Henk4711 Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Je ziet de laatste tijd steeds meer chinese high-end apparatuur op de markt zoals tna, esound, korsu, primaluna etc. Vaak voor een hele schappelijke prijs. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze apparatuur?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 februari 2006 Members Report Share Posted 7 februari 2006 Jazeker, ik gebruik een Jungson AV 1000 D versterker met een Jungson Moon Harbour DVD-speler, en ik zou niets anders meer willen. Voor high-end begrippen koop je dit spul voor een appel-en-een-ei, en het speelt de sterren van de hemel. Bijkomend voordeel bij de AV-1000 is nog, dat je gelijk over 6 kanalen op hoog niveau beschikt. Voor wat meer info klik je hier. Verder heb ik hier nog de nodige Korsun's in huis gehad, waarvan eigenlijk alleen de V8i bijzonder indrukwekkend was. De D9 was niet slecht, maar die had dit niveau gewoon niet. Uiteraard ken ik niet alle chinese merken, en er zal ongetwijfeld minder spul tussen zitten, maar mijn ervaringen waren overwegend positief. Als je je geen ellende met transport en dergelijke op je nek wilt halen, zoek dan naar de merken die in Nederland een importeur hebben zitten, zoals Jungson, Usher, Vincent, Classic, en ...(zullen nog wel meer merken volgen) Succes ermee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 voor Jungson kun je gaan kijken op de site van AD acoustic-dimension Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Ik zal van de zomer toch eens ff proberen rond te kijken daar als daar naast de huwelijksperikelen nog plaats voor is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Mijn JungSon komt daar ook vandaan Ben er zeer tevreden over (enige echte minpuntje is dat er maar 2 analoge (stereo)ingangen opzitten. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Ik weet niet of m'n Opera Audio Consonance onder high-end valt, maar ik ben er uiterst tevreden over. De prijs-kwaliteit verhouding is in elk geval zeer goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 februari 2006 Members Report Share Posted 7 februari 2006 Had ook hele goede ervaringen met de Classic no 16 (buizen), maar ik vond nu ook deze nog... Classic no 6.6 ... en dat voor 950 euro ????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanC Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Beste, Mijn PrimaLuna ProLogue Two laat een stelletje Magnepannen zingen en speelt de sterren van de hemel Gegroet, Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Had ook hele goede ervaringen met de Classic no 16 (buizen), maar ik vond nu ook deze nog... Classic no 6.6 ... en dat voor 950 euro ????? Metaal bewerken is blijkbaar ook heel goedkoop in China (-wat eigenlijk niet?)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 950 euro! das niet veel voor dat geld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 7 februari 2006 Report Share Posted 7 februari 2006 Kijk eens bij www.senseofmusic.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 februari 2006 Members Report Share Posted 8 februari 2006 Hier is de link naar Classic, http://www.classicaudio.nl/ De importeur is, wat een toeval Audio Classics in Rotterdam. Er staat ook een prijslijst op de site, maar die is natuurlijk voor de 6.6 weer op aanvraag... De no 16 staat er ook op, deze heb ik ooit eens thuis gehad, bijzonder mooi, zeker in de triode stand. Leverbaar vanaf 2100 euro, een aanrader. Je kunt 'm ook zelf uit China halen, ben je alles bij elkaar rond de 1500 euro kwijt, maar daar kleven wel een paar nadelen aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 9 februari 2006 Report Share Posted 9 februari 2006 Ha, Arden! Die socalled prijslijst heeft alles alleen op aanvraag.... beetje jammer! Ook zijn er blijkbaar geen dealers in de Benelux. Ziet er wel mooi uit, die tube! Greetz, Lestat. P.S.: Wat is er toch met die mooie dame gebeurd in je avatar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 9 februari 2006 Report Share Posted 9 februari 2006 Ha, Arden! Die socalled prijslijst heeft alles alleen op aanvraag.... beetje jammer!Ook zijn er blijkbaar geen dealers in de Benelux. Ziet er wel mooi uit, die tube! Greetz, Lestat. P.S.: Wat is er toch met die mooie dame gebeurd in je avatar? Hij zal wel particulier verkopen als hij geen Dealers heeft voor het merk. Vandaar prijs op aanvraag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 februari 2006 Members Report Share Posted 9 februari 2006 Er staan idd alleen prijzen op van die buizenbak, die trouwens erg mooi is, zeker voor het geld. Ik denk trouwens dat Audio Classics hier nog druk mee bezig is, en dat de rest nog wel zal volgen. Trouwens wel grappig, die no 16 had een maatje van mij over laten komen uit China, en wilde deze naar een paar maanden weer weg doen (overstap naar high-end HT). Advertentie gezet met foto en al voor ik geloof 1250 euro, kreeg hij diezelfde avond hele boze mails van A.C., dat dit niet kon voor die prijs en waar deze versterker dan vandaan was gekomen, etc,etc. Dit geeft in ieder geval aan dat A.C. er wel werk van maakt, en de markt goed in de gaten houdt... Die no 16 was trouwens binnen een dag verkocht !!! Het is echt een hele mooie buizenversterker, die je door middel van een schakelaar heel eenvoudig omzet in triode, of weer terug natuurlijk. Hetzelfde geld voor de rust-stroom, die kan je per buis inregelen met die mooie meter die er op zit. Persoonlijk heb ik altijd al een zwak gehad voor die EL-34 trapjes, zeker in triode... Wat betreft die oude avatar, bedoel je deze... ... dat blijft mijn favoriet, maar ja, al die opmerkingen hear... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 9 februari 2006 Report Share Posted 9 februari 2006 Er staan idd alleen prijzen op van die buizenbak, die trouwens erg mooi is, zeker voor het geld. Ik denk trouwens dat Audio Classics hier nog druk mee bezig is, en dat de rest nog wel zal volgen. Trouwens wel grappig, die no 16 had een maatje van mij over laten komen uit China, en wilde deze naar een paar maanden weer weg doen (overstap naar high-end HT). Advertentie gezet met foto en al voor ik geloof 1250 euro, kreeg hij diezelfde avond hele boze mails van A.C., dat dit niet kon voor die prijs en waar deze versterker dan vandaan was gekomen, etc,etc. Dit geeft in ieder geval aan dat A.C. er wel werk van maakt, en de markt goed in de gaten houdt... Die no 16 was trouwens binnen een dag verkocht !!! Het is echt een hele mooie buizenversterker, die je door middel van een schakelaar heel eenvoudig omzet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 februari 2006 Members Report Share Posted 9 februari 2006 Schema's heb ik niet, ik ben ook niet echt een techneut wat dat betreft, misschien dat je er hier iets over kan vinden. Er zullen denk ik zat forummers zijn die het wel weten, en het ook uit kunnen leggen. Mij is altijd verteld dat het een ingreep van niks is, maar wel met een (in mijn beleving) bijzonder mooi resultaat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 februari 2006 Report Share Posted 9 februari 2006 Arden heb je toevallig een schema hoe je EL34 in triode moet schakelen?Zal niet zo een karwei zijn Penthode naar triode je moet natuurlijk iets met die twee roosters? MvrG Frenske http://www.mennovanderveen.nl kijk even onder bouwdozen................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 9 februari 2006 Report Share Posted 9 februari 2006 Arden heb je toevallig een schema hoe je EL34 in triode moet schakelen?Zal niet zo een karwei zijn Penthode naar triode je moet natuurlijk iets met die twee roosters? MvrG Frenske http://www.mennovanderveen.nl kijk even onder bouwdozen................. Jitze Bij deze bedankt . Ik ben namelijk al langer van plan om mijn versterker in triode uit te voeren. MvrG Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulie Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 Ja ja ik als liefhebber van Chinese hifi mis helemaal het topic hierover Ik speel nu ruim 1 jaar met een jungson AV 1000 A die speelt de sterren van de hemel. Werkelijk waar een beauty. Let wel dat er meerdere versies zijn en dat daar dus ook verschillen in kwaliteit tussen zijn. Heb net een nieuwe Shanling SCD-S300 besteld. Die komt met een paar weken binnen. Erg mooi opgebouwde cd-speler die zeer betaalbaar is en er nog zeer strak uitziet. Voor info kijk is op de volgende website KLIK Deze jongens zijn al langere tijd bezig en bieden goede service. De apparatuur wordt aan huis afgeleverd en eventueel geinstalleerd. Vaak is testen en luisteren mogelijk. Kunnen ook aan zeer veel chinese merken komen. Helaas website is nog niet super mooi maar de service is echt top. Kijk maar is op de volgende site naar mijn recensie en shoot-out van mijn Jungson AV 1000 A tegen het betere werk: Meet en Greet link Dus je zal mits je de goede contacten hebt niet snel een miskoop doen van chinese Hifi. wel adviseer ik je te kijken of je de apparatuur in Nederland kan kopen daar garantie moeilijk te claimen is in het buitenland. Plus de prijs is vaak duurder door de invoer en btw perikelen. groet Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 februari 2006 Members Report Share Posted 11 februari 2006 He mede-Jungson eigenaar, Heb jij de Jungson Impression al eens gezien of gehoord ? Info is nog vrij karig, en prijzen zijn helemaal niet te vinden. De een beweerd 4000 euro, de ander meer als 11000 dollar. Vind het in ieder geval een pracht-ding om te zien. Trouwens, iemand al kennis gemaakt met de buizen afdeling van Jungson ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulie Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Die Jungson buizen bak moeten erg goed zijn en om maar niet te spreken over de jungson cd speler dit moet een killer zijn van de andere cd spelers. Met deze set wil jungson definitief zijn naam zetten als high end speler in de chinese markt. De prijzen van die CD speler varieren erg. Maar dat komt meer omdat de spullen nog niet leverbaar zijn volgens mij waardoor er veel gegist wordt. Ik laat binnenkort vermoedelijk mijn Jungson uitrusten met een pre-out om zo te kunnen gaan bi-ampen omdat mijn speakers nog meer vermogen erg lekker vinden onder extremere situaties. groet Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 Hoi, ik kan alleen nergen een prijslijst vinden van Jungson en Classic. Ligt dat aan mij of...... Is het qua klank vergelijkbaar met vincent? De transistor amps dan. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 februari 2006 Members Report Share Posted 14 februari 2006 Voor een Jungson prijslijst klik hier , voor die van Classic gewoon opvragen bij http://www.classicaudio.nl/. De prijslijst op de site is bijna compleet op aanvraag. De Jungson prijzen zou je ook nog op kunnen vragen bij http://www.pacificaudio.nl/. Die schijnen nog goedkoper te zijn. Wat betreft de klank, Vincent - hoe mooi het ook mag zijn- kan in mijn optiek niet in de schaduw staan van Jungson. Ten eerste staat de klank van Jungson mij meer aan (misschien door de klasse A instelling?), en Vincent (die geintegreerde met dat buisje in het front) had ook geen controle over mijn Arden's. De Jungson deed dit met 2 vingers in zijn neus... De Classic daar ken ik alleen de buizenversterkers van. Deze waren echter van een zeer overtuigende kwaliteit, en ik denk dat Vincent ook hier niet aan kan tippen. Echter, een echte buizenversterker vergelijken met een hybride lijkt me een beetje het appels/peren-verhaal. Persoonlijk denk ik dat je met Jungson het beste uit de Chinese transistor-wereld haalt, en dat Classic goed meedoet in de buizen-wereld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 Weet er iemand waar een winkel is die het verkoopt, Jungson dan. Het ziet er goed uit op die foto's. Dre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts