Spijkie Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 Beste Audioliefhebbers, Nu heeft mn pa een T+A set staan spelende met Xanadu DS 17E's . Afgelopen 2 weken geluiserd naar een stel Piega TC70X ( nieuwste model). Het is een goede speaker maar onze mond viel er niet direct van open. Nu kan jeje afvragen natuurlijk of de Xanadu zo'n goede speaker is. Het is aangesloten middels de audioquest vulcano met die bastarijen erop. We gaan binnenkort nog naar een stel Dynaudios luisteren waarschijnlijk de contour 5.4 of confidence 2. Een Xanadu HS 33 staat ook nog op delijst. Heeft iemand van jullie nog suggesties om mee te nemen in dit verhaal? Mijn vader vind een heel goed articulerend hoog erg belangrijk ook dat de bas niet te nadrukkelijk aanwezig is maar wel strak en het middengebied zoals snaar aanrakingen moeten er goed doorkomen, ( mag naar mijns insziens ook wel als je naar het prijskaartje kijkt) Benieuwd naar jullie reacties!! Met vriendelijke audio groeten, Spijkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 hoi spijkie. luister eens naar de kef's 203 en de 205 reference. deze klinken zeer goed met die vulcano.en de prijs :203 ca 2600 eurie en de 205 3750 euries.kijk ook eens op www.audio-muziek.nl daar vind je een recensie over deze 2 speakers. gr piet. ps heb zelf de 203's met de vulcano. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 De speakers die ik zeker zou proberen bij deze beauty van T+A, zijn de vloerstaanders van T+A zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erko Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 Als je vader gedetailleerd midden/hoog erg mooi vindt kan hij bv ook eens naar Martin Logan electrostaten gaan luisteren. De nieuwe Vantage kost bv zo'n 6400 per paar nieuw. Eric Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 Avalon Symbol met een Primare I30. Revel F32 met de Rega Voor / Eind combi of Primare voor/eind. Martin Logan Vantage met de Bladelius Thor mkII versterker bijvoorbeeld. De laatste( luidspreker ) heeft veel overeenkomsten met de Summit Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 Beste, De Revel F32 is inderdaad een topper, al vind ik de F30 een tikje mooier qua uiterlijk. Als ik speakers zou kopen in de prijsklasse 6000-8000 euro per paar zou ik toch iets tweedehands kopen, en dan de volgende speakers op de shortlist hebben staan: B&W Nautilus 802 Focal JMLab Utopia Diva Sonus Faber Cremona Overigens zijn onze Dali Grand speakers fenomenaal in het middengebied, vooral stemmen zijn heel erg "echt". Ik denk dat ze echter te goedkoop zijn i.v.m. wat jullie zoeken namelijk ca. 2000 per paar. vg Dennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turtlespeed Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 Tja, Een paar 2e hands vienna acoustics mahlers wellicht......... groeten, turtle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 6 februari 2006 Report Share Posted 6 februari 2006 Dali Euphonia???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 februari 2006 Report Share Posted 6 februari 2006 QUAD ESL's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 6 februari 2006 Members Report Share Posted 6 februari 2006 Ongetwijfeld zal 3/4 het weer niet met me eens zijn, maar deze passen mooi in het budget (of betekend p/st tegenwoordig per stel...) Persoonlijk vind ik het design geweldig, en ben ik ook helemaal gek van de Tannoy-sound, en dan vooral bij accoustische (? schrijf je dat zo ?) muziek. Dimension TD8 : Aanbevolen versterker vermogen: 40-160W Gevoeligheid: 90dB Nominale impedantie: 6 Ohm Frequentie bereik: 42 -54.000Hz Crossover frequentie: 1.4 Khz-14Khz Afmetingen: (HxWxD): 943 x 299 x 305mm Afwerking: echt kersen houtfineer met aluminium accenten Bouwjaar: van 2001 tot heden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 februari 2006 Report Share Posted 6 februari 2006 Nr 1 die het daar niet mee eens is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 6 februari 2006 Members Report Share Posted 6 februari 2006 Je was ook de eerste waar ik aan moest denken toen ik het opschreef ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 6 februari 2006 Report Share Posted 6 februari 2006 Mooie speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brian Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Heb 2 weken geleden de Amphion Xenon aangeschaft. Stuur de speakers aan middels een Primare I30 versterker en een Unison Research cd-speler. ik had reeds meerdere speakers in huis geprobeerd met hetzelfde resultaat wat je opnoemt. Alles klinkt anders maar nergens viel mijn mond van open, totdat....... Inderdaad ik de Amphion's erop aansloot. Wat een fantastische laagweergave heeft deze, maar over het hele bereik speelt de spealer fantastisch. Ze zijn ook nog eens makkelijk te plaatsen en met het BAS systeem komt deze speaker in alle huiskamers tot zijn recht........mits de match met de rest van de set goed is, en daar kan ik niet over oordelen. Maar goed jij praat over speaker tot 4000 euri/stuk en das een andere klasse. Maar proberen zou ik ze, bij mij weten hebben ze nog 1 duurdere broer, misschien is die wat voor jou...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spijkie Posted 10 februari 2006 Author Report Share Posted 10 februari 2006 Brian, Amphion is voor mij een totaal onbekende speaker ( en ook voor mijn vader) over welke prijsklasse praten we dan ongeveer? ( het geld hoeft natuurlijk niet op). Mischien weet je ook een dealer dichtbij leeuwarden in de buurt waar we zouden kunnen luistenre? @Arden,We hebben ook de tannnoy's beluisterd, afgezien van het feit dat mn pa er niet van gecharmeerd is qua uitstraling vond ie deze ook niet denderend met betrekking tot de prijs kwaliteit verhouding. We gaan morgen weer het een en ander luisteren. Met vriendelijke groeten, Arno Spijkstra Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans10 Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 AVI Brio luidsprekers zijn het beste wat ik ooit heb gehoord, klinkt naar mijn mening beter als een Wilson Puppy, SF Amati of een Kharma Ceramique, en kost 'maar' Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Dat merk AVI timmeret wel aan de weg. Eerst al hele goede verhalen over hun ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans10 Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Bij de importeur kun je alles beluisteren, heb ze zelf eerst op de VAD gehoord en daarna nog eens bij hem. Zeer de moeite waard, ben zelf aan het sparen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 12 februari 2006 Report Share Posted 12 februari 2006 Weet niet of ze ze ook wat in de rpijs klasse hebben die jij zoekt maar von schweikert klinkt in mijn oren ook erg aangenaam Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 februari 2006 Report Share Posted 12 februari 2006 Hallo, Ik zou net iets meer uitgeven (als ik toch al zoveel uit zou kunnen geven) en dan zou ik de Verity Fidelio kopen. Nog bescheiden van afmeting ook, maar een zeer uitgebalanceerd klankbeeld. Geschikt voor buizenversterkers. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brian Posted 21 februari 2006 Report Share Posted 21 februari 2006 Hallo Arno, Kijk even bij de importeur of neem even kontakt met ze op: www.music-matters.org Ik zou ze zeker nog beluisteren, ik heb echt veel geluisterd en vind soms de prijzen van de speakers totaal niet gerelateerd aan wat ze bieden. Hoewel dit zeer persoonlijk is. Succes ermee. Je bent in ieder geval bij mij welkom om te luisteren. En de audiowinkel in Delden is echt een superzaak maar goed misschien is er bij jullie in de buurt wel een dealer. Succes ermee. Brian Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits12 Posted 21 februari 2006 Report Share Posted 21 februari 2006 probeer ook eens de Sonus Faber Guarneri Memento. Nog niet gehoord, maar SF kennende zal het wel zeer goed zijn. Frits http://www.sonusfaber.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
bentodicarmo Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Naar wat je omschrijft dacht ik ook gelijk aan Sonus Faber. Mijn pa heeft de Signums en is er nog steeds zeer positief over. Zelf ook al eens wat grotere modellen beluisterd en echt super! Zeker voor acoustische muziek een aanrader. Die nieuwe guarneri die hierboven staat zit volgens mij wel iets boven budget (ik dacht 10 -12.000 voor het paar), maar ga ook zeker eens naar de andere modellen luisteren (cremona is ook erg mooi!). Op zich kun je misschien nu het nieuwe model komt wel een oud model voor een mooi prijsje op de kop tikken... veel luisterplezier, geniet van het zoeken soms is de weg belangrijker .... vond ik zelf in ieder geval ook er leuk samen met mijn pa. matthew Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medrah Posted 24 februari 2006 Report Share Posted 24 februari 2006 Bij Rinsma in Lippenhuizen staan volgens mij een paar Penaudio Serenades. Deze kosten ongeveer eur. 4.000,- per stuk. Een mooie speaker, alhoewel de totaalklank natuurlijk valt en staat met wat er voor hangt. Zelf denk ik dat ik de Charisma nog iets mooier vind. Voordeel is ook dat deze fors goedkoper is. De Serenade is onlangs gereviewed: http://www.stereophile.com/floorloudspeake...6pen/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 februari 2006 Report Share Posted 24 februari 2006 Interessant thema. De goedkoopste en beste LS is natuurlijk de Quad. Maar ja je moet hem wel kunnen plaatsen. Dat is het probleem bij een dergelijk thema. meer info over de luisterruimte is natuurlijk wel gewenst. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts