Jump to content

welke versterker voor ELAC 203.2

ETTEBET
 Share

Recommended Posts

Met elac zou ik een niet te heledere versterker nemen, ooit elac-rotel combo gehoord, dat was niet fraai, heel vermoeiend om naar te luisteren vond ik. Zou voor elac een "warm" klinkende versterker zoeken.

Heb zelf Elac CL102i's, worden aangestuurd door Accuphase E-206.

Accuphase is niet scherp in het hoog (i.t.t. de meeste Engelse versterkers), neigt een beetje naar "buizengeluid".

Combineert dus goed met de transparantie van Elac. De nieuwe E-213 kost geloof ik rond de EUR 2.000 (heb nog geen prijzen gezien) en dat moet natuurlijk in je budget passen.

Een tweedehands Accuphase is echter ook een risicoloze aanschaf, ze gaan eigenlijk nooit stuk en zijn na 30 jaar nog prima. Daarom zijn ze tweedehans ook nog best prijzig.

Combi met Denon of Marantz gaat ook prima, Arcam valt te proberen.

Marantz PM15S1 (EUR 1.500) is een andere aanrader, erg mooi gebouwd en klinkt ook geweldig. Heb er laatst naar geluisterd, en 't is dat ik zo vreselijk gehecht ben aan mijn Accuphase, anders had ik deze zeker gekocht.

BTW: voor info over oudere Accuphase producten: kijk bij Accuphase

:lol:

Hallo,

Bedankt beide voor jullie antwoord.

Ik heb nu een onkyo Reciever de811-rds .Die levert 50 Watt RMS bij 4ohm. Is een beetje te licht naar mijn zin. Voor de rest doet hij het prima. :rolleyes: Kan nu niet het maximale volume uit mijn luidsprekers halen. Daarom ben ik nu op zoek naar een nieuwe versterker/ stereo/Reciever. Als de volume knop op 11uur staat begint hij te vervormen.

Groet Ettebet.

Opvallend dat hier dan weer geen Chinezen aan de orde komen, merken om ook eens naar te kijken zijn bijvoorbeeld Vincent en om wat dichter bij huis te blijven Array..............

Beiden aanzienlijk beter betaalbaar dan de genoemde Accuphase.

:o

Als de Onkyo een pre-out heeft dan is een paar Array monoblokken erachter inderdaad niet te versmaden. Voor Array moet je (nieuw) op zo'n EUR 2.000 rekenen maar is ook een goede investering.

Had nog even gezocht naar nieuwprijzen van de E-213 maar die is (ahum) "iets" duurder, rond de EUR 3.000

Er staat bij Studio Rispens (Drachten) een Marantz PM-17 KI-signature versterker als occasion EUR 995.

Ze hebben een nieuwe zilveren voor EUR 1.595 in de aanbieding.

Ook een erg mooie versterker, zal geen moeite hebben met je speakers

@Jitze: is Japan dicht genoeg bij China? ;-)

@Jitze: is Japan dicht genoeg bij China? ;-)

Afstanden ontlopen elkander niet zo heel erg, blijft er hooguit een verschil in prijs..............

:rolleyes:

(...)ooit elac-rotel combo gehoord, dat was niet fraai, heel vermoeiend om naar te luisteren vond ik. (...)

Opmerkelijk, ik geniet al negen jaar van de combinatie Rotel-Elac. De vermoeidheid die ik bij tijd en wijle voel opkomen wijt ik echter geheel aan mijn leeftijd :(

Overigens zou ik een rotel-elac comb0 ook heel vermoeiend vinden.

Met opgewekte groet,

Probeer eens een Denon ( PMA2000 oid ) als je een warme versterker wilt. Arcam als je wat rustiger geluid wilt, of Primare ( zijn ze bij Hobo Hifi nog al weg van, heb ze zelf nog niet gehoord )

Maar wederom is het devies: Zelf luisteren!!!

Ook een accuphase E-206 gehad en deze na een paar maand weer verkocht, veel te vel in het hoog en een gebrek aan vermogen om het laag onder controle te houden, toen overgestapt naar een Marantz pm-16 en dat was een wereld van verschil met de 206 van accuphase.

Ga hier beslist niet accuphase zwart maken maar de goedkopere accuphase kun je beter maar vergeten en gebruikt zijn ze te duur voor wat je er voor krijgt.

Kijk bv naar een pm-16, 17 of 14 vam marantz.

wim

(...)ooit elac-rotel combo gehoord, dat was niet fraai, heel vermoeiend om naar te luisteren vond ik. (...)

Opmerkelijk, ik geniet al negen jaar van de combinatie Rotel-Elac. De vermoeidheid die ik bij tijd en wijle voel opkomen wijt ik echter geheel aan mijn leeftijd :(

Overigens zou ik een rotel-elac comb0 ook heel vermoeiend vinden.

Met opgewekte groet,

het kan ook aan het model rotel/elac liggen maar ik vond het een schelgeluid met veel hoog en laag zonder midden waar toch de meeste muziek zit.