bees Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 ok, Nu mijn Alephono werkt , en ik daar nog een behuizing voor moet ontwerpen en bouwen, wordt het toch ook tijd om mij eens te orienteren op een goede interlink. Daar ik nog twee gebalanceerde ingangen over heb en de Aleph een gebalanceerde uitgang heeft wil ik dus een goede XLR interlink maximum prijs is (voorlopig) 100 euro. Tweede hands suggesties zijn uiteraard ook welkom... ow ja, Zullen we meteen afspreken dat we er geen koop maar een kabeltje van twee tientjes en voor de rest LP's topic van maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silversurfer Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 ok, Nu mijn Alephono werkt , en ik daar nog een behuizing voor moet ontwerpen en bouwen, wordt het toch ook tijd om mij eens te orienteren op een goede interlink. Daar ik nog twee gebalanceerde ingangen over heb en de Aleph een gebalanceerde uitgang heeft wil ik dus een goede XLR interlink maximum prijs is (voorlopig) 100 euro. Tweede hands suggesties zijn uiteraard ook welkom... ow ja, Zullen we meteen afspreken dat we er geen koop maar een kabeltje van twee tientjes en voor de rest LP's topic van maken? Waarom wil je XLR gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 7 februari 2006 Author Report Share Posted 7 februari 2006 ok, Nu mijn Alephono werkt , en ik daar nog een behuizing voor moet ontwerpen en bouwen, wordt het toch ook tijd om mij eens te orienteren op een goede interlink. Daar ik nog twee gebalanceerde ingangen over heb en de Aleph een gebalanceerde uitgang heeft wil ik dus een goede XLR interlink maximum prijs is (voorlopig) 100 euro. Tweede hands suggesties zijn uiteraard ook welkom... ow ja, Zullen we meteen afspreken dat we er geen koop maar een kabeltje van twee tientjes en voor de rest LP's topic van maken? Waarom wil je XLR gebruiken? ondermeer vanwege de 3dB extra gain winst en omdat de alephono een gebalanceerd ontwerp is... plus dat mijn primare 301 het erg prettig vindt om gebalanceerd gevoed te worden....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Zullen we meteen afspreken dat we er geen koop maar een kabeltje van twee tientjes en voor de rest LP's topic van maken? [/size] Ik dacht dat ik zelfs nog wat minder kwijt was dan 20 euro, je moet alleen even bij een pro audio winkel binnen stappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 ok, Nu mijn Alephono werkt , en ik daar nog een behuizing voor moet ontwerpen en bouwen, wordt het toch ook tijd om mij eens te orienteren op een goede interlink. Daar ik nog twee gebalanceerde ingangen over heb en de Aleph een gebalanceerde uitgang heeft wil ik dus een goede XLR interlink maximum prijs is (voorlopig) 100 euro. Tweede hands suggesties zijn uiteraard ook welkom... ow ja, Zullen we meteen afspreken dat we er geen koop maar een kabeltje van twee tientjes en voor de rest LP's topic van maken? Als je een versterker zelf kunt bouwen kun je ook zelf een fatsoenlijk kabeltje maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silversurfer Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 ok, Nu mijn Alephono werkt , en ik daar nog een behuizing voor moet ontwerpen en bouwen, wordt het toch ook tijd om mij eens te orienteren op een goede interlink. Daar ik nog twee gebalanceerde ingangen over heb en de Aleph een gebalanceerde uitgang heeft wil ik dus een goede XLR interlink maximum prijs is (voorlopig) 100 euro. Tweede hands suggesties zijn uiteraard ook welkom... ow ja, Zullen we meteen afspreken dat we er geen koop maar een kabeltje van twee tientjes en voor de rest LP's topic van maken? Waarom wil je XLR gebruiken? ondermeer vanwege de 3dB extra gain winst en omdat de alephono een gebalanceerd ontwerp is... plus dat mijn primare 301 het erg prettig vindt om gebalanceerd gevoed te worden....... Ik snap 't. 'k Wist alleen niet dat de Primare ook volledig gebalanceerd was vandaar m'n vraag, anders heeft het niet veel nut, maar nu heb je 't gehele signaalpad gebalanceerd kan er helemaal niet meer mis gaan. Zoals Ravon al zei, voor 100 euro kun je zelf een prima vetertje maken. Denk overigens dat de tweedehandsmarkt voor XLR's niet zo groot is. 'k heb ff gekeken op Hifi en Hear, maar veel tot 100 euro is er niet. Dit is misschien iets: http://www.hear.nl/cgi-bin/2003/classified...query=retrieval gr., Jeroen edit: Bees moest natuurlijk Ravon zijn, my bad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harteman Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Ik heb nog een gebalanceerde vdHul D102 MKIII liggen die ik niet meer nodig heb in verband met vervanging door de Analysis Plus Copper Oval. Moet kunnen passen in je budget. Interesse?? Harteman Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Die XLR connectors zou ik van Neutrik nemen. Niet die van Deltron, zit iets meer speling op. Hoewel het meer een kwestie van gewenning is. Ik heb altijd Neutrik gebruikt en zal dat gewoon blijven doen. Per connector ben je 8.80 euro kwijt (plaatje) en dan heb je werkelijk een goede. Uit mijn NOB tijd is iedere kabel voorzien van twee vrouwtjes pluggen, maar ik heb begrepen dat in de gewone wereld een andere afspraak geldt. Maar de prijs zal er niet ver vandaan zijn. Wat meterjes kabel en klaar is kees. Ik zou een kabel nemen waarbij de twee signaalvoerende draden veel getwist zijn. Zeg 3 a 4 euro per meter. Meer hoeft eea niet te kosten. Eventuele vervelende hoogfrequent stromen door de mantel moet je om zeep helpen met ringen waar je je kabel een aantal malen doorheen haalt. Het precieze materiaal weet ik niet uit mijn hoofd, maar dat kun je ook bij Farnell voor een habbe(n)krats kopen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Hallo Jacco Bedoel je misschien ferrietringen ? (bv. net als aan je monitorsnoer van de pc) ik gebruik ze op zelfgemaakte netsnoeren tegen hf eventueel ook te verkrijgen bij een computer of electronica boer m.vr grtjz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Hallo Jacco Bedoel je misschien ferrietringen ? (bv. net als aan je monitorsnoer van de pc) ik gebruik ze op zelfgemaakte netsnoeren tegen hf eventueel ook te verkrijgen bij een computer of electronica boer m.vr grtjz Daffy Ja ferrietringen kunnen ook. Maar ik bedoelde eigenlijk iets anders, maar het komt op hetzelfde neer. Je hebt ook andere ringen dan die gemaakt zijn van ferriet (een soort ijzer, als ik mij niet vergis) en voor elke frequentierange heb je verschillende kleuren enzo. Maar ferrietringen zijn ook prima en ze doen hetzelfde maar misschien zijn "dedicated" ringen beter voor sommige frequentiebanden. In de HF techniek worden die veel gebruikt en kosten vrij weinig. Varkensneusjes enzo. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 7 februari 2006 Author Report Share Posted 7 februari 2006 Zullen we meteen afspreken dat we er geen koop maar een kabeltje van twee tientjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 [...]kan er ook wel eentje uit de laden-case van Bano-Promotec mee jatten over twee weken als ik weer met Cuby & The Blizzards op stap ben ... Over welke kabels hebben we het dan? Cuby & The Blizzards, is dat niet oud? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 7 februari 2006 Author Report Share Posted 7 februari 2006 [...]kan er ook wel eentje uit de laden-case van Bano-Promotec mee jatten over twee weken als ik weer met Cuby & The Blizzards op stap ben ... Over welke kabels hebben we het dan? Cuby & The Blizzards, is dat niet oud? Groet, Jacco pff standaard XLR... en ja dat is oud... Harry Muskee is inmiddels 64 ... ;-) maar het is nog steeds een top band... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 februari 2006 Report Share Posted 8 februari 2006 [...]kan er ook wel eentje uit de laden-case van Bano-Promotec mee jatten over twee weken als ik weer met Cuby & The Blizzards op stap ben ... Over welke kabels hebben we het dan? Cuby & The Blizzards, is dat niet oud? Groet, Jacco pff standaard XLR... en ja dat is oud... Harry Muskee is inmiddels 64 ... ;-) maar het is nog steeds een top band... Zeker, een top band. Niets tegen in te brengen. Tijd is geen issue in muziek, ik bedoelde het ook niet negatief. Interlinks hoeven niet veel te kosten, ga daar maar van uit. Als je zelf kunt solderen, kun je de mooiste kabels maken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 8 februari 2006 Author Report Share Posted 8 februari 2006 [...]kan er ook wel eentje uit de laden-case van Bano-Promotec mee jatten over twee weken als ik weer met Cuby & The Blizzards op stap ben ... Over welke kabels hebben we het dan? Cuby & The Blizzards, is dat niet oud? Groet, Jacco pff standaard XLR... en ja dat is oud... Harry Muskee is inmiddels 64 ... ;-) maar het is nog steeds een top band... Zeker, een top band. Niets tegen in te brengen. Tijd is geen issue in muziek, ik bedoelde het ook niet negatief. Interlinks hoeven niet veel te kosten, ga daar maar van uit. Als je zelf kunt solderen, kun je de mooiste kabels maken. Groet, Jacco hmmmm dan moet ik zelf toch maar eens wat gaan breien..... net zoiets als mijn scoobidoo experiment......... en dan van 12 meter 8 aderige multikabel 1.5 meter netsnoer maken......... fase en nul getwist en vervolgens vier van deze paartjes gescoobidood of gemacromeed... (?) om vervolgens een maand later weer wat anders te maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 februari 2006 Report Share Posted 8 februari 2006 [...]kan er ook wel eentje uit de laden-case van Bano-Promotec mee jatten over twee weken als ik weer met Cuby & The Blizzards op stap ben ... Over welke kabels hebben we het dan? Cuby & The Blizzards, is dat niet oud? Groet, Jacco pff standaard XLR... en ja dat is oud... Harry Muskee is inmiddels 64 ... ;-) maar het is nog steeds een top band... Zeker, een top band. Niets tegen in te brengen. Tijd is geen issue in muziek, ik bedoelde het ook niet negatief. Interlinks hoeven niet veel te kosten, ga daar maar van uit. Als je zelf kunt solderen, kun je de mooiste kabels maken. Groet, Jacco hmmmm dan moet ik zelf toch maar eens wat gaan breien..... net zoiets als mijn scoobidoo experiment......... en dan van 12 meter 8 aderige multikabel 1.5 meter netsnoer maken......... fase en nul getwist en vervolgens vier van deze paartjes gescoobidood of gemacromeed... (?) om vervolgens een maand later weer wat anders te maken... Je doet veel te moeilijk. Al dat breien maakt het er niet beter op. Zorg voor korte interconnects, zeg kleiner dan 5 meter en je zit goed. Maak van je twijfel geen ongegronde non-argumentatie. Goed is goed. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts