rienberends Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Nadat ik een CD wat haastig in de lader had gelegd en vervolgens Error aangaf,maakt mijn CDRotel 980 een klein piepgeluidje. Alleen als ik mijn oor dichtbij het apparaat hou,dus niks door de speakers. Is de lader (Philips CDM 9)geforceerd?? Ik heb geen vermindering in geluidskwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 februari 2006 Report Share Posted 4 februari 2006 Ik heb ooit een Denon DCD-635 gehad die altijd als ie een cd uitlas een piepgeluid maakte. En vaak ook bij het opstarten voor de weergave. Bij die speler maakte het niet uit. Was een bekend 'probleem' van dat type, maar hij deed het er niet minder om. Nou ken ik jouw speler niet, maar als ie het verder goed doet en goed klinkt, zou ik me er niet al te veel zorgen over maken. Al zou je 'm een keer open kunnen maken natuurlijk en kijken of er ergens iets schuurt of wringt of zo. Of des noods naar de dealer/importeur opsturen. Maar ik gok dat het wel meevalt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel henssen Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 hallo beste man je hoeft je geen zorgen te maken wandt dat piepende geluid bij het inlegen van een CD is normaal het geluid wat je hoord komt uit het opties blok ( de laser kop ) bij het inlegen van een CD wordt het vermogen van de laser en de optiek ingesleld en dat is bij somige CD speler's te horen dit geluid is niet altijd goed hoorbaar dit licht aan de CD die je er in stopt ( bij een zelf gebrande CD piept hij dus iets meer omdat deze CD-R's minder reflextie hebben dan een gewone CD verder maakt het niets uit en zal je speler gewoon zijn werk doen groeten marcel henssen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 Dat klopt, dat is de laserkop die heel snel op en neer beweegt. De laser zit in een magneetspoeltje en kan zeer zeer snel op en neer bewegen. Dat zeer snel op en neer bewegen veroorzaakt de hoge piep. Het is eigenlijk net een spreekspoeltje van een luidspreker. De laser probeert dan de juiste afstand te zoeken tov de CD {focuseren}en raakt soms van slag als hij de juiste instelling niet kan vinden en begint dan als een gek op en neer te bewegen. Soms hoor je ook weleens de laser "piepen" op maat. dan hoor je de laser mee op en neer bewegen met het CD-tje. Dus elke rondje die het schijfje maakt, hoor je dan een piepje. Hoe verder je skipt, hoe langzamer dat kortstondige gepiep, omdat het schijfje bij de laatste nummers minder snel draait. Het wisselt per CD. De ene CD is muisstil, en de ander lijkt wel bezeten te zijn van een stel muizen. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts