sanderb2001 Posted 7 januari 2003 Report Share Posted 7 januari 2003 kan iemand mij meer vertellen over dit merk zijn het in het algemeen goede/mindergoede speakers en hoe klinken ze? het gaat hier dan om het type AR9 b.v.d sander baas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 Ik heb al een aantal jaren speakers van AR, al zijn ze wel heeel oud. Maar wat ik van AR vind is dat ze het geluid uit je versterker trekken. M.A.W. als je de volume knop niet te hoog hebt staan blijf het goed klinken. Maar Luister ook eens naar andere merken, en vergelijk andere merken eens mer AR. Ik kan wel zeggen geweldig, maar het blijft een kwestie van smaak. Ook een goede aanrader is KEF Q5 ongeveer 525 euro en de Q8 deze 800 euro. OOk mooi zijn de speakers Dali Suite 2.5 ( Let Op deze zijn 4Ohm) en deze worden vervangen naar ik gehoord heb, dus zijn ze bij de meeste HiFi zaken in de aanbieding 349 euro. Maar nogmaals het is een kwestie van smaak, en wat je wilt uitgeven. SUC6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 http://www.arsenal.net/speakers/ar/ar.htm een classic AR site! O ja, zo'n 20 jaar geleden behoorde AR tot de topmerken op speakergebied. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanderb2001 Posted 8 januari 2003 Author Report Share Posted 8 januari 2003 als eerste alvast bedankt voor de reacties KEF heb ik al gehad heb de 103/4(tweedehands) gehad niet zulke goede ervaringen mee maar ok nu heeft de betreffende winkel mij een tegoed voor 650 gegeven om iets nieuws te kopen ok ik wil best zelf wat bij leggen nou bood hij me twee maal een AR aan ik was toch nog ver niet bekend met dit merk dus wil ik wat ervaringen opdoen van deze speakers de KEF q8 kon ik niet op de KEF site vinden maar klink me goed in de oren want de reeds versleten KEF speakers klonken niet verkeerd maar mischien weet je nog meer goede speakers in deze prijsklasse ook zit ik aan de leverbare merken van deze winkel vast dus in wel lastig maar ok toch bedankt groetend sander baas klik hier voor de site van de desbetreffende zaak Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanderb2001 Posted 8 januari 2003 Author Report Share Posted 8 januari 2003 ik ben trouwens ook (bijna) altijd op msn of andere messenger progjes te vinden sanderb2001@yahoo.com na 17:00 altijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 Bedenk wel dat de speakers een stevige versterker nodig hebben en tevens een flinke ruimte, wat ik me ervan kan herinneren zijn het grote jongens uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanderb2001 Posted 8 januari 2003 Author Report Share Posted 8 januari 2003 versterkers geen brobleem denk ik twee monoblokken van audiolabor type schnell maar ze zijn nieuw en niet tweedehands mischien een klein misverstand? groet sander baas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 januari 2003 Report Share Posted 8 januari 2003 Geplaatst door sanderb2001:versterkers geen brobleem denk ik twee monoblokken van audiolabor type schnell maar ze zijn nieuw en niet tweedehands mischien een klein misverstand? groet sander baas Zeker een misverstand, ik ging van tweedehands uit, dus verder geen commentaar/mening over de nieuwe AR9 Over de Audiolabor schnell, heb ik zelf ook als laagaansturing, kunnen wel wat "sap" leveren Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanderb2001 Posted 8 januari 2003 Author Report Share Posted 8 januari 2003 mischien een beedje brutale vraag maar toch zou ik het je willen vragen wat heb jij voor je audiolabor versterkers betaald?? groetend sander baas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 9 januari 2003 Report Share Posted 9 januari 2003 Geplaatst door sanderb2001:mischien een beedje brutale vraag maar toch zou ik het je willen vragen wat heb jij voor je audiolabor versterkers betaald?? groetend sander baas Inderdaad errug brutaal komt via mail Heb even gezocht in een oude koopgids 1982, staat inderdaad een AR9 in, pittige jongen Advies-/goingprijs: Fl.3579/2999 afmetingen: 41,9x129,9x36,4cm, Imp:4 Ohm, belastbaarheid: 200 watt Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanderb2001 Posted 10 januari 2003 Author Report Share Posted 10 januari 2003 dank je wel voor je e-mail. Zo weet ik teminste dat ik niet te veel heb betaald. Als er verder nog mensen zijn die ervaringen hebben met AR. Please meld het even. Groet Sander Baas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts