ziet er toch wel beter uit dan de HK, vind ik... :rolleyes:

En hij is maar ietsjes duurder.

Maar

20051124_160757_640cv2-header.jpg

Ook verkrijgbaar in zwart ;)

Azur 640C (Version 2) features

2 x Wolfson WM8740 24-bit/192kHz DACs in dual differential configuration for improved stereo performance

Toroidal transformer for lower noise and less waveform distortion

Custom Cambridge Audio servo solution

Extremely low jitter

Co-axial and optical digital outputs

Control Bus input and output for seamless multi-room integration

Low resonance, acoustically damped chassis improves sonic performance

Dimmable LCD

Slim-line navigator style Azur remote control

Stylish all-metal casework with a solid aluminium front panel

Dit ziet er toch wel beter uit dan de HK, vind ik... :rolleyes:

En hij is maar ietsjes duurder.

Maar