Jump to content

Speakers in de prijsklasse tot 800 euro per set

Jorritk
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Ik heb me geprobeerd in te lezen en te googlen naar een mooi setje speakers voor mijn Marantz SR7400. Probleem is dat er zoveel aanbod is in verschillende prijsklasses, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En de meeste technische termen zeggen mij ook niet verschrikkelijk veel.

Een vriend van mij stelde al voor een setje kef Q5 of Kef Q7 te kopen, maar er zijn zoveel andere goede merken. Alle tips voor een mooi setje speakers tot 800 euro die past bij mijn versterker is dan ook meer dan welkom.

Alvast bedankt!

(..) En de meeste technische termen zeggen mij ook niet verschrikkelijk veel.

De meeste technische termen zeggen uberhaupt niet zo veel. Niet over de uiteindelijke klank van de speakers in ieder geval...

Wat sowieso aan te raden is, is om verschillende speakers te gaan luisteren (liefst op een SR7400 natuurlijk). Wat jij mooi vindt, hoeft iemand anders niet mooi te vinden, en andersom ook niet...

Ik heb zelf ook een Marantz versterker (PM7000) en ik heb 'm gecombineerd met JBL-speakers. Klinkt (in mijn oren) prima. Voor

• 2 weeks later...
Alle tips voor een mooi setje speakers tot 800 euro die past bij mijn versterker is dan ook meer dan welkom.

Wat versta je onder een setje? 2, 4 of 6 Speakers? Wel of geen center en subwoofer?

Enno :)

Bij 800,- per set zou ik zeker de Hepta spring niet overslaan. Mooi nederlands product tegen een zeer betaalbare prijs. Mijn mening: de beste in zijn klasse.

www.hepta.nl

Als je van een 'warmer' geluid houd is de Epos 12.2 of de M5 een optie.

www.epos-acoustics.com