rein56 Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Veel gekeken, niets "gepost", maar daar ben ik weer een keer. Ik ben weer eens aan het kijken naar een opvolger/vervanger van mijn Marantz CD63MKII KI. Kijkend naar wat er aangeboden wordt op de 2e hands markt vraag ik me af of Naim zou combineren met de overige onderdelen van mijn setje. Als versterker gebruik ik een Copland CSA 28, de luidsprekers zijn Totem Rainmakers. Ik heb wat spelers van Naim gezien, vari Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Hallo Rein, Welcome back Ik heb geen ervaring met Copland, maar neem aan dat deze versterker een enigszins rustig, warme klank heeft. In dat geval zou een Naim CD-speler weleens goed kunnen matchen. De meeste Naim producten hebben namelijk een vrij heldere klank. De CD63KI (prima speler voor 't geld overigens!) zal t.o.v. de Naim CD3 en CDX2 een stuk warmer, ronder, ietwat wolliger klinken. De CD3 is inmiddels alweer een jaartje 0f 10 oud, dus die zou ik 2e hands niet zo gauw kopen. (ook vanwege 't loopwerk dat er in zit, en niet meer verkrijgbaar is) De CD5 kwam een jaartje of 6 geleden op de markt, en klinkt een stuk terughoudender dan zowel de CD3 als de CDX(2). De CDX2 (had 'm zelf ook al gespot ) is asboluut jammie, maarja.... de prijs. (hoewel de gevraagde prijs heel fair is vind ik) Wat je ook zou kunnen overwegen is gewoon een nieuwe CD5i. (die kost 1300,- euro, maar dan heb je wel een splinternieuwe, met 5 jaar garantie + de mogelijkheid om eerst thuis te proberen!) Succes. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Hallo rein56, ikzelf heb een Naim CD5x CD-speler. Die heb ik vorig jaar nieuw gekocht voor 2300 Euro. Het is veel geld, maar iedere Euro waard. Verschillende Naim CD-spelers hebben allemaal hun eigen klank. Zo klinkt een CD5 veel warmer dan een CD5x. Ikzelf zou nooit een CD5 willlen hebben. Mooier dan de CD5x vind ik de CDX2. Maar er zijn ook mensen die de CD5 mooier vinden dan de CDX2. Zie je, zo veel Naim CD-spelers zoveel klanken en smaken van mensen. Het is dus belangrijk om uit te zoeken welke klank het beste bij jou past. Maar alle Naim CD-spelers geven dynamiek zonder moeite weer en weten ook de rythmiek van de muziek in orde te houden. Vele andere merken hebben daar nog al moeite mee. Ik denk (nooit geprobeerd) dat een combinatie van een Naim CD-speler met jouw andere componenten geen probleem opleverd. Hoeveel denk je trouwens te gaan besteden ongeveer? Er is nogal een prijsverschil tussen een 2e hands CD3 of CDX2. Of liever nieuw? Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
rein56 Posted 11 februari 2006 Author Report Share Posted 11 februari 2006 Hans, Ik kijk met name op de 2e hands markt. Op zich geen exact bedrag in gedachten, belangrijk is een mooi match. Ik ga voor details en ruimte, en goe dkunnen onderscheiden van de vrschillende instrumenten. Rein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Heeft alles wat een Naim ook heeft, maar kost het 5 voudige minder. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Heeft alles wat een Naim ook heeft, maar kost het 5 voudige minder. Dus je krijgt geld toe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 11 februari 2006 Report Share Posted 11 februari 2006 Heeft alles wat een Naim ook heeft, maar kost het 5 voudige minder. Dus je krijgt geld toe? Dat gevoel heb je wel ja. Sterker nog, je hebt het gevoel dat je de HK voor niks hebt gekregen. Zo goed als ie is Nee jongens, met een HD-970 heb je het gevoel dat er een nieuw tijdperk is aangebroken en dat de rest in feite behoorlijk achterhaald is. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
rein56 Posted 16 februari 2006 Author Report Share Posted 16 februari 2006 zou dit wat kunnen zijn? ik heb hier vorig jaar al naar gekeken en wat over gemaild, maar door omstandigheden kon ik toendertijd daar niet mee verder. "Erg fraaie cd-speler met een buisje in de analoge uitgang. Deze speler heeft twee upgrades ondergaan bij De Groef Audio in Groningen (echte Audio Note kenners, o.a. veel Black Gate en betere buis) daarnaast is hij voorzien van een Tent XO-3 clock met bijbehorende Tent Suply. Deze laatste upgrade maakt hem ook zeer geschikt als loopwerk. Alleen de upgrades hebben al Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 februari 2006 Report Share Posted 16 februari 2006 zou dit wat kunnen zijn? ik heb hier vorig jaar al naar gekeken en wat over gemaild, maar door omstandigheden kon ik toendertijd daar niet mee verder. "Erg fraaie cd-speler met een buisje in de analoge uitgang. Deze speler heeft twee upgrades ondergaan bij De Groef Audio in Groningen (echte Audio Note kenners, o.a. veel Black Gate en betere buis) daarnaast is hij voorzien van een Tent XO-3 clock met bijbehorende Tent Suply. Deze laatste upgrade maakt hem ook zeer geschikt als loopwerk. Alleen de upgrades hebben al Link to comment Share on other sites More sharing options...
rein56 Posted 16 februari 2006 Author Report Share Posted 16 februari 2006 Over advertentie nummer 30 onder 2e hands en wel de categorie cd spelers. Ik wee niet hoe je een link moet maken, vandaar op deze manier. Rein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts