Laniwati Posted 1 februari 2006 Report Share Posted 1 februari 2006 In Uw gezelschap wellicht een belachelijk geval, doch ik waag het er maar op door het voorleggen van het volgende probleem. Ik ben in het bezit van een antieke audio-installatie, bestaande uit: Versterker: Kenwood KA-4002 Tuner: Kenwood KT-2001A Luidsprekers: AR 4X Platenspeler: Dual 1218 (enkele jaren geleden gereviseerd en voorzien van een nieuw element (DL-160) Spoelendeck: Sony TC-377 Cassettedeck: Kenwood KX-W4020 CD-recorder: Philips CDR 600 De tuner, versterker, luidsprekers, platenspeler en spoelendeck zijn ca. 35 jaar oud; het cassettedeck en de CD-recorder zijn van recentere datum (schatting: t.h. 5 jaar). Een stereo-receiver, merk/type Kenwood KR-A3080 (aangeschaft ca. 10 jaar geleden) heb ik uit de erfenis van mijn moeder in mijn bezit gekregen. Vraag: Heeft het nut de combinatie van versterker en tuner (Kenwood KA-4002 en Kenwood KT-2001A) te vervangen door deze stereo-receiver? Indien noodzakelijk, kan ik de specificaties van resp. versterker en luidsprekers, alsmede de specificaties van de als vervanging geplande stereo-receiver, scannen en (als bijlagen) toezenden. Bij voorbaat dank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 Hoe klinkt het. Probeer het eens een paar dagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 Hoe dan ook: de AR 4x nooit wegdoen! Zal inmiddels wel een opfrisbeurt nodig hebben als er nooit iets aan gedaan is. Zie daarvoor: Klik hier Ik heb ze vroeger zelf gehad. Herinner me nog het geluid: weergaloos goed voor die prijs en kastgrootte. Kan nu nog prima mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laniwati Posted 2 februari 2006 Author Report Share Posted 2 februari 2006 Uit de ontvangen reacties heb ik inmiddels begrepen, dat het een kwestie is van uitproberen. Ja, ja, de techniek schrijdt voort, en hoewel het hele spul er nog schitterend uitziet, zal ik op een gegeven moment er toch afscheid van moeten nemen. (Ik ben nog wel tevreden met de weergave van LP's, met name van Argo en Decca, maar de weergave van CD's is beneden peil.) Gelukkig kunnen de AR 4X boxen worden gehandhaafd. Sultankat: Bedankt voor Uw waardevolle advies! Ik zal hiervan t.z.t. zeker gebruik maken. Dank aan allen die hebben gereageerd. Laniwati Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 februari 2006 Report Share Posted 2 februari 2006 De kwaliteit van dat spoelendek interesseert me wel, is dat die met die schuine voorkant? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Verrek, daar heb ik er nog eentje van bij mijn broer staan. Is zoiets nog op te knappen? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts