Jump to content

CD/Hard disc recorders?

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Nee dat is niet save!

Zolang de hd recorders geen raid (mirror) ondersteunen loop je het risico alles kwijt te raken.

Een hd recorder (zonder raid) is pas veilig als je er een 2de HD aan kan hangen om iedere keer een backup te maken.

Groeten Simon

Qua ruimte past dat toch niet, 1000 cd's?

Groet,

Jacco

Hoezo niet?

Er is toch nergens een limiet aan harddisk ruimte genoemd?

In theorie heb je daar maar 740GB voor nodig.

Maar dat zal veel minder zijn.

Hoi,

Is misschien wel leuk om 1000 cd's op een cd/hard disc speler te zetten, maar wat als hij stuk gaat? Weg cd's, of zie ik dat verkeerd?

Groetjes AudioBill

Ja, want je hebt de originele cd's toch nog?

Hoi,

Is misschien wel leuk om 1000 cd's op een cd/hard disc speler te zetten, maar wat als hij stuk gaat? Weg cd's, of zie ik dat verkeerd?

Groetjes AudioBill

Voor de Hifidelio kun je in ieder geval een back up harde schijf kopen. Zet eerst heel je collectie er op en maak daarna een backup zou ik zeggen. Zet je er een nieuwe CD bij dan maak je gewoon weer een nieuwe backup.

Qua ruimte past dat toch niet, 1000 cd's?

Groet,

Jacco

Hoezo niet?

Er is toch nergens een limiet aan harddisk ruimte genoemd?

In theorie heb je daar maar 740GB voor nodig.

Maar dat zal veel minder zijn.

Ja met cog loss less compressie ed kom je een heel eind.

Overigens is een HD vrij makkelijk te "clonen" naar een andere HD op je PC voor een back-up. Gaat iig v

Nee dat is niet save!

Zolang de hd recorders geen raid (mirror) ondersteunen loop je het risico alles kwijt te raken.

Een hd recorder (zonder raid) is pas veilig als je er een 2de HD aan kan hangen om iedere keer een backup te maken.

Groeten Simon

En dan nog is het niet geheel save want je hebt in een pc te maken met een voeding die defect kan raken op zo,n manier dat de secundaire spanningen langzaam maar zeker te hoog oplopen en zodoende de electronica verwoesten met name die aan de 5 en 12 V hangen en JA dit gebeurt nog steeds.

Zorg dus in ieder geval voor een zeer goede veilige voeding en niet zo,n Peppie en Kokkie ding welke te vaak defect gaan.

In deze een tip welke ik zelf in mijn pc heb ingebouwd een 2 tal zener diodes van een behoorlijk wattage welke doorslaan bij een te hoge spanning.

Op de 5 V lijn bijvoorbeeld een 5,6V zener op de 12 V lijn een 13 V en je speelt op save.

Zelf ga ik nog over op een externe HD via USB om in geval na een mega defect tgv bijvoorbeeld bliksem toch nog een back up te hebben.

Op de 5 V lijn bijvoorbeeld een 5,6V zener op de 12 V lijn een 13 V en je speelt op save.

Hoi Don,

In (vrijwel) alle PC voedingen zit dat al ingebouwd: Een crowbar met een zener en thyristor die in geval van overspanning de voeding kortsluit.

;)

Hoi Don,

In (vrijwel) alle PC voedingen zit dat al ingebouwd: Een crowbar met een zener en thyristor die in geval van overspanning de voeding kortsluit.

;)

Dat is mooi om te horen dat dit tegenwoordig gebeurd naar ik aanneem in de wat betere voedingen.

Als je kijkt naar de voedingen welke vroeger doorgaans incl kast werden verkocht dan zie je daar veel problemen met voedingen waarvan dus de spanningen te hoog opliepen met als gevolg dat bijna heel zo,n pc om zeep was.

Hoi Don,

;)

En wat gebeurt er als de voeding wordt kortgesloten? Er zitten zekeringen tegen overbelasting in, neem ik aan? Anders is toch alsnog de voeding naar de knoppen? (ok, je bespaart de rest van de computer...)