Jump to content

Speakers in prijsklasse 4000 p/st

Spijkie
 Share

Recommended Posts

Dat is natuurlijk wel het nadeel van Quad, het zijn van die lastig te plaatsen schermen. Als we het over strand hifi hebben dan zullen ze vast als beste uit de bus komen want ze beschermen tegen de wind en hebben dan geen last van hun dubbele output. Maar of ze ook het beste compromis in de huiskamer zijn betwijfel ik.

Mag het iets duurder? dan zou ik zeker gaan voor de Wilson Audio Sophia en dan misschien wel de 2 die er aan komt! Heb ik nu een paar keer gehoord en kan niks op noemen dat beter is, en heeft zeker niet 'te' veel laag maar wel heerlijk midden en een helder en fris hoog! :rolleyes:

Groetjes AudioBill

Ruud,

Waarom perse een Kef 203 ref ? hij werd ons ook aangeraden bij Boelman en Co in lwarden.( die gaan binnenkort over naar het nieuwe pand van Eringa). Hoe zie jij de vergelijking met bijvoorbeeld deze Kef 203 en bijv een Dynaudio Confidence C 2 ?

In de Xanadus die hij nu heeft staan zitten ook Dynaudio componenten kan Kef daar ook in mee komen qua kwaliteit in het hoog ?( de Esotar tweeter is natuurlijk niet de minste!) We gaan deze zeker mee nemen in het vergelijk. Er komt nu eerst een periode van rust deze maand.

In een direct vergelijk met de Piega Cx 40 en een Dynaudio Contour vond mn pa de Dynaudio levendiger klinken er zat meer emotie in! De Piega kost echer 4700 pstuk euri de Dynaudio die daar stond te spelen koste dit ongeveer per paar!

We blijven verder zoeken en nemen de aangeleverde opties zeker mee! een groot nadeel blijft echter dat er niet veel van de merken in Friesland staan en moeten daarom naar het westen of zuiden. We hechten veel waarde aan persoonlijke hulp van een audio zaak en daarom blijven we bij een merk wat hier verkrijgbaar is.

Groeten,

Spijkie

Ach voor dit geld is zoveel te koop.

Op mijn shortlist zou een VS VR4 Gen III zeker voorkomen. Makkelijk aan te sturen en een zeer realistisch geluid (tot 20 hz). Een van de weinige speakers die ook diepte en hoogte goed kan laten horen (althans waar ik het bij hoor). Prijs was ooit iets van 8500 euro per paar, maar omdat het model net vervangen is kan er misschien wel 1000 vanaf ofzo;)

Hallo Spijkkie,

Als je toch in het noorden woont, wilde ik je voorstellen om eens bij MC systems in Groningen te gaan kijken.

www,mc-systems.com

Vooral de M 3 maar ook hun topmodel de M1.3 of M1.4 (nieuw) zijn zeer de moeite van het beluisteren waard.