Jump to content

keuze boxen

rene1950
 Share

Recommended Posts

mijn zoon heeft net een unico versterker gekocht van unison research.

De muzieksmaak is acoustisch ,singer -songwriter en bruce springsteen achtige muziek.

welke speakers zouden jullie willen adviseren voor een budget van 1200 euro per stuk.

Veel aanbod en keuze in deze prijsrange. Ik blijf maar even bij mijn favoriete merk Vienna Acoustics. Deze speakers moeten het niet hebben van gooi en smijt muziek. Scanspeak silverdome tweeter. Uitermate zacht en warm. Ik heb verschillende soorten VA speakers beluisterd. Bach heb ik gehad, Haydn heb ik nu en de Beethovens wil ik gaan aanschaffen. Acoustische muziek, vocalen (de rest van mn apparatuur helpt ook een handje mee maar wat blijft het mooi als de vocalen bijna letterlijk in je woonkamer aanwezig zijn, deze speakers doen dat erg goed), snelheid, beeld (diepte breedte) een paar dingen die mij altijd treffen bij deze speakers. Qua prijs en combinatie met de deels buizenversterker kom je dan uit bij de Vienna Acoustics Mozart. Schijnt het erg goed te doen met buizenversterkers, ik heb de speaker nog nooit gehoord. De prijs van de speaker is dacht ik in de regio van 2300 Euro per paar. Er zijn veel meer kandidaten (zal ook wel duidelijk worden uit volgende reacties) maar ik zou deze speakers toch zeker gaan beluisteren. Je moet altijd zelf een oordeel vormen maar voor de achtergrondinfo toch ff een link:

http://thestar.com.my/audio/story.asp?file...997/2/06sxmozar

Succes met kiezen.

Hmm, dan Zit je in een leuke prijsklasse.

Speakers zijn te persoonlijk om echt een specefiek iets aan te wijzen wat jou zou bevallen.

Ga naar de hifizaak bij je in de buurt, maak een luister afspraak en vergelijk (neem natuurlijk eigen cd's mee.)

Mijn aanbeveling en favoriete merk:

-Dynaudio, erg strak, eerlijke speaker, niet overdreven in laag.

Misschien moet hij eens naar een goede hifi dealer in de buurt met zijn versterker om vervolgens een goede match te vinden. Als dit op deze manier lukt is de kans groter dat hij er langer tevreden mee blijft dan dat hij verschillende forumleden gaat vragen wat goede speakers zijn en ze vervolgens op advies van forumleden gaat kopen. Speakers hebben allemaal hun eigen geluid. Het is net welke speakers je persoonlijk een voorkeur geeft. In deze prijsrichting heb je erg veel keus. Zelf wil ik wel een tip geven maar dat is dan naar mijn mening. De Visonik Concept 5 (

Geplaatst door PD:

Misschien moet hij eens naar een goede hifi dealer in de buurt met zijn versterker om vervolgens een goede match te vinden. Als dit op deze manier lukt is de kans groter dat hij er langer tevreden mee blijft dan dat hij verschillende forumleden gaat vragen wat goede speakers zijn en ze vervolgens op advies van forumleden gaat kopen...

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Want als het aan de forumleden alhier gelegen had, had ik nooit JBL's gehad. Dan zat ik nu met kleine Missions opgescheept ;):D

Geplaatst door Henrie:

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Want als het aan de forumleden alhier gelegen had, had ik nooit JBL's gehad. Dan zat ik nu met kleine Missions opgescheept   ;)   :D

Of Klipsch Herrie syII :rolleyes::D:D:P;)

Die ken ik niet... :) Ik zei dat over die Missions trouwens alleen maar om te stangen. Daar was iedereen nogal enthousiast over en dat was met die JBL's wel anders...

Overigens had ik destijds niet zoveel te besteden als de zoon van Rene (I'd wish...). Ik had 'maar' €500 voor (2) speakers. Ik denk dat ik wat dat betreft best een goede koop heb gedaan, want ik heb verder nergens 3-weg speakers gezien voor die prijs (nieuw althans niet). Dat niet iedereen JBL's mooi vind (vaak vanwege te veel laag), kan ik wel begrijpen trouwens. Het is bij sommige nummers (bijvoorbeeld Spin Spin Sugar van de Sneaker Pimps of Unfinished Sympathy van Massive Attack) ook om koppijn van te krijgen, maar aan de andere kant, daar zit nou eenmaal zoveel bas in, dus krijg je daar bij andere speakers die veel bas produceren ook wel koppijn van... De meeste nummers hebben veeeeel minder bas en zijn goed te pruimen door die JBL's... vind ik...

Het enige wat ik er echt op heb aan te merken, is dat ze bij sommige nummers (waarbij veel bekkens worden gebruikt) een beetje schel gaan klinken bij hogere volumes. Verder geen klagen. Al kan het 'in het algemeen' natuurlijk best nog wat beter. Maar voor €500 ben ik zeer tevreden...

ik vraag mij toch iets af. Je zoon koopt een nieuwe versterker en wil nieuwe speakers. Dan ga je toch eerst naar een goede match zoeken voordat je iets aanschaft. M.a.w. ik snap de aanschaf van de versterker niet als je nog weet met welke speakers deze moeten spelen. Da's in mijn ogen hetzelfde als banden kopen voor een auto die je nog moet uitkiezen. Het beperkt (en vergemakkelijkt) in ieder geval de keuze.

Geplaatst door Puur:

ik vraag mij toch iets af. Je zoon koopt een nieuwe versterker en wil nieuwe speakers. Dan ga je toch eerst naar een goede match zoeken voordat je iets aanschaft. M.a.w. ik snap de aanschaf van de versterker niet als je nog weet met welke speakers deze moeten spelen. Da's in mijn ogen hetzelfde als banden kopen voor een auto die je nog moet uitkiezen. Het beperkt (en vergemakkelijkt) in ieder geval de keuze.

Geplaatst door Puur:

Beste,

20 Jaar hebben mijn ouders hun audiosetje al staan, tot er in een keer deze kerst geen muziek meer uit kwam. Ze zitten er nu sterk over te denken een nieuw setje aan te schaffen tot

Even terug naar de luidsprekers,

hoe groot is de ruimte die ze met muziek moeten vullen?

vloerstaand- of boekenplankluidsprekers?

van die dure luidsprekers heb ik niet veel verstand, ik kan dus weinig advies geven.

Maar 1 ding weet ik wel: Klipsch klinkt geweldig, zou ik maar eens naar gaan luisteren!!!

Succes

GReeTZ MJ

Geplaatst door Puur:

je moet toch ergens beginnen en hij was ineens door de vad show gek van de unico.

Maar hij kon zich niet in een keer ook speakers veroorloven.Vinden jullie het absoluut noodzakelijk om ter orientatie zijn eigen versterker mee te nemen?

Of zou je ook zo wel een redelijk beeld van het karakter van de speakers krijgen.

Kijk ik ga toch naar sneek om te horen of er nou werkelijk zo'n groot verschil is tussen de rega planar 3 en bv leonardo,nottingham.

En dan is het toch op zich een goed idee dat hij meegaat om wat speakers te beluisteren.

Trouwens iedere dealer heeft andere merken.

Zo weet ik bv niet of haudio dynaudio heeft.

Je moet idd ergens beginnen. Ikzelf had ook al min of meer besloten om een Marantz PM7000 te kopen, toen ik nog niet wist welke speakers ik wilde. Daar heb ik toen mijn speakers op uitgezocht. Achteraf bleek dat ik uiteindelijk de combinatie heb gekozen die ik de eerste keer dat ik een audiozaak binnen ben gelopen, gezien heb... Had ik ze ook wel meteen kunnen meenemen :)

Geplaatst door rene1950:

je moet toch ergens beginnen en hij was ineens door de vad show gek van de unico.

Maar hij kon zich niet in een keer ook speakers veroorloven.Vinden jullie het absoluut noodzakelijk om ter orientatie zijn eigen versterker mee te nemen?

Of zou je ook zo wel een redelijk beeld van het karakter van de speakers krijgen.

Kijk ik ga toch naar sneek om te horen of er nou werkelijk zo'n groot verschil is tussen de rega planar 3 en bv leonardo,nottingham.

En dan is het toch op zich een goed idee dat hij meegaat om wat speakers te beluisteren.

Trouwens iedere dealer heeft andere merken.

Zo weet ik bv niet of haudio dynaudio heeft.

Beste Rene,

Dynaudio ook, zie profiel AS

MvG,

Haudio

Het beste is altijd om te testen met je eigen (model) versterker. Enig probleem is dat wanneer je naar een winkel gaat die jouw versterker niet heeft je hem zelf zal moeten meenemen wat de nodige problemen met "opwarmen" met zich mee brengt. Je kunt natuurlijk voor een luistertest ook een vergelijkbare versterker laten opstellen (vergelijkbare karakteristieken). Bij de betere winkel bel je gewoon van te voren en vertel je welke versterker, cd-speler, speakers en eventueel zelfs kabels je opgesteld wil hebben. Hebben ze een betreffend merk niet dan kunnen ze vast een goed en (in een aantal gevallen) eerlijk advies geven over een vergelijkbaar produkt wat ze wel kunnen opstellen.

Volgens mij zijn Rene en zijn zoon er inmiddels aardig uitgekomen! ;) Rene zijn zoon (sorry naam vergeten) zou nog wel even een klein verslagje uit moeten brengen van zijn koop ;) ! Dat zou erg leuk zijn... (ohwja, schitterende versterker die Unico!) Is Rene zelf ook wat wijzer geworden over het verschil tussen een Rega en Leonardo?

We hopen op een reactie :D

groeten,

Nou Mede-music en hifi freaks in Nederland! Ik ben sinds vandaag nieuw

hier op het forum. Mijn vader is al enige tijd bekent hier, en zijn zoon (ik) nu ook

Al enige tijd ben ik opzoek naar nieuwe speakers, het probleem was echter dat er gewoon teveel merken waren. Op de afgelopen VAD show ben ik een aantal leuke speakers tegen het lijf gelopen. Sindsdien alleen maar recensies lezen op het internet, waar je overigens ook niet veel wijzer wordt. Ik kwam er snel achter dat het geen zin heeft om nieuwe boxen te gaan kopen door op recensies af te gaan.

Ik wil het zelf horen, en als ik het niet hoor en een ander wel dan neem ik die speakers niet. Muziek is iets onbeschrijvelijks, ik zou er niet zonder mee kunnen/willen leven.

Voor gisteren, was ik dus van plan om richting Dynaudio, Vienna Acoustics, Visonik te gaan.

Muziekvolle dag bij Audio Selectief te Sneek

Totdat ik gisteren bij Audio Selectief kwam. Allereerst een erg mooie winkel, met genoeg ruimte. Heel klantvriendelijk, we (vader en ik) zijn er van 11:15 tot 18:45 geweest en Henk en z

Gefeliciteerd met je keuze :)

Leuk te horen dat er weer een Klipsch liefhebber op dit forum is verschenen.

Ik ben zelf begonnen met de RF3..

Zoals je al weet zit de RF5 1 stap daar boven..

Dat vond ik al een waanzinnige speaker totdat ik de LaScala's ergens hoorden.

Je hebt zelf gehoord hoe de Klipschorn klinkt,dus je weet wat voor een impact een full horned speaker kan hebben.

Dit is de LaScala dus ook.

Deze speaker zit dus 1 stapje onder de Klipschorn.

Als eindversterker gebruik ik een Dynaco ST70 met KT88 buizen.

Helaas heb ik wat acoustische problemen nog,maar daar wordt aan gewerkt :)

Veel plezier met je speakers m8.

Groeten M.H