WanFie Posted 12 februari 2006 Report Share Posted 12 februari 2006 (edited) Ik weet dat je ook een oproep bij tweedehands kunt doen, maar ik denk dat deze vraag zo specifiek is, dat ik daar toch geen antwoord krijg. Ik zoek dus een openschroefbare SME connector om zelf een phonokabel te kunnen maken. v.d.Hul verkoopt zo'n ding maar vraagt daar maar liefst Edited 18 februari 2006 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 12 februari 2006 Report Share Posted 12 februari 2006 Ik weet dat je ook een oproep bij tweedehands kunt doen, maar ik denk dat deze vraag zo specifiek is, dat ik daar toch geen antwoord krijg. Ik zoek dus een openschroefbare SME connector om zelf een phonokabel te kunnen maken. v.d.Hul verkoopt zo'n ding maar vraagt daar maar liefst Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 februari 2006 Author Report Share Posted 12 februari 2006 Ik weet dat je ook een oproep bij tweedehands kunt doen, maar ik denk dat deze vraag zo specifiek is, dat ik daar toch geen antwoord krijg. Ik zoek dus een openschroefbare SME connector om zelf een phonokabel te kunnen maken. v.d.Hul verkoopt zo'n ding maar vraagt daar maar liefst Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 februari 2006 Author Report Share Posted 15 februari 2006 Ik weet dat je ook een oproep bij tweedehands kunt doen, maar ik denk dat deze vraag zo specifiek is, dat ik daar toch geen antwoord krijg. Ik zoek dus een openschroefbare SME connector om zelf een phonokabel te kunnen maken. v.d.Hul verkoopt zo'n ding maar vraagt daar maar liefst Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 februari 2006 Author Report Share Posted 15 februari 2006 Ahum.... 't volgende "probleem" hoe sluit je zoiets aan....??? Ik bedoel... welk draadje moet waaraan...?? Kan me daar ook nog iemand mee helpen...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 februari 2006 Report Share Posted 15 februari 2006 Plug van boven bekeken (dus daar waar de pinnetjes in gaan) en als "lachebekje": Rechts + Rechts - GND Links - Links + Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 15 februari 2006 Report Share Posted 15 februari 2006 Ahum.... 't volgende "probleem" hoe sluit je zoiets aan....??? Ik bedoel... welk draadje moet waaraan...?? Kan me daar ook nog iemand mee helpen...?? HOI HANS. ik zou je graag willen helpen ,maar ik weet niet eens waar je het over hebt . sorry gr piet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 15 februari 2006 Report Share Posted 15 februari 2006 Ahum.... 't volgende "probleem" hoe sluit je zoiets aan....??? Ik bedoel... welk draadje moet waaraan...?? Kan me daar ook nog iemand mee helpen...?? Ik weet natuurlijk niet welke SME arm je hebt en/of ze allemaal hetzelfde zijn, maar hear, op pagina 11. Deze pdf komt via deze site: manuals etc. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 februari 2006 Report Share Posted 15 februari 2006 Plug van boven bekeken (dus daar waar de pinnetjes in gaan) en als "lachebekje": Rechts + Rechts - GND Links - Links + Roger heeft ook hier weer een antwoord op Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 februari 2006 Author Report Share Posted 18 februari 2006 Plug van boven bekeken (dus daar waar de pinnetjes in gaan) en als "lachebekje": Rechts + Rechts - GND Links - Links + Hier kan ik al iets mee. Ik begrijp het zo.. Pinnetje aan bovenkant en ik kijk in de gaatjes. linksboven Rechts + linksonder Rechts - middenonder GND rechtsonder Links - rechtsboven Links + Doe ik het dan goed...? Roger..., alvast hartelijk bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 februari 2006 Author Report Share Posted 18 februari 2006 Ahum.... 't volgende "probleem" hoe sluit je zoiets aan....??? Ik bedoel... welk draadje moet waaraan...?? Kan me daar ook nog iemand mee helpen...?? Ik weet natuurlijk niet welke SME arm je hebt en/of ze allemaal hetzelfde zijn, maar hear, op pagina 11. Deze pdf komt via deze site: manuals etc. Groet, Jacco Ik vind daar wel de armaansluiting aan de elementkant, maar niet aan de "kist"kant. Of kijk ik weer ergens overheen...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Plug van boven bekeken (dus daar waar de pinnetjes in gaan) en als "lachebekje": Rechts + Rechts - GND Links - Links + Hier kan ik al iets mee. Ik begrijp het zo.. Pinnetje aan bovenkant en ik kijk in de gaatjes. linksboven Rechts + linksonder Rechts - middenonder GND rechtsonder Links - rechtsboven Links + Doe ik het dan goed...? Roger..., alvast hartelijk bedankt. Hans, je zit helemaal goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 februari 2006 Author Report Share Posted 18 februari 2006 Plug van boven bekeken (dus daar waar de pinnetjes in gaan) en als "lachebekje": Rechts + Rechts - GND Links - Links + Hier kan ik al iets mee. Ik begrijp het zo.. Pinnetje aan bovenkant en ik kijk in de gaatjes. linksboven Rechts + linksonder Rechts - middenonder GND rechtsonder Links - rechtsboven Links + Doe ik het dan goed...? Roger..., alvast hartelijk bedankt. Hans, je zit helemaal goed Hartelijk dank.... Nou eerst nog wat kabeltjes vlechten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Gaat het om deze haakse SME plug? Die wordt verkocht met de waarschuwing dat deze alleen is te solderen voor zeer geoefende handen (voor het bedrag van Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 februari 2006 Author Report Share Posted 18 februari 2006 Gaat het om deze haakse SME plug? Die wordt verkocht met de waarschuwing dat deze alleen is te solderen voor zeer geoefende handen (voor het bedrag van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 phonokabels, zeker die met een haakse SME-plug zijn schreeuwend duur, daarom ga ik je zelfbouwproject met grote interesse volgen. Het is eigenlijk wonderlijk dat je over zelfbouwphonokabels niet veel hoort want daar is met zelfbouw heel wat te verdienen. Heb wel eens geinformeerd naar losse kabel die geschikt zou zijn voor een dergelijke kabel maar nooit iets wijzer geworden. Wat zijn dat voor losse AW-draadjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 februari 2006 Author Report Share Posted 18 februari 2006 phonokabels, zeker die met een haakse SME-plug zijn schreeuwend duur, daarom ga ik je zelfbouwproject met grote interesse volgen.Het is eigenlijk wonderlijk dat je over zelfbouwphonokabels niet veel hoort want daar is met zelfbouw heel wat te verdienen. Heb wel eens geinformeerd naar losse kabel die geschikt zou zijn voor een dergelijke kabel maar nooit iets wijzer geworden. Wat zijn dat voor losse AW-draadjes? Het is overigens AWG30 draad (typevoutje). Dezelfde draadjes dan die ik voor de interlinks gebruik (wire wrap draad). Dit is verzilverd koper met een teflon isolatie. Het draadje heeft een diameter van 0,2 mm (zonder isolatie). Wanneer het een succes wordt is het in de toekomst, waarschijnlijk bij Array te koop. Maar nog maar niet voor de feiten uitlopen. Met een stekker van vdH is het nog wel te doen. Die SME is inderdaad wel errug duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Oehlbach heeft deze stekker (zij het in rechte uitvoering) ook in het programma en die kost iets meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 februari 2006 Author Report Share Posted 19 februari 2006 Oehlbach heeft deze stekker (zij het in rechte uitvoering) ook in het programma en die kost iets meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 phonokabels, zeker die met een haakse SME-plug zijn schreeuwend duur, daarom ga ik je zelfbouwproject met grote interesse volgen. een kabel die hierop een uitzondering zou kunnen zijn is de Kimber TAK, beslist de moeite van het proberen waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Kimber TAK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 dit is de goedkoopste phonokabel die ik heb kunnen vinden; v d Hul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 En wat te denken van deze voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Als ik me goed herinner had bovenstaande kabel een enthousiast review op deze site. Blijft onverlet dat phonokabels naar verhouding veel geld kosten. PS De genoemde datum voor de PP1 berust wat mij betreft op een vergissing want ik meende dan vakantie te hebben. Mijn vakantie is echter deze week ipv de volgende. Vrije dagen opnemen kan in dat armetierige beroep van mij niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Als ik me goed herinner had bovenstaande kabel een enthousiast review op deze site. Blijft onverlet dat phonolabels naar verhouding veel geld kosten. PS De genoemde datum voor de PP1 berust wat mij betreft op een vergissing want ik meende dan vakantie te hebben. Mijn vakantie is echter deze week ipv de volgende. Vrije dagen opnemen kan in dat armetierige beroep van mij niet Dat is erg jammer. Ik had er eigenlijk al een beetje op geteld. Sinds een paar jaren zijn de schoolvakanties in NL gespreid. Hier zijn het idd dan wel de vakanties aan de gang. Jullie liggen dus een week voor. Jammer dat je niet kunt en hiervoor een dag vrij nemen lijkt me niet echt geschikt in jouw situatie. Ach, het loopt niet weg. Je bent iig altijd welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts