Jump to content

platenspeler.

piet van soest
 Share

Recommended Posts

Beste,

Wat betreft gebruikte platenspelers is het wel handig om de middenas en lagerbed te meten met een micrometer , om de onrondheid te controleren.

MvG,

Haudio

Beste,

Wat betreft gebruikte platenspelers is het wel handig om de middenas en lagerbed te meten met een micrometer , om de onrondheid te controleren.

MvG,

Haudio

Gezien eerdere ervaring met lagerkogeltjes, lijkt dit me ook bijzonder wenselijk bij nieuwe spelers, mogelijk in het bijzonder de instapmodellen.

Lagers van platenspelers hebben echt niet te lijden, de enige schade/afwijkingen aan lagers van oudere spelers die ik ooit heb mogen constateren is het gevolg geweest van transportschade te wijten aan smijten en niet goed inpakken.

Droef toch hoe op deze wjze allerlei onzin de wereld in geholpen wordt.

:angry:

Is het zo erg met die moderne spelers dan?

Het enige wat kan gebeuren is dat de lagebus iets uitgesleten is bij een oude speler. Maar dan nog is dat meestal geen probleem kwa draaistabiliteit. Heb nog geen speler gezien waar niet een paar 1/100 mm speling in zit en dat wordt dan door de smeerolie opgevangen.

;)

Is het zo erg met die moderne spelers dan?

;)

Sommige fabrikanten zijn dermate gericht op hun economisch belang dat zelfs een goed kogeltje teveel gevraagd is, hopelijk heeft men hier inmiddels verandering in aangebracht.

Kunnen de gevestigde bedrijven nog veel leren van de nieuwe chinezen die open staan voor suggesties van distributeurs.

:huh:

Lagers van platenspelers hebben echt niet te lijden, de enige schade/afwijkingen aan lagers van oudere spelers die ik ooit heb mogen constateren is het gevolg geweest van transportschade te wijten aan smijten en niet goed inpakken.

Droef toch hoe op deze wjze allerlei onzin de wereld in geholpen wordt.

:angry:

Tenzij het lager droog heeft gelopen..... :(

Met een "omgekeerd lager" schijnt dat wel voor te komen.

Overigens liep mijn LP12 ook veel beter na de bekende smeerbeurt van Houdio....

Ik denk wel dat het gros van de draaitafel nauwelijks gedraaid heeft. Vroeger had iedereen zo'n ding, maar de meesten gebruikten hem alleen om platen op bandjes te zetten.

Toen was kopieren nog heel gewoon... (net zoals nu dus).

:)

• Members
En Piet..., na een kleine 5 weken weten ze bij Transtec natuurlijk precies wat er met je Mac aan de hand is ???

alweer NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :mad2: .

zal morgen nog eens een keer bellen.

gr piet.

Maar dat is in dit segment van de audio toch niet meer normaal ?? Hebben ze nog een geloofwaardig excuus voor dit soort nonsens ? In iedere andere branch zou men hier ook niet mee wegkomen, en al helemaal niet met een ''goedmakertje'' als een Quad voorversterkertje.

Ik zie het gezicht al voor me van de dikke-mercedes bestuurder... ''Meneer, we weten al 3 weken niet wat het probleem is, maar hier heeft u voorlopig een Smartje...''.

Kun je jouw dealer niet laten bellen om Transtec te laten weten dat dit niet helemaal de normale gang van zaken is ? Laten ze anders voorlopig maar een gelijkwaardig product beschikbaar stellen.

En Piet..., na een kleine 5 weken weten ze bij Transtec natuurlijk precies wat er met je Mac aan de hand is ???

alweer NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :mad2: .

zal morgen nog eens een keer bellen.

gr piet.

Maar dat is in dit segment van de audio toch niet meer normaal ?? Hebben ze nog een geloofwaardig excuus voor dit soort nonsens ? In iedere andere branch zou men hier ook niet mee wegkomen, en al helemaal niet met een ''goedmakertje'' als een Quad voorversterkertje.

Ik zie het gezicht al voor me van de dikke-mercedes bestuurder... ''Meneer, we weten al 3 weken niet wat het probleem is, maar hier heeft u voorlopig een Smartje...''.

Kun je jouw dealer niet laten bellen om Transtec te laten weten dat dit niet helemaal de normale gang van zaken is ? Laten ze anders voorlopig maar een gelijkwaardig product beschikbaar stellen.

beste arden.

ze doen gewoon 3a4 weken niks aan de versterker.ik heb een soort gelijk probleem gehad eind vorig jaar toen duurde het ook 5 weken.maar via een vriend die de vertegenwoordiger goed kent (die vriend werkt bij raf )zijn ze eind vorige week eens gaan kijken.maar in een week tijd moet je het volgens mij toch wel gevonden en gerepareerd hebben ,tenzij ze onderdelen uit de usa moeten laten komen al met al vind ik het ook geen stijl dat het zo gaat,zeker niet met een her reparatie. ik moet wel toegeven dat ik heb gezegd neem er de tijd maar voor, om het nu goed te repareren. want 3 keer in een half jaar kapot vind ik niet normaal.

mvg piet.

Ik weet helaas uit ervaring dat dit soort praktijken ook in de fotobranche voorkomt <_<

Ik weet helaas uit ervaring dat dit soort praktijken ook in de fotobranche voorkomt <_<

Dus, dit is dan de service die je kunt verwachten wanneer je de spullen

gewoon in Nederland koopt.

Om er maar eens een paar vorige topics bij te betrekken.

Kopen in nederland, ipv, het buitenland gaf je toch een brok zekerheid,service, enz.enz.

Valt dus in dit geval een beetje tegen.

Enneh, die smoesjes van, de onderdelen moeten uit de VS komen.

Larie, maandag versturen,donderdag monteren vrijdag hoort ie weer bij je thuis te staan.

Ja,ja ik weet het, er zijn er zat die het wel goed voor elkaar hebben.

Gelukkig maar.

Transtec levert altijd goede service. Is de versterker wel via Transtec betrokken?

Carl

beste carl.

ik heb de versterker rechtsreeks van transtec gekocht.

ik heb vandaag gebeld met transtec en die zitten te wachten op module uit amerika,maar weet nog niet wat er nu aan de hand is :(

gr piet.