Sebastiaan de vries Posted 10 maart 2006 Report Share Posted 10 maart 2006 Beste, Als natte vinger wordt altijd tussen de 100nF en 220nF gebruikt. Voor diode en brugcellen vaak rond de 22nF. De bedoeling is dat HF wordt kortgesloten. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 Ik begrijp dat je aan de HD970 ook nog een andere digitaal apparaat kunt hangen. Dus als ik nou mijn TEAC vrds 10SE, met Tent-clock (XO3) eraan hang, heb ik dan niet het beste van twee werelden: een goed loopwerk en een fijne up-sampler en DAC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 Ik begrijp dat je aan de HD970 ook nog een andere digitaal apparaat kunt hangen. Dus als ik nou mijn TEAC vrds 10SE, met Tent-clock (XO3) eraan hang, heb ik dan niet het beste van twee werelden: een goed loopwerk en een fijne up-sampler en DAC? Goeie! Of mijn VRDS 20 vooralsnog zonder Tent-clock? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 Ik begrijp dat je aan de HD970 ook nog een andere digitaal apparaat kunt hangen. Dat is een van de redenen waarom ik deze heb aangeschaft; kan ik m'n minidiskjes door een mooie DAC laten lopen! Maar dat gebeurt tegenwoordig bij nader inzien toch liever door de DAC van de BUC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 Ik begrijp dat je aan de HD970 ook nog een andere digitaal apparaat kunt hangen. Dat is een van de redenen waarom ik deze heb aangeschaft; kan ik m'n minidiskjes door een mooie DAC laten lopen! Maar dat gebeurt tegenwoordig bij nader inzien toch liever door de DAC van de BUC. Die DAC ervaar jij als beter dan die van de HD970? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 Ik geloof dat ik wel zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 RF-invloeden te weren Een goede print layout. Kan al in een discman van 20 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ik geloof dat ik wel zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ik begrijp dat je aan de HD970 ook nog een andere digitaal apparaat kunt hangen. Dat is een van de redenen waarom ik deze heb aangeschaft; kan ik m'n minidiskjes door een mooie DAC laten lopen! Maar dat gebeurt tegenwoordig bij nader inzien toch liever door de DAC van de BUC. Die DAC ervaar jij als beter dan die van de HD970? Het uiteindelijke resultaat kan best ter discussie staan, maar dit niet... Okay. Dat kan. Maar ik was toch al niet van plan de DAC van de HD970 te gebruiken (als ik die speler tenminste koop). En ook niet van de Behringer. Ik ervaar de Audiomat Tango DAC die ik heb als nog iets beter. Waar het mij dus eigenlijk om gaat bij die HD970 is het upsampledeel. Werkt dat als ik de TEAC gebruik als loopwerk, de HD970 als upsampler, de Audiomat als DAC en dan alles via de Behringer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ik begrijp dat je aan de HD970 ook nog een andere digitaal apparaat kunt hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ik begrijp dat je aan de HD970 ook nog een andere digitaal apparaat kunt hangen. Dat is een van de redenen waarom ik deze heb aangeschaft; kan ik m'n minidiskjes door een mooie DAC laten lopen! Maar dat gebeurt tegenwoordig bij nader inzien toch liever door de DAC van de BUC. Die DAC ervaar jij als beter dan die van de HD970? Het uiteindelijke resultaat kan best ter discussie staan, maar dit niet... Okay. Dat kan. Maar ik was toch al niet van plan de DAC van de HD970 te gebruiken (als ik die speler tenminste koop). En ook niet van de Behringer. Ik ervaar de Audiomat Tango DAC die ik heb als nog iets beter. Waar het mij dus eigenlijk om gaat bij die HD970 is het upsampledeel. Werkt dat als ik de TEAC gebruik als loopwerk, de HD970 als upsampler, de Audiomat als DAC en dan alles via de Behringer? De DAC van mijn MD wordt door zowel de BUC als de HK overtroffen. Laat dat duidelijk zijn. Ik wil niet ter discussie stellen of de DAC van de BUC beter/slechter is dan die in de HK. Wat ik bedoelde te zegge is, dat het signaal gewoon direct vanaf de MD, via optisch, naar de BUC loopt. En daarmee dus niet alleen profiteert van een mooie DAC, maar ook van correctie! Ik vraag me zelfs af of dat zelfs KAN; om met een optisch kabeltje eerst naar de HK te gaan om daarna weer electrisch naar de BUC. Je hebt je MD dus aan de HK hangen (digitaal in) en daarachter zit de Behringer (digitaal uit)? Profiteer je zo van de upsampling? Want dat zou heel interessant zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ik begrijp dat je aan de HD970 ook nog een andere digitaal apparaat kunt hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Okay, ik ben zeer benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Zijn er nog meer te vreden gebruikers van de Hd 970 inmiddels? Ik zit hem ook te overwegen maar kan nouwelijks geloven dat hij echt alle spelers tot 1500 wegspeelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Zijn er nog meer te vreden gebruikers van de Hd 970 inmiddels? Ik zit hem ook te overwegen maar kan nouwelijks geloven dat hij echt alle spelers tot 1500 wegspeelt. Ik heb hem nu een maandje. Over het loopwerk heb ik m'n twijfels; Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 9 mei 2006 Report Share Posted 9 mei 2006 Heeft iemand de hd 970 vergeleken met de ook zo geroemde Cambridge 540c? Deze laatste is nu voor 350 gesignaleerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 mei 2006 Author Report Share Posted 9 mei 2006 Ik heb hem nu een maandje.Over het loopwerk heb ik m'n twijfels; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 mei 2006 Author Report Share Posted 9 mei 2006 Kijk, hier heb je de Naim DVD5 van 3800 Euro, met exact hetzelfde loopwerk. En hier de HD-970 Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 9 mei 2006 Author Report Share Posted 9 mei 2006 Heeft iemand de hd 970 vergeleken met de ook zo geroemde Cambridge 540c?Deze laatste is nu voor 350 gesignaleerd. Ik heb 'm niet vergeleken, maar de 540C schijnt het ook erg goed te doen. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 9 mei 2006 Report Share Posted 9 mei 2006 net besteld bij Pixmania voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 15 mei 2006 Report Share Posted 15 mei 2006 Hij is binnen, al een paar dagen, en heb em eerst eens laten spelen, ik heb tot nu toe nog niet echt speciaal geluisterd. En vandaag ook maar eens open gemaakt, maar de mijne is wel voller dan het hier gepostte plaatje...... Er is een printje achter het loopwerk, maar die had er anders onder het loopwerk gezeten. eerst in "volle" glorie..... de inhoud compleet, he, een "extra" printje...... de DAC en aanstuur print de print voor de communicatie met het (dvd) loopwerk en de DAC print laserunit de 4700uF Elco's de klok en de DACchip AD1955 lekker dicht bijmekaar de opamps, de rechtse zijn OP275G opamps, de linker opamps zijn de OPA2134UA voor de gemiddelde tuner valt hier denk ik toch niet echt veel meer uit te halen, veel meer dan hier en daar met wat extra c'tjes rommelen zit er niet echt in, of je moet een vaste SMD hand of soldeerstation hebben. Maar goed, das mijn mening Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 15 mei 2006 Report Share Posted 15 mei 2006 de inhoud compleet, he, een "extra" printje...... Dat printje is er dus bijgekomen omdat er een ander loopwerk in zit? Nu word ik wel nieuwsgierig wat voor loopwerk er bij mij in zit. Als er een ander loopwerk in zit dan het "originele" dat ook in de Naim DVD 5 zit, zou dat best een verklaring kunnen zijn voor het lawaai hij (bij sommige cd's) maakt. Ik zal mijn exemplaar ook eens openschroeven, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 15 mei 2006 Report Share Posted 15 mei 2006 de inhoud compleet, he, een "extra" printje...... Dat printje is er dus bijgekomen omdat er een ander loopwerk in zit? Nu word ik wel nieuwsgierig wat voor loopwerk er bij mij in zit. Als er een ander loopwerk in zit dan het "originele" dat ook in de Naim DVD 5 zit, zou dat best een verklaring kunnen zijn voor het lawaai hij (bij sommige cd's) maakt. Ik zal mijn exemplaar ook eens openschroeven, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 16 mei 2006 Report Share Posted 16 mei 2006 Die Samwhaatjes zijn niet verkeerd. Ik vind ze ook terug in m'n Arcam versterker. Geen lo-budget iig. Dat 't kan voor dat geld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 27 mei 2006 Report Share Posted 27 mei 2006 Ik heb hem nu een aantal keer aan de tand gevoeld, meestal ook gewoon cd er in en gewoon muziek luisteren, en ik ga hem nog wel vaker aan de tand voelen om de verschillen te ontdekken. Of hij echt zo goed is als de voorgaande personen zeggen kan ik nog niet echt ondersteunen, beter of gelijk aan, aan mijn Sony CDP-X55ES is hij niet. Ik heb er om ook het DAC gedeelte alleen te beoordelen een optische kabel gekocht, want de Sony heeft alleen maar Optisch digitaal uit, het was een keuze tussen niet te duur en niet te goedkoop en het werd een Oehlbach Hyper Profi Opto van 1 meter (Mediamarkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts