Jump to content

NOODKREET!

JanC
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

geen paniek JanC; die kabels zijn overal te koop; je kunt ook gewoon adapters gebruiken en dan een normale cinch-kabel aansluiten.

google maar even met XLR adapter of neutrik en je hebt ze zo te pakken.

Er zit in Limburg vast wel een zaak waar ze electrische gitaren en zo verkopen, daar helpen ze je zo aan de adapter of een verloopkabel.

kijk anders even onder www.dienadel.de. Daar vind je wel voorbeelden en het zit ook niet zo ver bij je uit de buurt waarschijnlijk

Dag Jan,

Zoek via telefoonboek of internet naar een pro audio winkel (zo eentje voor DJ materiaal, geluid en verlichting) in de buurt. Ga er heen en ik ben zeker dat ze je verder helpen.

Als je analoog werkt, vraag 2 kabeltjes RCA(man)-XLR( man) en twee kabeltjes RCA (man) - XLR(vrouw).

Ik ben zeker dat ze die gewoon op het schap hebben liggen.

Ik zou ze eerst zelf gaan solderen, maar toen ik mijn XLR stekkertjes ging afhalen in zo'n zaak kon ik gewoon de verloopkabels (in diverse kwaliteiten dan nog) gefabriceerd kopen.

Geert

Volgens mij heeft ie nodig: als kabels : twee mannetjes cinch naar twee mannetjes XL, en twee mannetjes cinch naar twee vrouwtjes XLR.

of als adapters: twee vrouwtjes cinch naar twee mannetjes XLR en twee vrouwtjes cinch naar twee vrouwtjes XLR...

Als je er niks van kent en ook niet wil solderen, kan je eventueel je Behringer meenemen naar een muziekhandel of (disco)electrozaak om de juiste XLR/cinch adapters aan te schaffen, dan kan je gewoon verder met cinch kabel werken. Ik moet wel zeggen dat die goedkope adaptorpluggen (ik heb ze van het merk "DAB") zeer slechte kwaliteit metaal bevatten en zeer dunne onafgeschermde kabel(tje)s binnenin, de cinch plug is er gewoon in gepresst (slecht contact)... beste methode is zelf solderen, toch zeker als je met degelijke kabels wil werken.

mvg RastaPhil

Guest Kraus vonBentinck

de logica is natuurlijk dat voor een XLR ingang je een mannetje nodig hebt en voor de XLR uitgang een vrouwtje ;)

Neem je adapters dan heb een paar male pluggen nodig met aan de andere zijde gewoon twee cinch-ingangen en ook een paar female adapters met aan de andere zijde ook gewoon twee cinchingangen.

Overigens is het veel handiger om zelf een paar kabels te solderen (dat kan echt iedereen) en pin 1 en 3 niet te verbinden.