piet van soest Posted 27 maart 2006 Author Report Share Posted 27 maart 2006 die ruis zou ik zo niet weten maar die kraakjes en knetters: zo'n antistatische borstel doet meestal niet veel goeds, een meeloopborsteltje met aardedraadje werkt wel goed en is normaal gesproken afdoende. Daarnaast is de luchtvochtigheid in de kamer van groot belang, droge lucht leidt al heel gauw tot statische electriciteit, zeker als er ook nog een rubber mat op je draaitafel ligt. Ik ben zelf geen liefhebber van platen wassen, zeker niet met Knosti en de bijgeleverde vloeistof. Dat geeft heel veel kleverige rotzooi aan de naald, dan liever wat droge stof af en toe wegblazen de luchtvochtigheid is in mijn woonkamer tussen de 50 en 60 % dit lijkt me vrij ideaal. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 27 maart 2006 Report Share Posted 27 maart 2006 ......zeker niet met Knosti en de bijgeleverde vloeistof. Dat geeft heel veel kleverige rotzooi aan de naald, dan liever wat droge stof af en toe wegblazen Hier geen last van met m'n Knostie icm Quality Service Vinyl Cleaner. De truc zit hem in het niet te vaak filteren van de hergebruikte vloeistof (m.a.w. wees niet te zuinig). Hoe schoner de vloeistof, des te schoner de plaat en dus ook de naald. Een schoongewassen plaat klinkt zoveel mooier dan een plaat die niet in bad is geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Ik ben zelf geen liefhebber van platen wassen, zeker niet met Knosti en de bijgeleverde vloeistof. Dat geeft heel veel kleverige rotzooi aan de naald, dan liever wat droge stof af en toe wegblazen Als je ziet hoe de staat van sommige tweedehands elpees is, dan ontkom je er niet aan om ze eens flink te wassen. Dat werk ik echt niet weg met een borstel of doek. Ik heb er zelf in ieder geval veel plezier van, gebruik van de Knosti. De platen worden mooi schoon, anti-statisch en knetteren veel minder. Dan maar af en toe de naald schoon maken als het moet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Ik ben zelf geen liefhebber van platen wassen, zeker niet met Knosti en de bijgeleverde vloeistof. Dat geeft heel veel kleverige rotzooi aan de naald, dan liever wat droge stof af en toe wegblazen Als je ziet hoe de staat van sommige tweedehands elpees is, dan ontkom je er niet aan om ze eens flink te wassen. Dat werk ik echt niet weg met een borstel of doek. Ik heb er zelf in ieder geval veel plezier van, gebruik van de Knosti. De platen worden mooi schoon, anti-statisch en knetteren veel minder. Dan maar af en toe de naald schoon maken als het moet. Het zou toch mooi zijn als dat knosti residu niet op de plaat achterblijft, dan hoeft de naald het er ook niet af te poetsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Ik ben zelf geen liefhebber van platen wassen, zeker niet met Knosti en de bijgeleverde vloeistof. Dat geeft heel veel kleverige rotzooi aan de naald, dan liever wat droge stof af en toe wegblazen Als je ziet hoe de staat van sommige tweedehands elpees is, dan ontkom je er niet aan om ze eens flink te wassen. Dat werk ik echt niet weg met een borstel of doek. Ik heb er zelf in ieder geval veel plezier van, gebruik van de Knosti. De platen worden mooi schoon, anti-statisch en knetteren veel minder. Dan maar af en toe de naald schoon maken als het moet. Het zou toch mooi zijn als dat knosti residu niet op de plaat achterblijft, dan hoeft de naald het er ook niet af te poetsen. Ik kan er niet mee zitten, heb er eigenlijk geen last van, merk niks van residuen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Het zou toch mooi zijn als dat knosti residu niet op de plaat achterblijft, dan hoeft de naald het er ook niet af te poetsen. Ik kan er niet mee zitten, heb er eigenlijk geen last van, merk niks van residuen.. Heel soms een klein beetje wat aan de naald blijft hangen. Om dat er af te krijgen gebruik ik een vloeibare naaldreiniger. Ook goed indien de naald andersoortig vuil uit de groef of stof uit de lucht heeft opgepikt (ik heb geen stofkap) Voor de rest voldoet mijn Knosti prima. Een andere tip is om een fles "afgeschreven" reiniger te bewaren, om de echt vuile platen daar eerst in voor te wassen en de grootste ellende er af te krijgen. Met nieuwe vloeistof dan nogmaals wassen en dan zijn je platen weer als nieuw (krassen daargelaten natuurlijk ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Een andere tip is om een fles "afgeschreven" reiniger te bewaren, om de echt vuile platen daar eerst in voor te wassen en de grootste ellende er af te krijgen. Met nieuwe vloeistof dan nogmaals wassen en dan zijn je platen weer als nieuw (krassen daargelaten natuurlijk ) En dan ben je dus uren bezig. Om nog maar te zwijgen van je voorgewassen platen dan weer zonder te knoeien in je Knosti-klem te pielen ooohhhh wat een vreselijk ding Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Als ik een pas gewassen oude of gloednieuwe plaat afspeel hangt er na drie nummers een vlokje aan de naald. Ik veeg nu voor iedere LP de naald schoon anders wordt het vlokje na een tijdje hoorbaar. Ik vraag me af of door afspoelen met demiwater na de knosti behandeling kan voorkomen dat het knosti-residu op de plaat achterblijft. Dat afspoelen kan heel snel met zo'n plastic spuitfles. Iemand ervaring met zoiets? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 28 maart 2006 Report Share Posted 28 maart 2006 Als ik een pas gewassen oude of gloednieuwe plaat afspeel hangt er na drie nummers een vlokje aan de naald. Ik veeg nu voor iedere LP de naald schoon anders wordt het vlokje na een tijdje hoorbaar. Ik vraag me af of door afspoelen met demiwater na de knosti behandeling kan voorkomen dat het knosti-residu op de plaat achterblijft. Dat afspoelen kan heel snel met zo'n plastic spuitfles. Iemand ervaring met zoiets? Na wassen met een Kn Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 30 maart 2006 Author Report Share Posted 30 maart 2006 Hier ff een stukje over het verloop met de piccolo. Na hem of haar vrijdag opgehaald te hebben in sneek,was het dat weekend alleen maar plaatjes draaien(wel oude lp's),maar na 1of 2 avonden geluisterd te hebben begon het allemaal wat tegen te vallen.Niet zo zeer het gespetter maar vooral het geluid.Die week toch elke avond gedraaid,met toch wel enige tegen zin en ik begon steeds meer het gevoel te krijgen van,als hij deze week niet beter word gaat hij zo snel mogelijk weer terug naar henk.Henk had wel gezegd hij is nieuw dus hij moet nog ingespeeld worden.Daar heeft hij echt gelijk in.Want eind die week begon het langzaam meer te leven.Meer dynamiek,betere plaatsing en een dieper en strakker laag,dit belooft nog wat!!!!!!!!Afgelopen dinsdag is arden hier geweest en heeft wat van het betere soort vinyl achtergelaten(mijn dank daarvoor)om is goed te kunnen luisteren wat de piccolo nu eigenlijk doet.Wat hij precies kan weet ik nog niet ,maar dat hij tot mooie dingen instaat is,is me nu wel duidelijk.Ik ben er dus op terug gekomen dat hij nu al terug gaat,ik zal het anders stellen,ik ben ervoor 90% zeker van dat hij lekker blijft. Word vervolgd. ps. Iedereen hartelijk dank,voor alle hulp op wat voor manier dan ook!!!!!!!!!!! mvg piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 maart 2006 Members Report Share Posted 30 maart 2006 Nou Piet, graag gedaan hoor. Het is een fraaie tafel, die het trouwens in jouw set bijzonder goed doet. Ik heb tafels van meer eurootjes gehoord, die toch echt minder klonken. De hele set is trouwens bijzonder fraai, goed gedaan... Binnenkort maar eens een avondje hier plannen, en we gaan natuurlijk nog een keer naar Kraus. Heb je trouwens nog contact met Haudio gehad ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 30 maart 2006 Author Report Share Posted 30 maart 2006 Nou Piet, graag gedaan hoor.Het is een fraaie tafel, die het trouwens in jouw set bijzonder goed doet. Ik heb tafels van meer eurootjes gehoord, die toch echt minder klonken. De hele set is trouwens bijzonder fraai, goed gedaan... Binnenkort maar eens een avondje hier plannen, en we gaan natuurlijk nog een keer naar Kraus. Heb je trouwens nog contact met Haudio gehad ? Ik heb nog geen contact met haudio gehad,het was heel druk de laatste dagen op mijn werk.Ik bel hem vandaag of morgen ff op.Die afspraak maken we zeer zeker een dezer dagen. ps.Valt je nog iets op. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 maart 2006 Members Report Share Posted 30 maart 2006 Nou Piet, graag gedaan hoor.Het is een fraaie tafel, die het trouwens in jouw set bijzonder goed doet. Ik heb tafels van meer eurootjes gehoord, die toch echt minder klonken. De hele set is trouwens bijzonder fraai, goed gedaan... Binnenkort maar eens een avondje hier plannen, en we gaan natuurlijk nog een keer naar Kraus. Heb je trouwens nog contact met Haudio gehad ? Ik heb nog geen contact met haudio gehad,het was heel druk de laatste dagen op mijn werk.Ik bel hem vandaag of morgen ff op.Die afspraak maken we zeer zeker een dezer dagen. ps.Valt je nog iets op. gr piet. JAZEKER !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 maart 2006 Report Share Posted 31 maart 2006 ... ik zal het anders stellen,ik ben ervoor 90% zeker van dat hij lekker blijft. mvg piet. Mooi, dan kan mijn mahonie Thorens TD166Mk2 nu officieel de verkoop in Prima keuze, Piet. Zo'n Piccolo speelt meer dan piccolo Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 31 maart 2006 Report Share Posted 31 maart 2006 Ha die Piet, Ik vond je verhaal heel leuk om te lezen en herkenbaar ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 maart 2006 Report Share Posted 31 maart 2006 Hai Piet, Hoeveel platen heb je eigenlijk. Als je echt in de hobby gaat investeren dan is een echte platenwasser toch een veel betere aankoop dan een Knosti. Ik denk dat ik daarvoor zo'n 80 eurocent per LP kwijt ben en daar komt nog een Nagaoka binnenhoes bij. Doe eens een fototje van je platenspeler erbij. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 31 maart 2006 Author Report Share Posted 31 maart 2006 Hai Piet, Hoeveel platen heb je eigenlijk. Als je echt in de hobby gaat investeren dan is een echte platenwasser toch een veel betere aankoop dan een Knosti. Ik denk dat ik daarvoor zo'n 80 eurocent per LP kwijt ben en daar komt nog een Nagaoka binnenhoes bij. Doe eens een fototje van je platenspeler erbij. Groet, Carl Hoi carl. Ik heb nog niet zoveel lp's,maar als ik over de 10% ben dus 100% zeker dat hij blijft dan gaan er zeker meer komen.Daarbij komt dat ik dat in een vrij rap tempo gaat doen,mezelf kennende En dan waarschijnlijk ook een goede platenwasser.Hier dan ook nog ff een fototje. Er zit een goldring element op(type weet ik nog niet,dat heeft haudio nog niet verteld)met een b5 arm ook van bleunote. gr piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Er zit een goldring element op(type weet ik nog niet,dat heeft haudio nog niet verteld)met een b5 arm ook van bleunote. Piet, ik ben intussen wel nieuwsgierig: kan je gefeliciteerd worden of niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 10 april 2006 Author Report Share Posted 10 april 2006 Er zit een goldring element op(type weet ik nog niet,dat heeft haudio nog niet verteld)met een b5 arm ook van bleunote. Piet, ik ben intussen wel nieuwsgierig: kan je gefeliciteerd worden of niet? Ik ben bijna over de streep getrokken Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 10 april 2006 Report Share Posted 10 april 2006 Hou toch op man! Gefeliciteerd, Piet. Dat is een prachtige platenspeler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 24 april 2006 Author Report Share Posted 24 april 2006 Beste ........ Ja hoor de beslissing is gevallen,hij blijft voor goed hier na een aantal malen met henk te hebben gesproken over elementen en phonotrappen,ik was over de ars niet echt te spreken en nu een geleende phonotrap van arden aangesloten te hebben ben ik echt om. Hij is officieel nog niet van mij ,hij moet nog betaald worden maar,hij blijft gewoon in woerden. Arden,bedankt voor het lenen van jou lp's in deze luister periode en het ter beschikking stellen van jou sugden.Top. Henk,bedankt voor de service, het advies en het vertrouwen in een toch wel onbekend persoon,we zien elkaar snel. Mvg Piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Ha die Piet, Leuk om te lezen dat de draaitafel je zo goed bevalt. Ik weet zeker dat je er heel veel plezier aan gaat beleven. Pas wel op: het werkt heel erg verslavend ......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 24 april 2006 Author Report Share Posted 24 april 2006 Ha die Piet, Leuk om te lezen dat de draaitafel je zo goed bevalt. Ik weet zeker dat je er heel veel plezier aan gaat beleven. Pas wel op: het werkt heel erg verslavend ......... Ik moet nu al elke dag een zwarte rakker horen,al is het s'ochtends om 4:45 uur Gr Piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Het is hier ook een dagelijks ritueel. Uit het werk gekomen eerst koken en eten. Daarna onder het genot van een vers getapte espresso heerlijk genieten van 1 of meerdere LP's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 april 2006 Members Report Share Posted 24 april 2006 Arden,bedankt voor het lenen van jou lp's in deze luister periode en het ter beschikking stellen van jou sugden.Top. Graag gedaan hoor..., goeie beslissing trouwens, hij speelt nu echt top ! Ik was trouwens zeer verbaasd over de combinatie Goldring/Sugden. Ik had al eens eerder gehoord dat Sugden Goldring gebruikt bij het ontwikkelen, maar dit had ik idd niet verwacht. Toch wel handig als je dingen bewaard... Enne...nu muziek kopen ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts