Jump to content

Hoe waren de show dagen Audio Selectief

Jempie
 Share

Recommended Posts

Vond het erg gezellig.

Goed georganiseerd.

Leuk om links en rechts muziek te luisteren.

Denk niet dat je tijdens deze dagen als een kritische luisteraar moet gaan rondlopen om de apparatuur te boordelen.

Gewoon lekker een beetje rondhuppelen en "socializen".

Henk en Aida bedankt voor jullie gastvrijheid en tot de volgende keer.

Gr.

Tony

Ik kan me helemaal in deze reactie vinden :DB)

En helaas 'moest' ik mijn cluppie naar een wel verdoende 4-1 overwinning schreeuwen :D , dus kon ik wederom niet mee te eten :rolleyes: Sorry Audiopaul, dit keer was Vitesse duidelijk een maatje te klein ;)

Klopt.

De spullen zagen er allemaal mooi uit.

En altijd een enthousiaste uitleg van de demonstrateurs/importeurs.

Maar het platenwassen vond ik het leukste... :rolleyes:

Owja, en het eten :D

Ik was vandaag al vroeg aanwezig, als eerste kort geluisterd naar de twee

Ayon sets. Moet ik hier wat over zeggen. Ik denk dat het onkundigheid is van

de importeur, al denk ik dat de combinatie meer mogelijkheden heeft.

Dan Magnepan, tja ben nooit zo kapot van dit luidspreker systeem geweest

vaak plat en totaal geen beeld. Maar wat er vandaag stond sloeg werkelijk alles

Ik heb nog nooit een beeld kunnen ervaren uit een membraan luidspreker.

En heb toen gevraagd hoe dit kan. Een van de medewerkers vertelde mij dat

het juist plaatsen van de speaker in de ruimte is maar hoe en waar ik op moet

letten, dat moest ik maar aan Rick Paap vragen.

Uiteindelijk zijn mij een aantal dingen duidelijk geworden, ik ben een ervaring rijker. Ook Magnepan kunnen muziek weergeven zonder plat te klinken.

Verder rest mij nog dat ik de snacks en de mensen in sneek erg aardig vond

nog wat mooi plaatjes gekocht.

Henk bedankt, dit keer niet alleen warm klinkende sets.

Jempie

Zooo, ik ben ook weer thuis,

(van 11 tot 23:30... was me het dagje weer )

Na een waanzinnig gezellige dag laat ik de beschrijving van de sets even voor wat het is. Heb Magnepans een dynamiek en echt Full Range geluid horen neerzetten, plaatsing was moeilijk maar met een met body, ongekend uit een MG3.6...

Ook de gesprekken met mede hobbyisten, zeer gezellige disgenoten en importeurs, het was weer ouderwets gezellig!

Henk, Aleida en de rest: Ik heb het geweldig naar mijn zin gehad, absoluut een geweldige dag en tot snel!

Groet, Merijn

heb je toch niet goed gekeken er waren zeker 4 platenwasmachines stonden in een aparte ruimte met elpees

Was dat in de zaal met de Magnepans of de winkel entree? Want dan heb ik er over heen gekeken in de drukte. Jammer.

het was in het zelfde pand achter in de gang bij de achteruitgang

Toch wel leuk om te horen dat mensen die sets zo anders ervaren. Ik ben ervan overtuigd dat die Magnepans heel goed kunnen klinken. Misschien dat ze meer in een "lange" kamer moeten staan? Overigens zijn ze eigenlijk helemaal niet zo duur iets van 6 600 euro meen ik.

Ik begrijp dat het zaterdag wat drukker is geweest dan vrijdag. Nogmaals ik vond het geweldig en de mensen van de betrokken bedrijven ook heel open. Zeer en zeer informatief.

Groet,

Carl

PS heet die medewerker van Henk nu Marten Jan of Berend?

Voor ons duurde de "dag" van 9:00 tot 24:00 uur (en nog iets er overheen).

Dit soort dagen zijn de krenten uit de pap, in een woord geweldig.

Ongeveer de helft van de bezoekers kende ik wel. Een vreemde ervaring, omdat er zo'n 200 km tussen mijn woonplaats en Sneek zit.

De sets.

Magnepan:

Deed het aan het eind van de dag beter dan in het begin. De plaats waar je zat te luisteren was erg bepalend voor wat je hoorde. Dit heb ik met de "Maggies" altijd zo ervaren. De 3.6 ken ik erg goed, mijn mening was dat er hier wat te weinig laag uit kwam. Ik heb dat beter gehoord. Dat dit aan de luisterruimte ligt is mijn ook wel duidelijk. Wel een mooi stereobeeld en natuurlijke klank. Dit blijft het sterke punt van de Magnepans.

Blue Note:

Erorm mooi hoog en midden. Je kon goed horen dat het JA element alles uit de groeven peuterde wat erin zat. De speakers zijn dan weer niet mijn keuze. Het lijkt op de klank van een kleine monitor met een subwoofer. De aansluiting naar het laag klopte absoluut niet. Blijft toch het gegeven dat de hele set dat "gepeuter" erg nauwkeurig doorgaf. En die laagkoppeling.... Och er zijn slechtere. Een compliment voor JA, Bleunote Roksan en en KR.

Ayon:

Zeker geen verkeerde spullen. Jammer dat het laag van de grote set niet combineerde met de beschikbare ruimte. Bij "The Wall" was de presentatie van de effecten erg duidelijk. Je "zag" de helicopter als het ware vliegen Ook profiteerde deze plaat van het royalere laag (net daarvoor op de Magnepans gehoord). Ook de constructie van de kasten is bijzonder. Geen dempingmateriaal en alleen een soort van sleufjes in de achterzijde als baspoorten. Op het allerlaatst werden de grote kasten nog vervangen door de kleinere (van voor uit de winkel). Hier knapte het laag duidelijk van op. De set aan de voorkant in de winkel heb ik eigenlijk alleen gehoord niet echt beluisterd. Het was er telkens te druk om een redelijke luisterplaats te vinden.

Wassen:

Mooi, dat er alle aspecten van het wassen tegelijk konden worden geprobeerd. De theedoekmethode, Antistat en drie wasmachines. Ook de Okki Nokki is op een aantal punten verbeterd. Dat de zuigkop nu automatisch naar beneden gaat door het vacuum lijk mij ook wel handig. Met die platenpoets vloeistoffen waren we het niet met elkaar eens. Mijn Glassex methode werd danig de grond ingeboord. Ik kreeg de indruk dat ondankt de uitgebreide kennis van de man dit nog niet geprobeerd was. Ik zou dat overigens ook niet doen wanneer ik zelf een ander "spulletje" op de markt zou brengen. Ik heb er wel alle vertrouwen in dat het product ( Quality Service Vinyl Cleaner) aan alle eisen van de verwende platenpoetser zal voldoen.

De sfeer was werkelijk geweldig. Gezellig druk en alleen analoog liefhebbers. Geen discussies over meten en zo, gewoon luisteren en bijpraten. Ook het natje en droogje was perfect verzorgt. De koffie, vlaai, worst en chineese hapjes tussendoor, heel goed geregeld allemaal (en lekker). Ook hoorde ik dat Picoso een S kwijt was. Wel zullen hem nu wel weer vaker op het forum zien :rolleyes: . Bovendien weer een aantal andere forummers leren kennen. Audiopaul, Lestat KeesW om er maar enkele te noemen. Ook zullen er nog forummers geweest zijn die ik wel gezien en/of gesproken heb, maar waarbij de link met het forum niet gelegd is. Toch maar Hear badges (of hebben we dan allemaal zo'n ding op)... :blink:

En dan is het plotseling 19:00 uur. Naar de chinees waar een uitgebreid (

Omdat we Gruiter nog even thuis moesten afzetten, was dit een mooie gelegenheid om zijn set nog even te beluisteren.

Een heel mooi en rustig klinkende set. Helemaal wat anders dan wat ik verwacht had van de Klipsch luidsprekers. Ook viel de plaatsing ondanks de vreemde akoestiche omgeving (vide, trap gangetje en bovenliggende ruimte) erg mee. het "midden" klonk een klein beetje naar links. Aboluut niet storend, maar wel appart, omdat juiste de linker luidspreker "vrijer" stond dan de rechter.

Een set om heerlijk bij te relaxen. Niks gestress of overdreven prestaties, nee een heel natuurliojke en preciese weergave. Heel mooi.

Toch weer leuk om van ander (meer ervaren audiokenner) te horen/lezen dat m'n set goed klinkt. Misschien ben ik te kritisch geweest wbt het "missen van body". De akoestiek is inderdaad een drama bij ons thuis, maar juist met de kleinere klipschen is het toch redelijk goed gekomen (blijft toch een compromis). Het naar links trekken van de plaatsing is mij zelf nooit opgevallen, maar het is dus niet storend.

Nogmaals bedankt dat je zo vriendelijk bent geweest om me op te pikken en weer thuis te zetten.

Wat betreft de Bluenote speakers bij Henk: ik heb ze in een andere ruimte gehoord en kwamen daar beter tot hun recht. Het hoog en laag sloten toen beter op elkaar aan. Ze stonden nu pal naast de Thiels en ik denk dat dit wat akoestische terugkoppeling heeft gegeven.

De andere 3 sets hadden duidelijk allemaal hun eigen karakter. De set met de Magnepans sprak me wel het meest aan: helder en niet bombastisch. Toen er een CD werd opgezet (ben de naam kwijt) was het laag wel duidelijker aanwezig. Ik hoorde dat er ruim een ton euro aan muziek stond te spelen. Ik vraag me alleen af of het al die euro waard is. Voor mij wel een eye-opener dat een set van 100.000 euro ook niet perfect klinkt. Ik vind dan dat ik zelf meer muziek per euro heb gekregen en eigenlijk niets te klagen heb.

Het lijkt ieder jaar weer wat drukker te worden maar ook nu had ik het weer prima naar m'n zin. Diverse "oude bekenden" gesproken en tevens kennis gemaakt met "nieuwe gezichten".

De zaterdag ging weer veel te snel om, ik kwam pas om 01:30 thuis en toen moest Sodejuu nog een stukje verder tuffen.

Ik heb uiteraard foto's gemaakt en zal proberen ze vandaag online te krijgen. Indrukken op een dag als deze zijn altijd wat lastig, je komt door de gezelligheid, de gesprekken en de drukte nauwelijks aan

Dan zal het geld wel binnen gaan stromen.

Succes Carl (die volgend jaar twee sturende kinderen heeft)

Niet helemaal waar .....

(het zijn juist de managers van de managers die de managers van de managers managen die er met het grote geld er van door gaan; kortom met het betere afschuifwerk verdien je meer dan met de kennis die je hebt opgedaan door hard te zwoegen)

PS: Carl, was jij degene waarmee ik het probleem van de naalddrukmeting van mijn Glider op een Shure naalddrukweger heb besproken?

Bedoel je het probleem dat de onderzijde van de body op de weegschaal rust vanwege de lange cantilever? :rolleyes:

Klopt, heb jij hier ook ervaring mee gehad?

Het is even off-topic, maar als ik de naald op de Shure weger zet, dan lijkt het of de body het metaal van de weger omhoog trekt waardoor de cantilever plat op de weger ligt. Het kan niet door een te hoge naalddruk komen, aangezien de weger niet doorslaat naar een te hoge druk. Het lijkt erop dat de body magnetisch is en het metaal van de weger aantrekt.

groet, marc

De lange cantilever buigt wat door bij het plaatsen op de Shure naaldkrachtweger, zodat de achterzijde van de body van de Glider ook op de weegschaal komt.

Door de naaldtip meer tegen de rand van de groef op weger te plaatsen los je dit op. Het is dan echter wel de vraag of de meting nog nauwkeurig is.

Guest Kraus vonBentinck

Helaas, ik kan niet meepraten. Was door omstamdigheden pas om halfzes in de buurt van Zwolle en heb toen rechtsomkeert gemaakt :(

Heb wel het eea gemist zo te horen.

Henk en Aleida gefeliciteerd met een paar geslaagde dagen.

Alle anderen bedankt voor het leesvoer.