Jump to content

Prima Luna II

alabaster
 Share

Recommended Posts

Beste,

Even los van welk type je wilt gaan kopen in z'n algemeenheid kun je zeggen dat ze analytisch zijn,snel zijn,brede en diepe soundstage hebben,mooi ontworpen zijn,voor sommige resecenten hun referentie is (PL One of Two),veel 'waar' voor je geld geven(value for money),mooi gebouwd en afgewerkt zijn.

Zie ook hun eigen website klikken

of deze website klikken.Op deze website vind je de winkels waar je deze kan beluisteren.

Ik ben zeer gecharmeerd van deze versterkers en heb de PL Three (vv) en de Pl Seven monoblokken (ev KT-88 buis) gehoord. :D

Het wordt flink doorsparen voor mij. ;)

met groet,

:cool2:

Ik heb de prima luna laatst ook gehoord en was positief verrast. Ben niet zo'n buizen liefhebber, maar kon niet merken dat ik naar een buis luisterde. snel, goede controle met name in het laag, open en aangenaam geluid. Helaas was ik niet in de gelegenheid hem direct te vergelijken met de sonneteer alabaster, dat ga ik gauw nog eens doen.

Overigens stuurde de prima luna mijn ATC SCM 20SL aan, voorwaar geen makkelijke jongen om aan te sturen..

Zojuist gehoord via via.

Er schijnt ook een nieuwe serie te zijn of eraan te gaan komen.

Het betreft de Prima Luna Dialogue serie.

Dit is dan met een afstandsbediening erbij.

Volgens mij is deze versterkeer gelijk als de prologue serie,maar dan met meer gebruikersgemak zoals de afstandsbediening.

Maar wil je het zeker weten,kan je het beste hun ff bellen.

Zie de link in mijn vorige antwoord,die van Hifi-notes.

De winkel zit in Eindhoven DE HIFIWINKEL.

Met groet,

Hallo

Ik ben in het bezit van de 3 en de 7 monoblokken. Ik kan niet anders zeggen dan dat ze prachtig klinken ! Zeker icm met mijn sonus faber Cremona auditors.

Overigens perfecte service van de hifiwinkel (Beek in dit geval)

Greetz

Hmmm....,

beetje jaloers ben ik wel. <_<

:D

daarin ben je dan niet de enige. :unsure:

Hallo

Ik ben in het bezit van de 3 en de 7 monoblokken. Ik kan niet anders zeggen dan dat ze prachtig klinken ! Zeker icm met mijn sonus faber Cremona auditors.

Overigens perfecte service van de hifiwinkel (Beek in dit geval)

Greetz

Hmmm....,

beetje jaloers ben ik wel. <_<

:D

daarin ben je dan niet de enige. :unsure:

Nee..... tel mij ook maar mee! :lol:

Harman Karton, heb je toevallig de ProLogue Three + Seven vergeleken met de Two? Die heb ik namelijk staan, en ik overweeg een upgrade... :ph34r:

Hallo

Nee ik heb de zeven niet met de two vergeleken. Ik had echter eerst de five eindversterker. Toen daarop de seven uitkwam en ik die hoorde was het pleit snel beslecht. De seven vind ik toih weer een duidelijk stukje mooier dan de five (die ook al mooi is).

Verschil zit hem voor mij in iets meer laagcontrole en breder en dieper stereobeeld. Wat mij echter voornamelijk trof en deed besluiten om van de 5 naar de 7 te gaan was een bepaalde soepelheid in het geluid die de 7 bracht. Dit maakt de seven zeer prettig om naar te luisteren: soepel, maar ook gedetailleerd en met een mooi beeld.

greetz

PS: de site van upscale audio (USA) geeft ook info over primaluna en heeft ook reviews

De Prima Luna II is vergeleken met een Audio Note combinatie M voorversterker + P eindblokjes , moest het hiertegen duidelijk afleggen, ondanks alle aanmerkingen die je ook op de Audio Note set zou kunnen hebben.

Heb inmiddels een aantal reviews van de Prima Luna gelezen en begrijp er werkelijk geen hout van, het enige positieve element dat opvalt is de prijs.

Het lijkt mij dat je als je in deze prijsklasse een buizenversterker zou willen aanschaffen dat het bouwpakketje - UL40s - van Amplimo nog steeds niet te over treffen is, denkend in weergave kwaliteit.

:huh:

Ik denk dat een ieder dit bouwpakketje inelkaar kan zetten, misschien dat het solderen enige oefening vraagt, de bouwbeschrijving is absoluut foolproof.................

In dezelfde prijsklasse zijn nog een aantal chinese versterkers op de markt, denk dat het aantal nog wel zal toenemen, gezien het enthousiasme waarmee eea wordt ontvangen.

:o

De Prima Luna II is vergeleken met een Audio Note combinatie M voorversterker + P eindblokjes , moest het hiertegen duidelijk afleggen, ondanks alle aanmerkingen die je ook op de Audio Note set zou kunnen hebben.

Appels en peren, zou ik zeggen...

Heb inmiddels een aantal reviews van de Prima Luna gelezen en begrijp er werkelijk geen hout van, het enige positieve element dat opvalt is de prijs.

Hoe kan de prijs "het enige positieve element" zijn? Als een versterker kut klinkt, is iedere euro er

Het lijkt mij dat je als je in deze prijsklasse een buizenversterker zou willen aanschaffen dat het bouwpakketje - UL40s - van Amplimo nog steeds niet te over treffen is, denkend in weergave kwaliteit.

Jitze je schrijft aanmerkingen op een AUDIO-NOTE set?

Die zou ik dan eens graag willen weten?

AUDIO-NOTE in de juiste match speelt de sterren van de hemel.

Laten we nu gewoon eens alle opgepoetste aura's eens vergeten, dan is de combinatie M + P van Audio Note een redelijk goed gebouwde versterker met EL84 in een PP configuratie en geen bijzondere hoogvlieger.

De Prima Luna een bijzonder prettig geprijsde soortgenoot met of EL34 of KT88 die zeker niet uitgeroepen kan worden tot een betaalbare referentieversterker, hiervoor mist hij de kwaliteit, mogelijk is de nadruk wat al te veel op " betaalbaar " komen te liggen.

Het door mij aangehaalde bouwpakketje van Amplimo wint het van beiden door de veel hogere kwaliteit van de uitgangstrafo's, steek hierin nu eens betere koppelcondensatoren, zou het wel een referentie kunnen zetten.

Luister nu op shows eens naar de haast altijd tegenvallende demonstraties van " grote " merken en vraag je eens af waarom een aantal anderen wel tot een betere weergave te komen, allen hebben te kampen met dezelfde soort akoestische problematiek.

Denk hierbij eens aan Rick Paap met z'n Master Speakers en Hovland, Niko de Graaf met Von Schweikert en KR, Jesper Hansted met Jadis en uiteenlopende speakers en niet te vergeten Wim van Kranen met verschillende Italiaanse merken.

De Prima Luna een bijzonder prettig geprijsde soortgenoot met of EL34 of KT88 die zeker niet uitgeroepen kan worden tot een betaalbare referentieversterker, hiervoor mist hij de kwaliteit, mogelijk is de nadruk wat al te veel op " betaalbaar " komen te liggen.

Een referentie in een bepaalde prijsklasse is een toestel dat in zijn klasse tot de besten behoort. Welke versterkers tot 1400 Euro klinken beter dan de Prima Luna's One and Two?? Veel ga je er niet kunnen opnoemen, me dunkt!? Maakt dit de PL's dan niet tot referenties?

Voor een vergelijk met de VDVeen moet je natuurlijk de bouwkosten erbij tellen.

Anderhalf jaar geleden had ik zelf een voorversterker-eindversterkercombinatie met een nieuwwaarde van 6000 Euro ; ik heb deze vervangen door de PL Two, er nog betere buizen in geplaatst (de originele buizen zijn echt wel goed, maar het kan nog wat mooier) en ik speel er nog steeds erg tevreden mee.

Ik wil helemaal niet beweren dat de PL's moeiteloos meespelen tot die prijsklasse van 6000 Euro, misschien had ik met mijn vv-ev wel een minder gelukkige match met mijn luidsprekers. Ik heb zeker ook niet alles wat er is, gehad en/of gehoord, maar toch wel een 8-tal versterkers.

Het bovenstaande toont voor mij wel aan :

-dat kostprijs en eindresultaat niet altijd in verhouding staan

-dat de PL echt wel bij de besten behoren in hun prijsklasse (wat ze voor mij tot referenties kronen)

vg ;)

Een referentie in een bepaalde prijsklasse is een toestel dat in zijn klasse tot de besten behoort. Welke versterkers tot 1400 Euro klinken beter dan de Prima Luna's One and Two?? Veel ga je er niet kunnen opnoemen, me dunkt!? Maakt dit de PL's dan niet tot referenties?

Voor een vergelijk met de VDVeen moet je natuurlijk de bouwkosten erbij tellen.

Anderhalf jaar geleden had ik zelf een voorversterker-eindversterkercombinatie met een nieuwwaarde van 6000 Euro ; ik heb deze vervangen door de PL Two, er nog betere buizen in geplaatst (de originele buizen zijn echt wel goed, maar het kan nog wat mooier) en ik speel er nog steeds erg tevreden mee.

Ik wil helemaal niet beweren dat de PL's moeiteloos meespelen tot die prijsklasse van 6000 Euro, misschien had ik met mijn vv-ev wel een minder gelukkige match met mijn luidsprekers. Ik heb zeker ook niet alles wat er is, gehad en/of gehoord, maar toch wel een 8-tal versterkers.

Het bovenstaande toont voor mij wel aan :

-dat kostprijs en eindresultaat niet altijd in verhouding staan

-dat de PL echt wel bij de besten behoren in hun prijsklasse (wat ze voor mij tot referenties kronen)

vg ;)

Fons

Ik denk dat je prijs kwaliteit zeker gelijk hebt.

Die versterkers waren dat transistor versterkers of buizen?

Als het transistors zijn kan ik mij er iets bij voorstellen is natuurlijk een heel ander geluid veel minder direct.

Cambridge Audio moet dan welhaast onverslaanbaar zijn als een absolute Referentie !

NB ook het Tjechische Edgar weet een gelijksoortige versterker zelfde prijsklasse in de markt te zetten................................

info bij Acoustic-Dimension.

Hallo

Nu mijn PL 3 en 7's bevallen erg goed. Zijn in de plaats gekomen van een mooie, dure Classe, maar met de PL's heb ik veel meer plezier !

Dat sommige het niet bijzonder vinden klinken dat is aan hun, niet kopen dan. Ik heb er erg veel plezier mee, bovendien geen enkele brom of ruis hetgeen ik toch wel uitermate prettig vind.