Wazza Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Hoi, Ik zat zelf te denken om een Marantz CD-5001 aan te schaffen, hebben jullie daar ervaringen mee? Ik wil hem gebruiken samen met mijn hoofdtelefoon (Philips sbc-hp890), dus ik wil geen versterking aanschaffen. De andere optie is om een nieuwe geluidskaart in mijn pc te zetten (een EMU 1820(M) of iets dergelijks, wil hem ook voor muziekproductie gebruiken). Wat is volgens jullie de beste keuze, een dedicated unit, of gewoon een goeie geluidskaart? Ik moet er wel bij zeggen dat ik een HiFi n00b ben . Alvast bedankt, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Er zijn hear forummers die beweren dat alle CD-spelers eender klinken.... Wat is je budget? Die 5001 is verkrijgbaar voor minder dan 200euri. Persoonlijk zou ik voor een budget-speler toch iets meer uitgeven: de ose-uitvoering wellicht? Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wazza Posted 14 februari 2006 Author Report Share Posted 14 februari 2006 Hoi, Bedankt voor je reactie, Ik heb vandaag De Marantz CD-5001 , CD5001 OSE en Onkyo DX-7333 beluisterd. Persoonlijk vond ik de Marantz beter klinken. Nu heb ik niet zo heel veel tijd gehad om te proberen, maar zover ik kon horen klinkt die OSE toch net iets helderder en gedetailleerder, alhoewel ik me afvraag of ik mezelf niet voor de gek hield. Een goede vriend beweert dat die OSE's niks beter klinken, en dat die zogenaamde "betere componenten" niks uitmaken. Zoals ik al eerder zei, ik heb nog niet echt veel kijk op Hifi dus kan ik nog niet goed zulke dingen beoordelen. Ik weet niet of jullie ervaringen hebben met de OSE versies in vergelijking met de standaard uitvoeringen? En of het dus ook werkelijk verschil uit maakt. Alle suggesties en/of adviezen zijn welkom . Greetz , Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 februari 2006 Report Share Posted 14 februari 2006 Een goede vriend beweert dat die OSE's niks beter klinken, en dat die zogenaamde "betere componenten" niks uitmaken.Zoals ik al eerder zei, ik heb nog niet echt veel kijk op Hifi dus kan ik nog niet goed zulke dingen beoordelen. Ik weet niet of jullie ervaringen hebben met de OSE versies in vergelijking met de standaard uitvoeringen? Geen persoonlijke ervaring, maar wat ik zo rondgelezen heb maakt bij Marantz de OSE wel degelijk wat uit. En als je puur met een koptelefoon luistert heb je ook weinig schakels in de keten die dat verschil zullen verhullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiokees Posted 15 februari 2006 Report Share Posted 15 februari 2006 Beste Marcel, Zelf heb ik enige jaren geleden een CD met Ki upgrade gehad en deze speelde een heel ander deuntje dan zijn normale of OSE broertje. Naar ik meen had deze indertijd een ringkerntrafo en betere componenten erin zitten+ volledig gedempte behuizing en betere bekabeling ! wat ik van de 5001 heb gelezen zijn er inderdaad een aantal van deze modificaties in de OSE speler gebruikt tov. de standaard speler. Voor het geld overigens blijkt de standaard speler wel een topper te zijn !!!! Tuurlijk zijn er veel betere maar deze zijn dan wel voor aanzienlijk meer te koop !!! Een heel goede geluidskaart die dit geluidsniveau benaderd kost je wel zeker het dubbele en dan moet je dus wel een computerfanaat zijn en er regelmatig mee werken om deze meerprijs eruit te halen. succes met je Keuze Groeten Kees Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 15 februari 2006 Report Share Posted 15 februari 2006 Beste, We hebben hier al een tijdje de Marantz CD6000 OSE maar eerlijk gezegd spreek het geluid van de tuner me meer aan. De CD geeft misschien wel meer weer maar de "sound" bevalt me toch minder dan dat van de tuner. Het geluid is vrij direct, helder, maar wellicht wat scherp en de bas vind ik ook wat minder goed uit de verf komen. Weet niet, moeilijk te omschrijven wat me niet zo bevalt maar het klopt ergens niet helemaal. De speler willen we dan ook binnenkort vervangen. vg Dennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 15 februari 2006 Report Share Posted 15 februari 2006 Denniz , Doe Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 15 februari 2006 Report Share Posted 15 februari 2006 Denniz , Doe Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 16 februari 2006 Report Share Posted 16 februari 2006 LoL Jacco , Toch heeft de polariteit invloed op het geluid. Maar dan moet denniz het gewoon eens proberen. Eigenlijk moet je alle apparaten even correct op het stroom zetten. Met een v/d hul polechecker bijvoorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts