niels007 Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 Het moest zo mooi worden! Verlichting uit, Talk Talk - Spirit of Eden in de CD lade, speakers en luisterstoel in ideale positie... En toen klonk er van rechts een weinig goeds belovend geluid. Piano aanslagen of andere mid/hoge tonen klonken.. niet verkouden, maar eerder terminaal ziek! Er zit een vibratie in de woofer zelf op 1 of andere manier. Als ik links en rechts een tonensweep laat doen dan hoor je eerst links (prima) en dan rechts.. (met de wesp). Bij muziek is het niet zo constant aanwezig maar het klinkt echt beroerd.. Geen mooie wesp maar een door termieten aangevreten piano.. Hoort 't zelf (tot de 4MB per uur limiet overschreden is bij Geocities..) http://geocities.com/n_heusink/broken_woofer64.mp3 Ik hou de units in mijn hand dus er kan geen sprake zijn van kasttrillingen oid.. Maar wat is het wel? Het is zo mooi constant.. Any ideas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 5 februari 2006 Report Share Posted 5 februari 2006 Heb je links en rechts ook verwisseld om uit te sluiten dat het probleem in de versterker zit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 5 februari 2006 Author Report Share Posted 5 februari 2006 De slechte: De goede: Links/rechts omwisselen bij de versterker maakt niet uit, 't blijft dezelfde speaker. Als ik met m'n vinger een beetje aan de rubber ophanging zit is dit vooral aan de 'linkerkant' (wanneer de speaker gemonteerd is dan) van invloed.. Als het nu aan de boven of onderkant was kon ik er nog iets mee qua uitzakking na 7 jaar trouwe dienst.. Hmm Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 6 februari 2006 Report Share Posted 6 februari 2006 Je spoel loopt waarschijnlijk aan in de luchtspleet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 6 februari 2006 Author Report Share Posted 6 februari 2006 Ik heb ze beide een (bijna) halve slag gedraaid en maar weer in de kast geschroeft. Hopelijk kan ik er even mee leven.. Het lastige is namelijk - De andere woofer is netzo oud dus kan ik die beter ook vervangen - Lage impendantie, hete versterker, niet ideaal, geef ik daar nog geld aan uit? - Goede tweeters maar 20mm en hoge FS, eigenlijk niet ideaal voor een 17/18cm woofer - Dus betere / andere woofers en filter modificatie is relatief prijzig en niet optimaal - al helemaal geen geld voor compleet nieuwe speakers.. - dus dan maar de 65 euro voor een nieuw setje wooferts.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 om welke woofers gaat het eigenlijk ik heb bij een van mijn audax hm170zo aerogel woofers ook een soorgelijk probleem, woofer is 7-8 jaar oud en vervangende exemplaren zijn duur en zeldzaam bij mij ook tussen de 50-100 hz problemen heb een paar mission 752F met dezelfde woofers en wilde er een paar van dergelijk zuilen bijbouwen daar gaan mijn plannen, had ook al de bijpassende vifa tweeters Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 7 februari 2006 Author Report Share Posted 7 februari 2006 het geluk bij 't ongeluk is dat het eenvoudige visaton w170s woofertjes zijn die volgens visaton 32 euro kosten per stuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 8 februari 2006 Report Share Posted 8 februari 2006 en nog steeds verkrijgbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts