Jump to content

mission speakers

Wouter
 Share

Recommended Posts

Hallo Wouter,

De 774 kostten iets van 2000,- p.p.

dit model heeft inmiddels trouwens alweer 'n opvolger,dus misschien zou je'm ergens tegen 'n schappelijker prijs kunnen vinden.

of 't 'n "knappe" speaker is ?

Tja, wat versta je daar onder. Ik neem aan dat je nu 't uiterlijk bedoeld?

Ik vind 't geen mooie speaker,maar dat is zo

smaakgebonden...

Groeten,

Alco.

Hallo MArcel,

Zou kunnen hoor,dat ik er naast zit,maar ik vond de info in 'n uitgave van "Musichome",waar 'n test stond van de 774.

Daar stond een paarprijs van 2000,-.

Ik dacht dat de nieuwe 780,781,782 serie de opvolger is van de 772,772,774-serie.

Groeten,

ALco.

• 1 year later...

Ze kunnen trouwens ook kapot :(

Ik heb al heel lang een ratel gehoord en weet nu waarom!!

scheur.jpgscheur1.jpgscheur2.jpg

Ik dacht eerst dat het de aansluitkabels waren dus heb ik nooit echt gezocht. Tot vandaag (Had ff niets te doen).

potjandriedubbeltjes man wat een gaten, dat daar nog muziek uit kwam!!!! Misschien is een XA200 toch iets te veel voor zo'n speaker?!?

Groeten Simon

Heeft iemand enig idee hoe dit kan?!?!

Deze speakers zijn uit 2001!!! dus...

En ik heb maar 1x zo hard gespeeld dat de maximale uitslag te horen was.

Verder ben ik rete zuinig op mijn setje (in tegen stelling tot mijn pc ;)

confused.gif

Simon

Hoi Simon,

Droge lucht en sigarettenrook kunnen zoiets op korte termijn bereiken. Toch denk ik dat je de leverancier cq. importeur eens met dit probleem moet opzadelen. Waarschijnlijk krijg je de units wel vergoed.

De units krijg je wel vergoed. Zo te zien was het rubberen rolrand al uitgedroogd toen deze speakers in de winkels te koop stonden. Normaal gesproken droogt rubber niet binnen 2 jaar helemaal uit. Dus ik denk dat dit per toevel een rubber was van niet al te hoge kwaliteit en daarom ingescheurd is. rubber breekt eigenlijk alleen maar wanneer er geen viscositeit/elasticiteit aanwezig meer is. Of na vele jaren van uitdroging omdat er geen conserveringsmiddel meer aanwezig in het rubber zoals bijv talkpoeder of speciaal vet om uitdroging vroegtijdig te voorkomen.

Dus ik zou de importeur van Mission bellen en het verhaal voorleggen. Dan moet je waarschijnlijk de woofers opsturen en krijg je weer een nieuw stel terug. Ik heb zelf eens luidprekers gehad van Mission waarvan de lijnmrand van de rubber rolrand {woofers}losliet. En kreeg ruim na de garantie periode weer netjes 4 woofers kosteloos thuisbezogd. Wel moest ik natuurlijk de defecte woofers opsturen. :)

Edwin

Ok bedankt jongens

De speakers zijn al terug bij de winkel.

Maar mijn mini Missions hebben er geen last van en die staan er al een jaar of 8-10.

Dus warom zij niet?? Die krijgen ook 28Ampere voor de kloten!!!

Nee, ik vind dat dit niet kan!!!

Mijn magnats had ik opgegeblazen die moesten reconed worden, daar had ik de spreekspoel losgeweekt van de konus, dit is hele andere poep. Dit is kapot en ik weet niet waarom. Rook?, droge lucht? Mijn raam staat 363 dagen van 't jaar open en mijn tuin deuren 10 v/d 12 maanden open. Dus droge lucht geloof ik niet. Dat roken zou kunnen.

Groeten Simon

Geplaatst door seoman:

Ok bedankt jongens

De speakers zijn al terug bij de winkel.

Maar mijn mini Missions hebben er geen last van en die staan er al een jaar of 8-10.

Dus warom zij niet?? Die krijgen ook 28Ampere voor de kloten!!!

Nee, ik vind dat dit niet kan!!!

Mijn magnats had ik opgegeblazen die moesten reconed worden, daar had ik de spreekspoel losgeweekt van de konus, dit is hele andere poep. Dit is kapot en ik weet niet waarom. Rook?, droge lucht? Mijn raam staat 363 dagen van 't jaar open en mijn tuin deuren 10 v/d 12 maanden open. Dus droge lucht geloof ik niet. Dat roken zou kunnen.

Groeten Simon

Die 731's bedoel je? Ik heb ze ook, niet kapot te krijgen :D

Geplaatst door JSA:

Die 731's bedoel je? Ik heb ze ook, niet kapot te krijgen   :D

Ja die ja!

Zijn perfecte pc speakers.

Niets van gemerkt!!

Mijn vorige pc speakers (Magnats) gaven wel problemen. De huidige opstelling is bijna perfect. De speakers op de schouw en mijn buro ervoor. En staan dus op een marmeren plaat.

pcset.jpg

Soms mis ik de bas, maar detail en ruimte genoeg!!

Groeten Simon

Zo! Ik heb ze alweer thuis!! 4 nieuwe drivers er in. En dat alles in 5 dagen.

Toppy hoor. :)

MijnHifi en Mission bedankt

Groeten Simon