piet van soest Posted 18 februari 2006 Author Report Share Posted 18 februari 2006 Beste Piet , Dat is geen probleem , maar pas je dan s'nachts op de winkel of kom je bij mij thuis logeren, als het het laatste is dan zou ik willen adviseren om een rubber boot mee te nemen , want we hebben een beetje lekkage MvG, Haudio beste haudio. dat komt mooi uit ,ik ben namelijk loodgieter gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 mijnheer ik zou graag een keer bij u langs komen,om meer te horen (leren) over platenspelers en vinyl mvg. piet. Mijnheer ? Piet ik heet Henk , aangenaam. Dat is prima , dan kun je beter ook 1 mee naar huis nemen om het thuis te proberen, een GR 2 bv een GR 1.2 kan ook of een gebruikte. Alleen ik heb geen 2 Vygers Wel vele anderen, maar eerst langskomen lijkt me een goed idee, want er valt erg veel over te vertellen en dat is hier een beetje moeilijk omdat ik met 1 vinger typ. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 18 februari 2006 Members Report Share Posted 18 februari 2006 Nou Jack, daar gaat je vlaai... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Nou Jack, daar gaat je vlaai... Geeft niks, mijn "zwembanden" zijn dik genoeg ... Piet, Henk is een prima adres, je komt er alleen zo moeilijk weg ...... Veel vinly plezier, Jack P.s. wie een A/B test wil doen, tussen mijn buizen riaa en zijn Benz riaa versterker wil doen is van harte welkom, ik regel vlaai en meer. Arden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 Hier heb je de charme van de platenspeler, je kan er zo lekker mee klooien, over fantaseren wat je er mee gaat doen, wat voor elementje en lekker uitproberen. De CD-speler is het saaiste apparaat uit je hele spulletje. Hier kun je fantaseren over welk een clock, dac en uitgangstrap je je cd speler zou willen geven, ook al is het onderdeks, een cd speler is niet minder te tunen dan een platenspeler........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 dat is toch van een andere orde dan eens prutsen met het afstellen van een elementje, de sjabloon met een zwierig gebaar op de mat werpen, stof van de naald halen of het afspeelgewicht controleren, een iets andere VTA proberen of eens hannessen met de opstelling. Voor al deze zaken behoef je er geen verstand van te hebben en er staat ook geen spanning op "prutsen" an een cd-speler vind ik toch veel makkelijker Alhoewel.... voor je dat.... Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 februari 2006 Report Share Posted 18 februari 2006 dat is toch van een andere orde dan eens prutsen met het afstellen van een elementje, de sjabloon met een zwierig gebaar op de mat werpen, stof van de naald halen of het afspeelgewicht controleren, een iets andere VTA proberen of eens hannessen met de opstelling. Voor al deze zaken behoef je er geen verstand van te hebben en er staat ook geen spanning op "prutsen" aan een cd-speler is veel makkelijker Hoezo? Die moet je eerst openschroeven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Het prutsen aan m'n cd speler heb ik uiteindelijk - na zelf eea te hebben verziekt door erg enthousiast experimenteren - aan Bas uitbesteed, heeft me wel een nieuw printje gekost, echter wel heel erg veel geleerd tijdens dit proces. Beschouw het daarom dan maar als leergeld. Mij geeft dit zoek en tunewerk beslist hetzelfde gevoel als het zoeken naar de juiste componenten op een platenspeler, experimenteren met armen en elementen, phonotrapjes etc. Het spelen - afstellen - met een platenspeler is toch van een totaal andere orde, kijk hier hooguit een enkele keer per jaar naar. blijft beslist en verschil tussen platendraaien en een cd afspelen, het laatste is een meer passieve bezigheid die lang zo aardig niet is om aan te zien. Echter de keus tussen plaat en cd wordt gedicteerd door de muziek, heb nogal wat hedendaags werk dat echt niet op vinyl is uitgebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Ik ben afgelopen jaar ook weer begonnen met platen. In de jaren 80 mee gestopt want erg blij met de cd. Zelfs als je geen platen hebt is beginnen met platen erg leuk. Behalve de goede geluidskwaliteit is het gewoon erg leuk om oude platen op te duikelen. Partijen 2e hands van marktplaats. Op kringloopprojecten. Je ziet dan ook de latst 50 jaar muziek aan je voorbijgaan. Het design van de hoezen. Artietsten en dirigenten die je nu niet snel meer tegen komt op cd. Dat maakt het voor mij erg laardig. Nadelen: veel tijd met platen schoonmaken kwijt, evt. tikken en lastig afstellen van de speler. Ik zou zeggen als je het leuk vind om te snuffelen naar platen moet je het zeker doen. Hou je daar niet van dan kan toch het mooie platen geluid een goede reden zijn om ook een platenspeler te nemen. Inderdaad wat anderen ook zeiden, begin niet te ambiteus. Bevalt het dan kan je upgraden. Anders het heb je meteen iets van 1000 euro staan wat je nooit gebruikt. Voor 200/300 euro heb je ook al snel iets leuks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 19 februari 2006 Author Report Share Posted 19 februari 2006 beste allemaal. ik ga het toch proberen. henk heeft toegezegd dat ik een ps mee mag nemen naar huis om het te proberen. ja en zo'n kans sla ik echt niet af. nu nog ff een afspraak met henk maken. ik hou jullie op de hoogte. ps bedankt voor alle reacties. mvg piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 19 februari 2006 Author Report Share Posted 19 februari 2006 wie weet komen we elkaar van de week daar tegen, ga namelijk ook even langs het draaitafelpaleis. Kom wat halen en ga wat brengen. dat zou leuk zijn. alleen red ik het niet om deze week te gaan ik moet een vrije dag, 2 weken van tevoren melden. maar we komen elkaar vast nog een keer tegen. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Piet, ik begrijp het niet..... Je gaat binnenkort een platenspelert bij Haudio ophalen en je draait nu al vinyl (zag ik bij "welke muziek staat er nu op") Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 .. een beetje moeilijk omdat ik met 1 vinger typ. MvG, Haudio Onbescheiden vraag: Wat doe je met die andere vinger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Wat staat hier (18-2 22:35) dan "heb ff een ouwe ps geleend en idd die goeie ouwe metal opgezet begin jaren 80. kippevel van de muziek maar de ps deed niks." Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 19 februari 2006 Author Report Share Posted 19 februari 2006 Piet heeft dus nog vinyl , maar de geleende ps doet het niet hij doet het wel,maar het is een of ouwe technics geleend van mijn schoonmama en wat een bagger geluid ,dit bedoel ik dus ik heb deze speler vandaag dus ook weer in de gang gezet. en ik heb nog wat vinyl uit de jaren 80 toen er nog een ps bij de sony midiset zat . of denken jullie dat ik aan het f##ken ben met jullie. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Piet heeft dus nog vinyl , maar de geleende ps doet het niet hij doet het wel,maar het is een of ouwe technics geleend van mijn schoonmama en wat een bagger geluid ,dit bedoel ik dus ik heb deze speler vandaag dus ook weer in de gang gezet. en ik heb nog wat vinyl uit de jaren 80 toen er nog een ps bij de sony midiset zat . of denken jullie dat ik aan het f##ken ben met jullie. gr piet. Beste Piet , Kijk uit met nog goede Lp's te draaien met een versleten naald, dat kost LP's ook indien deze Pick-up's niet goed zijn ingesteld, niet draaien dus . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 19 februari 2006 Author Report Share Posted 19 februari 2006 Piet heeft dus nog vinyl , maar de geleende ps doet het niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 ...of denken jullie dat ik aan het f##ken ben met jullie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 ...of denken jullie dat ik aan het f##ken ben met jullie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Hoi Haudio! Tsja, de upgrade naar een Benz Ace-M is met recht een 'ace' te noemen. Hoewel de OC9 al een prachtig beeld kon neerzetten, is de Ace een klasse apart en een significante stap voorwaarts. Ondanks aanbeveling door Audio Selectief voor mijn situatie, heb ik toch enige tijd nodig gehad om deze migratie door te zetten. Het laatste duwtje is onder meer gegeven door enthousiaste reacties van verschillende mede-forummers hear, waarvoor dank! Het inspelen gaat rap en hoe kan het anders. Transparantie en diepte, alsmede dynamiek zijn te vergelijken met de OC9. Echter, plaatsing, detaillering en plasticiteit zijn van een andere orde. Kippenvel is het woord wat past als Mark Knopfler de eerste regels van Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Ha die Bellavista, Ik ben op dit moment nog erg blij met m'n OC9, maar je verhaal heeft me wel nieuwsgierig gemaakt (wat je beschrijft spreek me aan). Mocht ik met de tijd willen upgraden, dan zou zo'n Ace misschien ook wel iets voor mij kunnnen zijn. PS. Hoe lang gaat een OC9 eigenlijk mee. Ik zit gemiddeld op zo'n 10 speeluren per week. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Ha die Bellavista, Ik ben op dit moment nog erg blij met m'n OC9, maar je verhaal heeft me wel nieuwsgierig gemaakt (wat je beschrijft spreek me aan). Mocht ik met de tijd willen upgraden, dan zou zo'n Ace misschien ook wel iets voor mij kunnnen zijn. PS. Hoe lang gaat een OC9 eigenlijk mee. Ik zit gemiddeld op zo'n 10 speeluren per week. Hoi Gerald, Je gaat hem ook bij mij horen . De verschillen die BellaVista aangeeft, zijn vanuit de ervaring van een OC9 naar een Benz Ace M beschreven en is daardoor als een hele goede interpretatie te beschouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 19 februari 2006 Report Share Posted 19 februari 2006 Hoe lang gaat een OC9 eigenlijk mee. Onder normaal gebruik weet ik het niet precies, maar ik neem aan dat het niet zal afwijken van andere elementen. Mogelijk staat een levensverwachting beschreven in de handleiding: 4000 uur? Jaartje of 10? Zoiets lijkt me redelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 20 februari 2006 Report Share Posted 20 februari 2006 Hoe lang gaat een OC9 eigenlijk mee. Onder normaal gebruik weet ik het niet precies, maar ik neem aan dat het niet zal afwijken van andere elementen. Mogelijk staat een levensverwachting beschreven in de handleiding: 4000 uur? Jaartje of 10? Zoiets lijkt me redelijk. Beste, Voor een OC 9 moet je ongeveer 1500 uur rekenen voor de naald. Deze waarde is voor naalden verschillend naar gelang de vorm , zie www.platenspeler.com MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts