DaisZeta Posted 23 februari 2006 Report Share Posted 23 februari 2006 Nico Schreef:Ik heb een oude P25 gehoord en daar viel weinig verkeerds over te zeggen. Over een Rega P9 ook niet . Link to comment Share on other sites More sharing options...
nico Posted 23 februari 2006 Report Share Posted 23 februari 2006 De P9 zal zeker geen slechte draaitafel zijn, mag wel voor dat geld. Net zoals een GyroDec en Nottingham Analogue.., in die prijsklasse. Als ik me niet vergis was Sodejuu niet enthousiast over de P2, ik neem mijn woorden terug betreffende alle Rega's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 februari 2006 Report Share Posted 23 februari 2006 Beste Sodejuu, ik wil geen conflict maar waarom kan je het (niet in deze topic)niet nalaten Rega's als slechte draaitafels te omschrijven. Vind je enkel de P2 een minkunkel of ook de rest van het gamma. Ik heb een oude P25 gehoord en daar viel weinig verkeerds over te zeggen. Beste Nico Ik val idd in herhaling. Als je het forum doorzoekt, zul je mijn mening betreffende de Rega draaitafels best wel vinden. Om het toch wat makkelijker te maken, hier ff een opsomming van mijn visie. De P2 is idd bagger. De P3 is commercieel gezien een topper en geen slechte keuze als instapper. Helaas maakt het nog steeds geen muziek. De P25 is een prima draaitafel. M.i. qua klank stukken beter dan de huidige P5 en zelfs P7. De P9 klinkt erg goed, maar is echt veel te duur. Voor dat bedrag heb zijn er veel betere draaitafels te koop. Ik ben het helaas niet helemaal eens met de visie van Rega, maar kan me wel voorstellen dat er liefhebbers voor zijn. Rust krijg je er helaas niet uit. Dat is inherent aan hun principe. Als je van levendig houdt, is Rega een van de merken om bij stil te staan. Maar bedenk wel eerst ff waar die "levendigheid" door ontstaat. @Tom, De At110 klink idd eender, maar wel veel preciezer dan de AT95. Als de klankkleur van de AT95 bevalt, is die AT110 een optie. Voor de Ortofoon geldt ongever hetzelfde. ook dat is een betrekkelijk dun klinkend element. Als dat je ding is, geen verkeerde keuze. Als je vol en "massaal" wil, is de Grado waarschijnlijk jou ding. Die klinkt vol en warm, zonder echt veel te laten liggen in de detaillering. Wil je iets ertussenin, dan is de Denon DL110 of mooier de DL160 een geschikte keuze. De DL110 en DL160 verschillen fysiek alleen in naaldsleep. De DL160 geeft meer detaillering dan de DL110. Hij klinkt makkelijker preciezer. Tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom S Posted 25 februari 2006 Report Share Posted 25 februari 2006 Sodejuu, nogmaals bedankt. Ik zal de DL 160 zeker meenemen in mijn overweging. Wellicht dat ik alsnog eerst een bezoekje aan de speciaalzaak breng alvorens de knoop door te hakken, maar het is fijn van te voren enigszins op de hoogte te zijn van de diverse mogelijkheden. gr Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts