freno Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 Hallo, Zijn er leden die de Harman Kardon HD970 cd-speler bezitten en zo ja wat zijn de bevindingen. Lees erg goede reviews over deze speler en ben van plan mijn set hier mee te verbeteren. Alvast bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 februari 2006 Report Share Posted 6 februari 2006 Kijk hier eens: KLIK Link to comment Share on other sites More sharing options...
freno Posted 6 februari 2006 Author Report Share Posted 6 februari 2006 Bedankt voor de link. Ook ik ga deze nu aanschaffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 6 februari 2006 Report Share Posted 6 februari 2006 Laat even weten wat je ervan vind. Ja, hij zal wel anders klinken dan je oude speler, maar ik ben benieuwd w Link to comment Share on other sites More sharing options...
freno Posted 6 februari 2006 Author Report Share Posted 6 februari 2006 Zal ik zeker doen. Zal mijn ervaringen proberen te delen en kijken of er echt een groot verschil zit tussen mijn sony van 1 jaar oud uit de goedkopere klasse. De interlinks heb ik al dus het verschil moet echt uit de speler komen. Wordt vervolgd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Ik heb hem vanavond nog vergeleken met een Sony CDP-XA-555-ES uit het jaar 2000 van ruim 1200 Euro. Ook deze verslaat de HD-970 op elk gebied. Qua klankechtheid is hij beter. Op het gebied van detail en resolutie ook, maar ook de klankopbouw in de diepte. Je hoort met de HK echt de klankkleuren van de instrumenten en aanslagen op piano's en gitaren M'n broer, waar de Sony van is, die kon z'n oren niet geloven toen hij de HK hoorde. Hij gaat nu zelf ook de HD-970 kopen en verkoopt z'n Sony speler. Het is vooral grappig om te zien dat de HK met z'n goedkope look zo'n tank van een Sony op elk gebied verslaat. Duur loopwerk, inclusief puck, en 15 kilo schoon aan de haak. Ook helemaal volgebouwd, met dubbele trafo's enz enz, maar het zegt allemaal helemaal niets meer. Ook bjv de CD-17 van Marantz is helemaal geen partij voor de HK als het om details en klankopbouw gaat. Die klinkt ook vlak in vergelijk met de HK Het is echt niet om stoer te doen, maar voor mij heeft deze speler echt de hele CD-speler wereld op z'n kop gezet. Als hij niet goed zou klinken, dan had ik het ook gezegd. Vooral dat kleine printje met de ringkern, en dat geluid wat eruit voortkomt. dat is gewoon lachen. Je snapt het ook gewoon niet omdat je als audiofreak gewend bent om grote prints, meerdere trafo's en dikke behuizingen en dure loopwerken te zien. Het is echt een zeer bijzondere speler. Maar dat hoor je nog wel. Groeten Edwin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Het is vooral grappig om te zien dat de HK met z'n goedkope look zo'n tank van een Sony op elk gebied verslaat. Duur loopwerk, inclusief puck, en 15 kilo schoon aan de haak. Ook helemaal volgebouwd, met dubbele trafo's enz enz, maar het zegt allemaal helemaal niets meer. Mij verbaast het niet zo hoor, dat soort specs zoals gewicht zeggen mij niet zoveel bij een cd-speler, geeft meer een gevoel van degelijkheid of zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 En nu gaan we allemaal zo'n HK kopen en vervolgens gaan we die dingen collectief volplakken met bitumen, ijzeren bintjes, straattegels en betonblokken, we gaan de muting torren verwijderen, interne en externe bekabeling vervangen door een instapmodelletje van 500 Euro, de clock vervangen en een losse DAC toepassen. En dan klinkt-ie pas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 En nu gaan we allemaal zo'n HK kopen en vervolgens gaan we die dingen collectief volplakken met bitumen, ijzeren bintjes, straattegels en betonblokken, we gaan de muting torren verwijderen, interne en externe bekabeling vervangen door een instapmodelletje van 500 Euro, de clock vervangen en een losse DAC toepassen. En dan klinkt-ie pas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 En nu gaan we allemaal zo'n HK kopen en vervolgens gaan we die dingen collectief volplakken met bitumen, ijzeren bintjes, straattegels en betonblokken, we gaan de muting torren verwijderen, interne en externe bekabeling vervangen door een instapmodelletje van 500 Euro, de clock vervangen en een losse DAC toepassen. En dan klinkt-ie pas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Ik heb hem vanavond nog vergeleken met een Sony CDP-XA-555-ES uit het jaar 2000 van ruim 1200 Euro. Ook deze verslaat de HD-970 op elk gebied. Qua klankechtheid is hij beter. Op het gebied van detail en resolutie ook, maar ook de klankopbouw in de diepte. Je hoort met de HK echt de klankkleuren van de instrumenten en aanslagen op piano's en gitarenM'n broer, waar de Sony van is, die kon z'n oren niet geloven toen hij de HK hoorde. Hij gaat nu zelf ook de HD-970 kopen en verkoopt z'n Sony speler. Het is vooral grappig om te zien dat de HK met z'n goedkope look zo'n tank van een Sony op elk gebied verslaat. Duur loopwerk, inclusief puck, en 15 kilo schoon aan de haak. Ook helemaal volgebouwd, met dubbele trafo's enz enz, maar het zegt allemaal helemaal niets meer. Ook bjv de CD-17 van Marantz is helemaal geen partij voor de HK als het om details en klankopbouw gaat. Die klinkt ook vlak in vergelijk met de HK Het is echt niet om stoer te doen, maar voor mij heeft deze speler echt de hele CD-speler wereld op z'n kop gezet. Als hij niet goed zou klinken, dan had ik het ook gezegd. Vooral dat kleine printje met de ringkern, en dat geluid wat eruit voortkomt. dat is gewoon lachen. Je snapt het ook gewoon niet omdat je als audiofreak gewend bent om grote prints, meerdere trafo's en dikke behuizingen en dure loopwerken te zien. Het is echt een zeer bijzondere speler. Maar dat hoor je nog wel. Groeten Edwin. En nou nog de T-Amp van een paar tientjes eraan hangen. Dan lach je je helemaal rot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 En nou nog de T-Amp van een paar tientjes eraan hangen. Dan lach je je helemaal rot. Still going strong Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Eindelijk hi-fi heaven Maar ik wordt nu wel heel nieuwsgierig! Naar die T-amp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Ik denk dat jij niet doorgaat voor de koelkast Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Ik denk dat jij niet doorgaat voor de koelkast Enno Koelkast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts