Jump to content

Stickers op platenhoezen

Guest bril12
 Share

Recommended Posts

Als ze het karton beschadigen bij het eraf pulliken (hoe schrijf je dit eigenlijk?), laat ik ze er op. Anders gaan ze eraf. Behalve de sacd stickers, die blijven altijd zitten.

Groet,

Jacco

Leuk dat je dit onderwerp zomaar naar voren brengt.

Consequent moet je alle stickers verwijderen. Ook op en in je audioapparatuur(!) (behalve uiteraard als er nuttige info op staat).

Het draagt m.i. bij aan de verbetering van de geluidskwaliteit. Ik baseer me hierbij louter op eigen ervaringen.

Dit is niet te bewijzen, maar je kunt deze 'tweak' i.i.g. gratis proberen.

In 1x alle stickers verwijderen -liefst ook van niet-audio items in de luisterruimte- en daarna nogmaals een stukje muziek beluisteren. Veel plezier!

.............

In 1x alle stickers verwijderen -liefst ook van niet-audio items in de luisterruimte- en daarna nogmaals een stukje muziek beluisteren. Veel plezier!

Tja, zo'n antwoord kunnen we verwachten van jou.

Maar hoe doe je dat, in 1x alle stickers verwijderen? Jij hebt vast een audiofiel toverstafje:

"Simsalabim weg stickers"

En weg zijn ze ?????????? :unsure:

Het draagt m.i. bij aan de verbetering van de geluidskwaliteit. Ik baseer me hierbij louter op eigen ervaringen.

Dit is niet te bewijzen, maar je kunt deze 'tweak' i.i.g. gratis proberen.

En mijn Rainbow Foil dan ? :D:P:lol:

Citaat website :

Any spinning object such as a vinyl record of Compact Disc interacts with the gravitational force to produce adverse energy patterns. Spinning reels of magnetic tape or the rotating head assemblies of video recorders or DAT machines also produce adverse energy patterns. These energy patterns severely restrict the ability of human beings to perceive music and speech correctly. It is therefore essential to attach a narrow strip of Rainbow Foil to at least one of the labels of a vinyl record and to attach at least one narrow strip to the label side of a Compact Disc. The strips of Rainbow Foil can be attached to any part of the label and the Foil strip can be positioned so that it points in any direction.

Net zo'n onzin als het geloven dat het verwijderen van stickers een beter luisterresultaat zouden opleveren, ja als ze op je oren geplakt zitten. :lol:

Beetje off-topic, maar ik kon het niet laten.

Zulke reacties waren te verwachten. Geeft niks:)

Maar hoe doe je dat, in 1x alle stickers verwijderen? Jij hebt vast een audiofiel toverstafje:

"Simsalabim weg stickers"

De praktijk is: hard werken en veelvuldig peuteren. Maar als je het een keer gedaan hebt, is het slechts een kwestie van bijhouden.

Het wordt een manier van leven: Alles ontdoen van overbodigheden.

Velen doen dit gelukkig reeds vanzelf.

@Silver Rainbow Foil: zoals deze foil een positieve uitwerking geeft aan datgene waar je het op plekt, zo doen prijsstickertjes, barcode- en reclame-stickertjes dat met een negatieve uitwerking.

Je bedoeld waarschijnlijk dat je dan zo high bent van de lucht van de stickerverwijderaar dat je zelfs Jan Smit and The Prodigy (overigens niet samen op 1 CD) met plezier opzet.

Enno :P

@Silver Rainbow Foil: zoals deze foil een positieve uitwerking geeft aan datgene waar je het op plekt, zo doen prijsstickertjes, barcode- en reclame-stickertjes dat met een negatieve uitwerking.

Wat prijsstickers aan gaat heb je gelijk. Is soms de reden dat ik een product niet koop.

De rest is fantasie wat kennelijk voor jou een negatieve invloed op de perceptie van de wereld heeft. Probeer het eens in het positive om te draaien:

Als je uit gaat van de gedachte dat barcodes een positieve invloed hebben op het geluid van bv een CD heb je spijt dat je de orginele er met veel geduld hebt afgepeuterd.

;)

De ellende is dat je een platenhoes heel snel beschadigd tijdens het pulken(zo schrijf je dat). Vooral bij 2ehands exemplaren is de lijm ingedroogd en niet meer fatsoenlijk te verwijderen. Of de sticker gaat eraf en de lijm blijft zitten :mad2:

Oplosmiddelen doen vaak meer kwaad dan goed.

Bij cd's en dvd's smeer ik de stickers in met sla- of zonnebloemolie :blink: . Na een tijdje intrekken verweekt het kleefmiddel en is de sticker eenvoudig te verwijderen. De restanten kleefmiddel zijn met een doekje en wat olie weg te halen.

Zo beschadig je niet je doosje.

Maar dit was ff offtopic....

Voor LP-hoezen zou ik dit foefje iig niet gebruiken.

Wat prijsstickers aan gaat heb je gelijk. Is soms de reden dat ik een product niet koop.

De rest is fantasie wat kennelijk voor jou een negatieve invloed op de perceptie van de wereld heeft. Probeer het eens in het positive om te draaien:

Als je uit gaat van de gedachte dat barcodes een positieve invloed hebben op het geluid van bv een CD heb je spijt dat je de orginele er met veel geduld hebt afgepeuterd.

;)

Even voor mijn begrip, ik geloof dat ik eea niet kan volgen. Welke barcodes bedoel je en waar zitten die?

Groet,

Jacco

Even voor mijn begrip, ik geloof dat ik eea niet kan volgen. Welke barcodes bedoel je en waar zitten die?

Groet,

Jacco

Meegedrukt op de inlay van het CD hoesje. Dat wordt dus sowieso lastig peuteren :D

;)

CD HOESJE??? Dat zit dus niet eens op de cd zelf? Dat moet een grap zijn waar ik weer eens ingestonken ben...

Groet,

Jacco

Hoezo grap?

Bij de kartonnen verpakking van veel CD's tegenwoordig kun je niet meer van doosje spreken toch?

Overigens is het wel raadzaam om CD's uit het doosje/hoesje te halen voor je ze in de speler legt. Ook het afspelen van platen in de hoes zal niet zo'n succes zijn denk ik.

Hoezo grap?

Bij de kartonnen verpakking van veel CD's tegenwoordig kun je niet meer van doosje spreken toch?

Overigens is het wel raadzaam om CD's uit het doosje/hoesje te halen voor je ze in de speler legt. Ook het afspelen van platen in de hoes zal niet zo'n succes zijn denk ik.

Pfffff :rolleyes:

Het niveau daalt... :rolleyes:;)

op sommige prijsstickers staan ook barcodes...

@jacco

Ja hoor. Straks maakt het zeker ook nog verschil hoe ik mijn cd hoesjes in de kast opberg?

jazeker: ooit heb ik betoogd, dat je cd's, lp's en boeken altijd vertikaal dient te bewaren. De cd's in het doosje met de tekst horizontaal, de lp's in de hoezen met de op kant 1 gedrukte tekst (zo mogelijk) horizontaal.

Samen met de overbodige stickerverwijdering is dit een goede tweak gebleken.

Je zou verbaasd staan als je het zou proberen.

Maar het ieders vrije keuze om het te proberen.

op sommige prijsstickers staan ook barcodes...

@jacco

Ja hoor. Straks maakt het zeker ook nog verschil hoe ik mijn cd hoesjes in de kast opberg?

jazeker: ooit heb ik betoogd, dat je cd's, lp's en boeken altijd vertikaal dient te bewaren. De cd's in het doosje met de tekst horizontaal, de lp's in de hoezen met de op kant 1 gedrukte tekst (zo mogelijk) horizontaal.

Samen met de overbodige stickerverwijdering is dit een goede tweak gebleken.

Je zou verbaasd staan als je het zou proberen.

Maar het ieders vrije keuze om het te proberen.

??

Groet,

Jacco