Jump to content

Tube Elysium

alabaster
 Share

Recommended Posts

Is er iemand op het Forum die ervaring met dit merk heeft.

Blijkbaar niet :(

Ik heb zelf wel eens kontakt opgenomen met ze omdat ze een demomodel voordelig aanboden, ik werd zeer vlot en correct en vriendelijk geholpen. Maar ik kwam wat anders tegen, en heb verder geen zaken met ze gedaan.

Ik heb de indruk dat die mannen goed weten wat ze doen, en qua componentenkeus blijft er weinig te wensen over B) Lijkt me trouwens een beest van een versterker, die Parnasse :blink:

Wel apart om een 300B met een EL 84 aan te sturen. En daarvoor een ECC81..

ECC81??? <_<

Maar het lijkt me dus wel topspul!

Hoi Jos, een maat van mij draait met de La Parnasse eindtrappen. Ik kan alleen maar zeggen dat deze monoblokken geen moeite zullen hebben met de Tannoy's. Ze hebben voldoende vermogen (overbemeten voeding) om op een meer dan acceptabel niveau te spelen. Ik heb ze gehoord op hoorn luidsprekers en op Ushers. Schitterend. De afwerking is boven alles verheven. Dit is echt geen knullige eigenbouw meer, maar puur vakwerk.

De service, en evt. nazorg is bij de gebr. Mijnster super.

Ik zou gaan luisteren als je belangstelling hebt, dan heb je een beeld. En kun je veel makkelijker een oordeel vormen. Toch?

Succes.

Frank. :rolleyes:

Hoi Bart,

Mijn bedoeling is om er een set Tannoy DMT15MKII's mee aan te sturen. Die hebben een gevoeligheid van 98 dBb maar hebben nogal wat stroom nodig. Denk je dat dit een mogelijke combinatieis?

Bedankt, Jos

:blink: 98 dB??? Grote grutjes!! Doe mij die maar :D Daarmee kan ik met mijn huidig bescheiden bakje het dak eraf blazen (en de buren die blijkbaar graag binnen hockey spelen :angry: terugpesten)

En dat op een Parnasse met 24 Watt :lol::lol::lol: P.A.-nivo!!

• Members

DMT 15...da's kicken !!! Daar kan je een hele hoop lol aan beleven, maar kijk idd wel uit met versterkers. Dat 98 db rendement verhaal klinkt leuk, maar je hebt echt een hoop stroom nodig om die 38 cm unit onder controle te houden. Zoals je in de folder kunt lezen, raden ze ook een versterkervermogen van minimaal 50 watt aan. Dat doen ze niet voor niets.

pris15dmt2.jpg

Zelf heb ik dit probleem ook aan de hand gehad, ging hartstikke leuk met een buis, totdat je een keer hard wilde draaien, en daar je dit formaat Tannoy

Ja maar Bart, gevoeligheid zegt niet alles. Ondanks zijn rendement is het, zegt men, niet de makkelijkste om aan te sturen. Ik moet trouwens toegeven dat je met een versterker van 70 Watt de kamer uitblaast en nauwelijks het volume kunt openzetten.

Jos

Hoe die Parnasse het i.c.m met die speakers doet weet ik natuurlijk niet, dus dat aspekt heb ik gemakshalve maar achterwege gelaten <_<

Bij het beoordelen van een buizenversterker is het goed rekening te houden met verschillen tussen SE en Push Pull, in het laatste geval is er sprake van meer controle in het laag.......

Dit naast andere verschillen als bv minder - even - harmonische vervorming.

Een PP met triodes is ook schitterend.

:D

Bedankt voor de informatie Arden. Ik vermoedde dit zelf ook al zo'n beetje.

Eerst de Parnassen maar eens uitproberen en als dat niet werkt, ga ik op zoek naar een torrenbak. Ik zit de denken aan de NuForce, Haudio??

Jos

Over die Nuforce heeft Roy Gregory een duidelijk verhaal geschreven in de laatste Hifi+. ;)

Beslist even lezen voor je zoiets gaat aanschaffen. :D

• 3 weeks later...

Er zijn heel erg veel revieuws geschreven over nuforce, google en gij zult vinden :)

ik kan me die test herrineren, ik dacht zo uit mijn hoofd dat de bekabeling niet bij de test-setup paste.

gr. Rogier