symfo Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Ik denk dat ik mijn set zo ongeveer wel naar mijn zin heb. De Jadis is voor de meeste wel een bekende. Echt een toppertje met veel kracht en finesse. De Sony is denk ik een van de beste spelers die ze gemaakt hebben denk Ik. Een tank van ongeveer 16 kilo die als Ik nog eens geld uit wil geven nog uitgebreid gaat worden met een mooie dac (geen prioriteit) De Garrard 401 doet het al dik 35 jaar en ik hoop dat hij het nog eens zo lang doet. Hiervoor een Spacedeck gehad met een Benz Glider L2 maar als ik eerlijk ben heb ik van deze 401 met Denon dl-103 meer plezier. De Garrard speelt met ongelooflijk veel authoriteit en klinkt wat analoger als de Nottingham. Ik vond deze wat klinischer. Als je het verschil in prijs ziet wat je betaalt voor een Garrard 301/401 en een Spacedeck vind Ik het verschil in prijs wel erg groot voor een voor mij niet zoveel mooier of zogenaamd beter geluid. Nu heb ik weer wat te upgraden in een nieuwe (zelfbouw??)console en eventueel een SME 3012. De Graham Slee Era Gold is volgens mij niet zo bekend hier maar mijn inziens zou dat moeten veranderen. Vergelijk hem eens als je de kans krijgt. Deze sinds kort gecombineerd met een step up van Denon nl. de AU-320. Hier kunnen 2 draaitafels of armen op aangesloten worden (met een 3012 en SPU???? en de 3009 met dl-103) Dat zelfde geldt voor de speakers. Ok ze zien er gedateerd uit maar als je op zoek bent en je set staat net zoals bij mij in een andere ruimte dan je huiskamer zijn ze echt waanzinnig goed. Stemmen en instrumenten (acoustisch) zijn ongeevenaard. Het zijn niet voor niets BBC monitors. Harbeth gaat volgens mij weer van een ander principe uit dan de meeste fabrikanten door juist dunne wanden te gebruiken. Zij zien een speaker juist als muziekinstrument. Geen foute keuze lijkt mij. Ook eens vergelijken. Zeker als het uiterlijk er minder toe doet en je al van alles in je bezit heb gehad maar nooit echt tevreden bent geweest. Ook bezig geweest met interlinks. Oud dun koper draad met schellack(soms nog te vinden), in een hoesje van ongebleekt katoen met Bullets. Het prijsverschil met welke interlink dan ook is een lachertje. Met vriendelijke groet SYMFO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Heerlijk een tevreden mens, lijkt mij een heel toffe set. vwb de toekomst, persoonlijk zou ik niet zo snel denken aan andere hardware, zou eerder gaan fijntunen, zowel in de Jadis als in de Sony is nog heel erg veel winst te halen door te gaan spelen met de gebruikte componenten. In de Sony voeding, clock en uitgang, in de Jadis voeding en koppelcondensatoren bijvoorbeeld. Ook is het misschien een goed plan het filter van de speakers eens tegen het licht te houden. Verder vooral genieten van muziek................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Ik denk dat ik mijn set zo ongeveer wel naar mijn zin heb. De Jadis is voor de meeste wel een bekende. Echt een toppertje met veel kracht en finesse. De Sony is denk ik een van de beste spelers die ze gemaakt hebben denk Ik. Een tank van ongeveer 16 kilo die als Ik nog eens geld uit wil geven nog uitgebreid gaat worden met een mooie dac (geen prioriteit) De Garrard 401 doet het al dik 35 jaar en ik hoop dat hij het nog eens zo lang doet. Hiervoor een Spacedeck gehad met een Benz Glider L2 maar als ik eerlijk ben heb ik van deze 401 met Denon dl-103 meer plezier. De Garrard speelt met ongelooflijk veel authoriteit en klinkt wat analoger als de Nottingham. Ik vond deze wat klinischer. Als je het verschil in prijs ziet wat je betaalt voor een Garrard 301/401 en een Spacedeck vind Ik het verschil in prijs wel erg groot voor een voor mij niet zoveel mooier of zogenaamd beter geluid. Nu heb ik weer wat te upgraden in een nieuwe (zelfbouw??)console en eventueel een SME 3012. De Graham Slee Era Gold is volgens mij niet zo bekend hier maar mijn inziens zou dat moeten veranderen. Vergelijk hem eens als je de kans krijgt. Deze sinds kort gecombineerd met een step up van Denon nl. de AU-320. Hier kunnen 2 draaitafels of armen op aangesloten worden (met een 3012 en SPU???? en de 3009 met dl-103) Dat zelfde geldt voor de speakers. Ok ze zien er gedateerd uit maar als je op zoek bent en je set staat net zoals bij mij in een andere ruimte dan je huiskamer zijn ze echt waanzinnig goed. Stemmen en instrumenten (acoustisch) zijn ongeevenaard. Het zijn niet voor niets BBC monitors. Harbeth gaat volgens mij weer van een ander principe uit dan de meeste fabrikanten door juist dunne wanden te gebruiken. Zij zien een speaker juist als muziekinstrument. Geen foute keuze lijkt mij. Ook eens vergelijken. Zeker als het uiterlijk er minder toe doet en je al van alles in je bezit heb gehad maar nooit echt tevreden bent geweest. Ook bezig geweest met interlinks. Oud dun koper draad met schellack(soms nog te vinden), in een hoesje van ongebleekt katoen met Bullets. Het prijsverschil met welke interlink dan ook is een lachertje. Met vriendelijke groet SYMFO Nu nog iets doen aan je stroomvoorzienning en je bent klaar. Aparte groep mooie netkabels(gevlochten) en klaar is SYMFO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts