Jump to content

Harman Kardon HD-970

Edwin Snoek
 Share

Recommended Posts

:)

Gelukkig(of helaas?) heeft de electronica het gewonnen van het mechaniek en komt er tegenwoordig een dun plastiek laatje naar buiten schuiven <_< .

Maar goed, blijft er meer budget over om de electronica te verfijnen dmv betere componenten enzo.

of alleen maar een hogere winstmarge :unsure:

grtjzz Daffy ;)

En openmaken gaat niet zo 1-2-3 want er zijn speciale inbusschroefjes gebruikt. :blink:

Torque-schroeven zeker. Daar heb je (voor elk formaat) speciale schroevendraaiers voor nodig...

Torx om precies te zijn. Je kan bij de lokale bouwboer vaak Torx bitsetjes kopen in

En openmaken gaat niet zo 1-2-3 want er zijn speciale inbusschroefjes gebruikt. :blink:

Torque-schroeven zeker. Daar heb je (voor elk formaat) speciale schroevendraaiers voor nodig...

Torx om precies te zijn. Je kan bij de lokale bouwboer vaak Torx bitsetjes kopen in

Torx om precies te zijn.

Oh, ja weet ik veel dat dat weer op een 'populaire' manier geschreven moet worden... ;)

Torx om precies te zijn.

Oh, ja weet ik veel dat dat weer op een 'populaire' manier geschreven moet worden... ;)

Goed zo Henrie, schieten... :lol:

Sowwy Djohn, kon ut niet laten ;)

btw; die torx, da's een heeele kleine. Eentje van 1

• 4 weeks later...

Mooie plaatjes Geerdie en een puik spelertje. Dat hij niet tot aan de AVM/EAD rijkt, lijkt me enigszins logisch, maar daarvoor is de p-k verhouding veel beter dan van mijn combi :rolleyes:;)

O ja, een paar "plakaten" van de binnenkant staat op mijn webspace (het zijn dus die grote plaatjes ;) ).

Mooie plaatjes Geerdie en een puik spelertje. Dat hij niet tot aan de AVM/EAD rijkt, lijkt me enigszins logisch, maar daarvoor is de p-k verhouding veel beter dan van mijn combi :rolleyes:  ;)

O ja, een paar "plakaten" van de binnenkant staat op mijn webspace (het zijn dus die grote plaatjes ;) ).

Ik wilde eigenlijk de plaatjes "klikbaar" maken zodat de grote plakkaten te voorschijn komen. :D

Maar ik weet niet hoe dat moet :(

Ik heb er dus maar allemaal handzame jpegjes van gemaakt.

btw: ik heb ze reeds binnengehaald. Bedankt.

Ik wilde eigenlijk de plaatjes "klikbaar" maken zodat de grote plakkaten te voorschijn komen. :D

plaatjes klikbaar maken doe je door het samenvoegen van de verschillende UBB codes. Je maakt dus een URL en ipv tekst, plaats je het plaatje. Het ziet er dan zo uit:

{url=http://members.home.nl/sodejuu/index/Cool/P1000226.JPG}{img}http://members.home.nl/sodejuu/index/Cool/P1000226_resize.JPG{/img}{/url}

De "{" en "}" moeten dan wel "[" en "]" zijn.

Het resultaat is dan dit:

P1000226_resize.JPG

Beide plaatjes moeten wel op je site staan ;)

plaatjes klikbaar maken doe je door het samenvoegen van de verschillende UBB codes. Je maakt dus een URL en ipv tekst, plaats je het plaatje. Het ziet er dan zo uit:

{url=http://members.home.nl/sodejuu/index/Cool/P1000226.JPG}{img}http://members.home.nl/sodejuu/index/Cool/P1000226_resize.JPG{/img}{/url}

De "{" en "}" moeten dan wel "[" en "]" zijn.

Het resultaat is dan dit:

P1000226_resize.JPG

Beide plaatjes moeten wel op je site staan ;)

Ok

Hoi

Ik heb de Harman Kardon HD-970 inmiddels thuisbezorgd gekregen via een webwinkel voor 339 Euro. :)

hd970_groot.jpg

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen zonder ellenlange recensie, de speler klinkt ronduit voortreffelijk.

Ik meen het echt serieus, deze speler speelt mijn Marantz CD-17 en CD-67SE helemaal weg als het om klankechtheid en resolutie en detail gaat, Beide Marantzen klinken in vergelijk dan platter en levenslozer, maar ook meer verormd. Ook hebben beide Marantzen een spoortje warmte in het geluidsbeeld, wat de HD-970 niet heeft.

Als je een CD-speler zoekt, en zelfs een opvolger voor rond de 1500 Euro, luister dan echt eens naar deze HD-970, en weet niet wat je hoort. Je vraagt je voortdurend af, hoe het toch mogelijk is voor het geld. Dan te bedenken dat deze speler maar 400 Euro kost en hij nu verkrijgbaar is op het internet voor 319 Euro.

De speler heeft ook 2 digitale ingangen voor bijv minidisc of DAB-tuner. Mijn Minisdisc MDS-JA-20 ES klinkt ook veel gedetaileerder en klankechter via de de DAC van de HK, dat is echt ongelofelijk.

Kortom, deze speler moet je gewoon even beluisteren als je op zoek bent naar een nieuwe. Laat je niet misleiden door de "kijkshoplook", want deze speler is echt een wolf in schaapskleren. Het strookt ook helemaal niet met wat je ziet en wat je hoort. Zo bijzonder vind ik hem. Ik spreek echt niet in superlatieven, je moet hem gewoon horen, en dan zeg je precies hetzelfde. Ik heb nog nooit zo'n goedkope CD-speler gehoord, die gewoonweg "High-endig" klinkt.

Dus dan weten jullie dat. :)

Groeten

Edwin

Hoi Edwin,

Bedankt voor je waarschuwing.

Heb er me dan ook maar eentje besteld!

:)

Met vriendelijke groet,

Erjee.

ik vraag me af wat die ferrietringen voor de trafo's voor invloed hebben. ik snap wel wat het moet doen, maar ik heb al meermalen geconstateerd dat een ferrietring het geluid beinvloedt. soms goed soms slecht. is er geen betere manier RF-invloeden te weren?

groet

ik vraag me af wat die ferrietringen voor de trafo's voor invloed hebben. ik snap wel wat het moet doen, maar ik heb al meermalen geconstateerd dat een ferrietring het geluid beinvloedt. soms goed soms slecht. is er geen betere manier RF-invloeden te weren?

groet

Ontstoor-condensatortjes?

hee ik ben belastingadviseur, zoiets bedenk ik niet.

welke waarde? uF/v? dan probeer ik dat eens.

groet

Dat ligt eraan bij welke frequentie je wilt beginnen te filteren, maar het moet in ieder geval een kleine waarde zijn. Bij IC's zit meestal een paar nF of zo. Of een paar honderd pF. Deze plaats je tussen de + en de - van de voeding, vlak bij het IC...