piet van soest Posted 3 februari 2006 Report Share Posted 3 februari 2006 beste forummers. wat mij opvalt is dat hear erg negatief gedaan word over relatief dure bekabeling. ik hoord weldegelijk verschil tussen een gewoon netsnoer en mijn v/d hull ,mainstream en dan maar te zwijgen over het verschil tussen de nordost ca 500 eurie en de audioquest vulcano ca 4000 eurie speakerkabel. ben ik nu gewoon een stommeling om zulke(dure) kabels te kopen of werken mijn hersens en oren niet samen gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 februari 2006 Report Share Posted 3 februari 2006 Zie de reacties in de tig andere kabeltopics.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 februari 2006 Report Share Posted 3 februari 2006 ja laten we hier niet weer over beginnen kan je net zo goed christendom en islam gaan zitten vergelijken. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 3 februari 2006 Author Report Share Posted 3 februari 2006 Zie de reacties in de tig andere kabeltopics.. cqm. dat zeg je wel vaker. ik ben hear nog maar een paar mnd en het valt me gewoon op dat de meeste hear iets tegen dure kabels hebben. een gewoon draadje kan niet op tegen een cristal cable of een siltech in mijn ogen en OREN. maar dat kan ook aan mijn liggen. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 februari 2006 Report Share Posted 3 februari 2006 ja laten we hier niet weer over beginnen kan je net zo goed christendom en islam gaan zitten vergelijken. groet De vergelijking tussen mensen die verschillen horen in kabels en gelovigen gaat inderdaad verdacht vaak op... Valt dus ook niet over te discussieren... Maar goed, het is inderdaad een nogal uitgekauwd verhaal hear. Als je hear net komt, geldt dat waarschijnlijk nog niet, dus dan kan ik me voorstellen dat je erover begint... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 3 februari 2006 Author Report Share Posted 3 februari 2006 ja laten we hier niet weer over beginnen kan je net zo goed christendom en islam gaan zitten vergelijken. groet De vergelijking tussen mensen die verschillen horen in kabels en gelovigen gaat inderdaad verdacht vaak op... Valt dus ook niet over te discussieren... Maar goed, het is inderdaad een nogal uitgekauwd verhaal hear. Als je hear net komt, geldt dat waarschijnlijk nog niet, dus dan kan ik me voorstellen dat je erover begint... ik ben niet gelovig, ik geloof in kabels maar ik zal me er bij neer leggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 3 februari 2006 Report Share Posted 3 februari 2006 Zie de reacties in de tig andere kabeltopics.. cqm. dat zeg je wel vaker. ik ben hear nog maar een paar mnd en het valt me gewoon op dat de meeste hear iets tegen dure kabels hebben. een gewoon draadje kan niet op tegen een cristal cable of een siltech in mijn ogen en OREN. maar dat kan ook aan mijn liggen. gr piet. misschien kunnen de meeste ze niet betalen en zijn ze daarom negatief . je hoort wel degelijk verschil of je moet doof zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 ben ik nu gewoon een stommeling Als je hear een topic over kabels begint wel ja.... Zie je topic over of je je versterker moet laten aanstaan: het wordt gewoon een gebed zonder end Geen persoonlijke aanval hoor : als je hear wat langer meedraait zul je net zo reageren. P.S. balen dat je versterker kapot is!! Knuppel in het hoenderhok: ik trek me van al die kabelblabla geen bal aan, wil me er niet in verdiepen en wil z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Zie de reacties in de tig andere kabeltopics.. cqm. dat zeg je wel vaker. ik ben hear nog maar een paar mnd en het valt me gewoon op dat de meeste hear iets tegen dure kabels hebben. een gewoon draadje kan niet op tegen een cristal cable of een siltech in mijn ogen en OREN. maar dat kan ook aan mijn liggen. gr piet. misschien kunnen de meeste ze niet betalen en zijn ze daarom negatief . je hoort wel degelijk verschil of je moet doof zijn Er zijn ook veel mensen die (zeggen) verschil in kabels (te) horen, maar toch geen dure kabels kopen, omdat je ze goedkoper zelf kan maken. Dus dat mensen zeggen dat ze GEEN verschil horen of zelfs dat er geen verschil KAN ZIJN, heeft volgens mij niks te maken met de prijs van sommige kabels/kabelmerken. Dat de prijs vaak ook reden tot kritiek op kabelmerken is, is iets heel anders... Ps. als je doof bent, hoor je uberhaupt niks, dus ook geen verschil in kabels. Wie wel een (goed) werkend gehoor heeft, maar geen verschil tussen kabels hoort, is dus niet doof. Je kan het ook omdraaien: je kan ook wel zeggen dat mensen die wel verschillen horen, een rijke fantasie hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ground 16v Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Heel simpel, vind jij het die extra euros waard? Zo ja dan ben je goed bezig, er is er maar 1 die kan bepalen of een bepaalde upgrade ook een vooruitgang is of niet. En dat ben jij. Persoonlijk probeer ik een grens te stellen met het uitproberen van dergelijke tweaks.. Voorlopig ligt mijn grens rond de 100 euro...(hoewel ik nog niet boven de 75 euro ben geweest) En van 0 tot 100 vind je echt werelden van verschil, en tweedehands het je voor 45 euro een kabeltje die 130 nieuw kost.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Zie de reacties in de tig andere kabeltopics.. cqm. dat zeg je wel vaker. ik ben hear nog maar een paar mnd en het valt me gewoon op dat de meeste hear iets tegen dure kabels hebben. Ik heb vooral iets tegen steeds hetzelfde blijven herhalen, het is hier geen reclameblok hoor.. Een topic over kabels verloopt namelijk altijd hetzelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Beste Piet, Ben het volkomen met je eens, ik hoor ook zeer goed de verschillen tussen kabels. Persoonlijk denk ik dat de mensen van het geen verschil horen of doof zijn of dat hun apparatuur niet in staat is de verschillen te laten horen. Daarnaast is het vreemd dan op een forum dat over audioapparatuur gaat rond te neuzen als je er negatief tegenover staat. Wel is het zo dat een lange tijd geleden heb besloten niet meer mee te doen met deze discussie en lekker te genieten van mijn kabeltjes. Rob... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Ik zal bij voorbaat de komende discussie even samenvatten, voor degene die de hele thread niet door wil worstelen: De Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 4 februari 2006 Author Report Share Posted 4 februari 2006 Ik zal bij voorbaat de komende discussie even samenvatten, voor degene die de hele thread niet door wil worstelen: De Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 sprak hij teder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Daarnaast is het vreemd dan op een forum dat over audioapparatuur gaat rond te neuzen als je er negatief tegenover staat. Nee, als je het hear alleen maar eens bent met de andere forummers, dan is het zeker leuk? Dan komt Hans weer met dit topic aanzetten... Het is ook nooit goed... Beetje vreemde conclusie dus. Vooral ook omdat audio over heel veel meer gaat dan alleen maar een paar simpele kabeltjes. Bovendien gaat het hier ook nog eens over muziek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Daarnaast is het vreemd dan op een forum dat over audioapparatuur gaat rond te neuzen als je er negatief tegenover staat. Nee, als je het hear alleen maar eens bent met de andere forummers, dan is het zeker leuk? Dan komt Hans weer met dit topic aanzetten... Het is ook nooit goed... Beetje vreemde conclusie dus. Vooral ook omdat audio over heel veel meer gaat dan alleen maar een paar simpele kabeltjes. Bovendien gaat het hier ook nog eens over muziek... Heb je gezien hoveel berichten er gisteravond binnenkwamen.... heel erg weinig. Wanneer er geen discussie is, sterft het forum een zekere dood. Af en toe wat kolen op het vuur kan geen kwaad... Wanneer je in de buurt bent moet je toch eens aankomen. Ik zal dan voor jouw m'n set voorzien van een standaard bekabeling en daarna van de speciale bekabeling. Ik denk dat je je mening dan ernstig gaat herzien.... Er is dus wel degelijk een groot verschil in kabels. Dat niet niet tot uiting komt op elke set is mij ook wel duidelijk. Daarom... kom eens aan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Er is dus wel degelijk een groot verschil in kabels. Dat prijs hierin geen bepalende faktor is, is mij wel heel erg duidelijk............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 4 februari 2006 Author Report Share Posted 4 februari 2006 Er is dus wel degelijk een groot verschil in kabels. Dat prijs hierin geen bepalende faktor is, is mij wel heel erg duidelijk............. maar voor de meeste hear wel een hele belangrijke rol speelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Er is dus wel degelijk een groot verschil in kabels. Dat prijs hierin geen bepalende faktor is, is mij wel heel erg duidelijk............. Dat is helaas meer dan waar Jitze.... Prijs zegt bij kabels absoluut niks over de kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Dat prijs hierin geen bepalende faktor is, is mij wel heel erg duidelijk............. maar voor de meeste hear wel een hele belangrijke rol speelt ik betaal liefst zo min mogelijk, zonder daarbij consessies te moeten doen............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Hallo piet Nee hoor je bent zeker niet dom als je verschil hoort in bekabeling. Mijn ervaring leert ook dat er een groot klankverschil kan zijn tussen diverse merken en soorten bekabeling. Waarbij de prijs inderdaad niet altijd iets zegt over de uiteindelijke geluidskwaliteit. Toch moet ik concluderen dat naar mijn ervaring een duurdere kabel in het algemeen vaak beter klinkt dan een goedkopere. (doe het zelf kabels uitgezonderd) Waar het uiteindelijk dus op neerkomt is: wat wil je er aan uitgeven,wat is je persoonlijke smaak, hoe combineert de kabel in je set en waar ben je tevreden mee. Helaas worden er compleet belachelijke prijzen gevraagd (en betaald) voor "goede" bekabeling terwijl de werkelijke materiaalkosten,r&d kosten (als die er al zijn en er niet een fabrieksmatige bulk kabel word ingekocht en van een gelikt jasje en goudkleurige bellettering word voorzien) en arbeidsloon maar een hele kleine fractie zijn van de uiteindelijke vraagprijs ( winstmarges van een % of 1000) kortom hoever wil je gaan in je hobby. m.vr.grtjz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Dat is helaas meer dan waar Jitze.... Prijs zegt bij kabels absoluut niks over de kwaliteit. Overigens geldt dit niet uitsluitend voor kabels................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 ben ik nu gewoon een stommeling Als je hear een topic over kabels begint wel ja.... Zie je topic over of je je versterker moet laten aanstaan: het wordt gewoon een gebed zonder end Geen persoonlijke aanval hoor : als je hear wat langer meedraait zul je net zo reageren. P.S. balen dat je versterker kapot is!! Knuppel in het hoenderhok: ik trek me van al die kabelblabla geen bal aan, wil me er niet in verdiepen en wil z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Wanneer je in de buurt bent moet je toch eens aankomen. Ik zal dan voor jouw m'n set voorzien van een standaard bekabeling en daarna van de speciale bekabeling. Ik kom eigenlijk nooit in het zuiden des lands en om nou voor een paar kabeltjes daar speciaal naar toe te reizen, gaat me wat te ver eigenlijk. Maar eeh... wat bedoel je precies met 'standaard bekabeling'? El cheapo troep dat nauwelijks contact maakt, of bijvoorbeeld mijn zelfbouw frutsels (tasker microfoonkabel; redelijke pluggen)? Ik denk dat je je mening dan ernstig gaat herzien.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts