Jempie Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 En beste folder verzamelaars hoe was het in Sneek? Mazzel Jempie Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 Had je dat niet beter vanavond om 19.00 uur kunnen vragen???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 Bang dat iemand anders het topic opent? Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 Je, als dat al een reden is om een topic te openen??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 Had je dat niet beter vanavond om 19.00 uur kunnen vragen???? Liever om 20:00 want dan weten we ook hoe het eten was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobT Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 Enkele pics: http://www.flickr.com/photos/55528926@N00/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 Mooie foto's, Rob. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 heerlijk platen gedraaid. Of eigenlijk... die werden voor ons gedraaid. Alhoewel de luistersessie begon met een cd-speler. Een oudje van Spectral, maar die klonk nog wel goed. Maar met de draaitafel werd het pas leuk. Heel Basic. Er werd een breed scala aan muziek voorgeschoteld. Jazz (Jimmy Smith op hammond orgel), Rickie Lee Jones (PopPop), Respigi (titel vergeten), Ulla Meinecke (Die Tanzerin), etc. En als afsluiter de Gran Partita van Mozart. De elpee was net ter plekke gekocht, en wij mochten luisteren. Orkest weet ik even niet, maar de dirigent was Edo de Waard. En ja, dan valt je mond open. Nu hoor je hoe een emsemble echt kan klinken. Fantatisch. Je hoort geen speaker, maar muziek. En soms de kleppen van de klarinet. Ja, zo'n dag gaat het wat mij betreft om de muziek. Je laten verrassen door de muziekkeuze. Er ook nog een verhaal bij horen, of zelf iets toevoegen, en genieten. Naar ik heb begrepen hebben we, wegens omstandigheden, nog niet eens zitten luisteren naar de mooiste phono-pre, maar het was mooi genoeg. Anderen zullen wel iets gaan vertellen over de apparatuur. Ik waag me daar niet aan. Al is het maar omdat ik het niet eerlijk vind tegenover de appartuur in de andere ruimtes. bedankt Rick en collega's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 Sja, ook ik ben des middags even (nou ja, even...) langs geweest. Prachtige demo van Dynamic Solution met o.a. Marsh en Magnepan. Rick Paap heeft het vakmanschap om een demo te laten klinken! Ik heb alleen de Basic draaitafel met Lyra Helikon(?) element gehoord, maar had zeker geen behoefte aan iets anders. Erg OK! Verder ten gehore nieuwe speakers van Ayon. Karakteristieke, fraaie vormgeving en net niet onbetaalbaar (de instapper bedoel ik dan). De platenwasserette in de 'back-office': een geweldig initiatief! Ze werken perfect, ook voor mijn stoffige platen. Enkele mede-forummers ontmoet (Lestat!). Verder was het vooral gezellig en.... zeker niet te druk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 Ik heb de show ook met heel veel plezier bezocht. Eerst een leuk gesprek gehad met de ontwikkelaar van (ik meen Quality Vinyl). De ontwikkelaar is een scheikundige die er veel verstand van had. Hij vertelde me dat hij ethanol in zijn platenwasvloeistof deed omdat isopropyl in principe in kan werken op platen. Hij relativeerde dat ook wel weer door aan te geven dat het gevaar alleen bestond wanneer je vinyl meer dan een uur liet staan in zuivere isopropyl. Ik vertelde hem van mijn "wasregime" namelijk eerst wassen met Last (met 20 % isopropyl erin) en daarna met L'art du Son (alleen pure zeep) en dat ik enthousiast ben over dat laatste middel. Hij kon zich dat goed voorstellen omdat L'art du Son toch iets van een smerende werking heeft. Hij heeft zelf een concurrerend middel op de markt en daar kreeg ik een proefflacon van mee wat ik buitengewoon aardig vond. De demonstraties heb ik natuurlijk gevolgd maar commentaar vind ik altijd moeilijk te geven. De ruimte waar importeur Dynamic Solutions speelde ken ik een klein beetje van akoustiek, verder was alle apparatuur me op zijn hoogst bekend van de bladen. Ik had de indruk dat we iets te kort op de Magnepans zaten of misschien zijn Magnapans wel niet helemaal "my cup of tea". Potentie zat er heel duidelijk in deze set. Ik heb daar overigens verschrikkelijk aardig zitten te praten met een medewerker van DS, die veel verstand van muziek (ieder geval die ik leuk vind) had en ook een zeer reeel beeld van hifi appartuur. De importeur van Ayon en Vyger heb ik ook nog heel gezellig mee zitten te praten. De kleine Ayon versterker heb ik laatst op de Thiels van Henk mogen horen en dat was zoals ik eerder heb beschreven echt goed. De Ayon luidsprekers heb ik nu niet zo goed kunnen horen omdat ze in de ontvangstruimte stonden en er veel achtergrondruis was. Overigens wat afwerking en uiterlijk betreft een heel mooi produkt. Last but not Least bedank ik Henk en Aleida die dit met ondersteuning van Berend (meen ik) fantastisch hebben georganiseerd. Vervolgens twee uur in de auto waar ik naar muziek uit de jaren 60 heb zitten te luisteren, ook niet mis. Carl PM wat me overigens opviel was de muziek waar mensen als Werner Ero en Jan de Jeu naar luisteren. Ik heb zelf altijd de neiging om een plaat met een stem (bijvoorbeeld Ella Fitzgerald) te gebruiken omdat je dan een goed inzicht krijgt in dimensie, klankkleur en natuurlijkheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 wat me overigens opviel was de muziek waar mensen als Werner Ero en Jan de Jeu naar luisteren. Bijvoorbeeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 Hai Rene, Ik had het wel genoemd als ik het kende maar moderne(re) muziek met instrumenten die nogal naar voren komen. Als je wat oudere klassieke muziek of jazz hoort wat vrij simpel opgenomen is dan krijg ik (!) een goede indruk van een set. Met moderne muziek waarvan bijvoorbeeld een gitaar al of niet met kunstgrepen naar voren is getrokken om een effect te bereiken krijg ik (!) dat niet. Misschien ligt het anders als je de muziek heel goed kent op je eigen set, hoewel ... Voor de rest wil ik geen enkel commentaar geven op iemands anders muzieksmaak want ik heb zelf ook een heel brede smaak. Het gaat me louter om het gebruiken om een indruk te krijgen van een set. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 10 februari 2006 Report Share Posted 10 februari 2006 Hai Rene, Ik had het wel genoemd als ik het kende maar moderne(re) muziek met instrumenten die nogal naar voren komen. Als je wat oudere klassieke muziek of jazz hoort wat vrij simpel opgenomen is dan krijg ik (!) een goede indruk van een set. Met moderne muziek waarvan bijvoorbeeld een gitaar al of niet met kunstgrepen naar voren is getrokken om een effect te bereiken krijg ik (!) dat niet. Misschien ligt het anders als je de muziek heel goed kent op je eigen set, hoewel ... Voor de rest wil ik geen enkel commentaar geven op iemands anders muzieksmaak want ik heb zelf ook een heel brede smaak. Het gaat me louter om het gebruiken om een indruk te krijgen van een set. Groet, Carl Mmmmm, toch maar eens in de kast duiken ,en kijken of er nog een paar oudjes in staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Oude platen meenemen hoeft niet Siep. Bij Dynamic Solutions hebben ze meer dan genoeg mooi werk bij zich. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Ook ik ben gisteren aanwezig geweest. Het was voor mij de eerste keer dat ik in Sneek was (althans bij AS) en om te beginnen vond ik de sfeer bijzonder gastvrij en vriendelijk. Alleen daarom al een reden om nog eens terug te komen. Als eerste heb ik uitgebreid in de kamer van Dynamic Solutions geluisterd. De Magnepans klonken zeer gedetailleerd en transparant. Toch meeste ik wat body. Ik hoorde later iemand zeggen "ik hoor wel de snaren van een gitaar, maar niet de klankkast" en dat vond ik wel een aardige omschrijving. Bij omschakeling van CD naar platenspeler vond ik het in dit opzicht wel iets verbeteren, alhoewel altijd moeilijk vast te stellen, aangezien niet dezelfde opname op CD alsook op plaat. Het bleek uiteindelijk niet echt aan mij besteed. Gezien andere positieve reacties, is dit natuurlijk erg persoonlijk. Na verloop van tijd begon de muziek een beetje op mijn zenuwen te werken en luistermoeheid te veroorzaken. Teveel gefrutsel, waarbij ik ook vond dat er wellicht wat overdaad aan audiofiel verantwoorde opnamen werd gedraaid. Overschakeling op de ("goedkope") Ayon/Vyger set vond ikzelf daarna toch wel een beetje een verademing. Een heerlijke rustige set, waar je denk ik uren naar kan luisteren zonder luistermoe te worden. De duurdere Ayon/Vyger set, voegde daarna nog wat meer body toe, maar het (grote) prijsverschil met de goedkope set hoorde ik er niet aan af. De goedkope (relatief gesproken) set heeft op mij het meeste indruk gemaakt. Verder nog een mooie Requim plaat van Mozart gescoord en al met al een mooie, interessante en muzikale dag. AS bedankt voor de gastvrijheid! groet, PS: Carl, was jij degene waarmee ik het probleem van de naalddrukmeting van mijn Glider op een Shure naalddrukweger heb besproken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 PS: Carl, was jij degene waarmee ik het probleem van de naalddrukmeting van mijn Glider op een Shure naalddrukweger heb besproken? Bedoel je het probleem dat de onderzijde van de body op de weegschaal rust vanwege de lange cantilever? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Hallo Marc dat was ik. Overigens zou ik als ik jou was het probleem eens Hear op het forum zetten (als Haudio het al bijna niet begrijpt) en voordat je je Glider gaat demagnetiseren met een apparaatje (waar de meningen verdeeld over zijn) een Cardas demagnetiserings LP afspelen. Groet, Carl PS Hai Paul, jammer ik had jou en Roger wel eens willen leren kennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 PS: Carl, was jij degene waarmee ik het probleem van de naalddrukmeting van mijn Glider op een Shure naalddrukweger heb besproken? Bedoel je het probleem dat de onderzijde van de body op de weegschaal rust vanwege de lange cantilever? Klopt, heb jij hier ook ervaring mee gehad? Het is even off-topic, maar als ik de naald op de Shure weger zet, dan lijkt het of de body het metaal van de weger omhoog trekt waardoor de cantilever plat op de weger ligt. Het kan niet door een te hoge naalddruk komen, aangezien de weger niet doorslaat naar een te hoge druk. Het lijkt erop dat de body magnetisch is en het metaal van de weger aantrekt. groet, marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Ik heb een Glider gehad (en nu een Wood L2). Ik kan me geen problemen herinneren met mijn Shure wegertje. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
princeofdarkness Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 De Magnepan luidsprekers klonken dankzij het tunen van Rick Paap analytischer dan ik ze ken maar ja; transparante, helder klinkende speaker, snelle versterkers, open en helder element. Bij elkaar opgeteld iets te veel van het goede al liet de installatie wel goed horen tot welk potentieel het in staat is. Vyger klonk teleurstellend, met name in de dure opstelling. Onervarenheid van de importeur? Al met al wel een uitzonderlijk gezellige show met een prima sfeer. Sneek ga ik vaker bezoeken en die BlueNote draaitafels en phonotrappen zijn een nader onderzoek waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Ik ben vanmiddag ook even langs geweest. In een korte tijd 4 verschillende sets 'gehoord', echt luisteren was er niet bij daarvoor was het veel te druk. Set 1: Basic (??) platenspeler, Janus vv, Marsh eindblokken, Magnepan luidsprekers. Full range kuidsprekers maar verder kon ik weinig met deze set. De muziek pakte me niet, hele kleine sweetspot, nogal laidback. Set 2: In dezelfde kamer, een set van Henk. Maar erg kort gehoord en vrijwel direct weggelopen omdat het geluid me irriteerde. Ik kon niet eens bepalen welke apparatuur er speelde. Normaal gesproken draait daar een Bleunote platenspeler, Marantz versterker, Thiel luidsprekers. Ik heb die set eerder gehoord en weet dat deze erg goed kan klinken. Waarom dat vandaag niet lukte? Misschien door de opstelling van set 1 in dezelfde ruimte , misschien door het grote aantal mensen....ik weet het niet. Set 3: Vyger platenspeler, ?? vv, Ayon monoblokken (wat een bakken zeg!), Ayon luidsprekers en DragonHeart luidsprekerkabels (letterlijk polsdik) Net als bij set 1 kon deze me niet echt boeien. Laag was niet goed genoeg, midden en hoog heel aardig, 3d was wel aardig. Hoorde volgens mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mountain B Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Vond het erg gezellig. Goed georganiseerd. Leuk om links en rechts muziek te luisteren. Denk niet dat je tijdens deze dagen als een kritische luisteraar moet gaan rondlopen om de apparatuur te boordelen. Gewoon lekker een beetje rondhuppelen en "socializen". Henk en Aida bedankt voor jullie gastvrijheid en tot de volgende keer. Gr. Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Het was gezellig! Mooie demo's. Had wat meer van de winkel verwacht. Bataljons aan platenspelers, phonovoortrappen en elementen. Dat viel wel mee dus. Maar goed, een leuke happening. Heb alleen de platenwasmachines niet gezien of ze waren er niet op zaterdag. heb je toch niet goed gekeken er waren zeker 4 platenwasmachines stonden in een aparte ruimte met elpees Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Ik vond het vandaag gezellig druk. Leuk om weer wat medeforummers terug te zien,zoals Ruud en SOTA jerry en Hans van Liempd.(Enne sorry Hans dat ik je Kraus noemde) Tof vond ik het om Bob Jansen (tonar) weer terug te zien na jaren. Bob was in een 'ver' verleden mijn hifi adviseur. De demo's vond ik ook niet boeiend. Had ik ook niet verwacht en was het te druk voor. Daar ging het mij ook niet om. Verder vind ik het een goed initiatief van Haudio en c.s. en daarvoor dank dat jullie het analoge hart 'hoog' houden in dit digitale en i-pod tijdperk. Als rasechte audiofreak is mijn analoge hart weer heerlijk verwarmd. Leuk was het om weer in Snits te zijn en de meegekregen worst was onderweg richting huis erg lekker. met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Ik vond het vandaag ook erg gezellig en heb met volle teugen genoten en met verschillende mensen gesproken. Henk en Aleida, bedankt voor jullie gastvrijheid en ik kom zeker nog wel jullie kant op. De chinees was een uitstekende keuze. Lestat nog bedankt voor het CDtje (heel attent) en we spreken binnenkort iets af. Hans, bedankt voor de lift en ontzettend leuk dat je (samen met Jerry) ook nog even naar mijn set heb kunnen luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts