Jump to content

platenspeler.

piet van soest
 Share

Recommended Posts

Beste Piet,

Van Harte Gefeliciteerd met de aanschaf van een Bluenote Piccolo draaitafel de arm en loopwerk kombinatie is een zeer muzikaal geheel, het maakt niet alleen mooi geluid, maar muziek en inderdaad het is zeer verslavend. :lol:;)

De ASR is echt niet verkeerd, maar het kan beter voor dezelfde prijs, ook het element is beslist niet verkeerd, gelukkig kun je eventueel opwaarderen, zodat je de toekomst met nog meer verslaving tegemoed kan gaan. :D

Beter aan de Vinyl dan aan de d.... :confused:

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Hey Piet,

Gefeliciteerd met je aanwinst. Kost wel iets meer dan in eerste instantie begroot, maar dan heb je ook iets ;)

[advertentiemode]

BTW, nu Piet de Piccolo heeft gekozen heb ik een Thorens TD166MK2 met mahonie kast (van een TD160B-MK2) en een zware bodemplaat in de aanbieding. Te leveren met een NIEUWE Grado Prestige Green :rolleyes::D:)

TD166-mah.JPG

[/advertentiemode]

Hey Piet,

Gefeliciteerd met je aanwinst. Kost wel iets meer dan in eerste instantie begroot, maar dan heb je ook iets ;)

[advertentiemode]

BTW, nu Piet de Piccolo heeft gekozen heb ik een Thorens TD166MK2 met mahonie kast (van een TD160B-MK2) en een zware bodemplaat in de aanbieding. Te leveren met een NIEUWE Grado Prestige Green :rolleyes::D:)

TD166-mah.JPG

[/advertentiemode]

Roger ik sla ff over :lol::lol::lol:

Gr piet.

[advertentiemode]

Dag Sodejuu,

En wat is dit voor exemplaar dan, erg fraaie kast.

P1010008.JPG

Groet Jeroen

[advertentiemode]

BTW, nu Piet de Piccolo heeft gekozen heb ik een Thorens TD166MK2 met mahonie kast (van een TD160B-MK2) en een zware bodemplaat in de aanbieding. Te leveren met een NIEUWE Grado Prestige Green :rolleyes:  :D  :)

Dag Sodejuu,

En wat is dit voor exemplaar dan, erg fraaie kast.

P1010008.JPG

Groet Jeroen

Dat lijkt op een lege bak met...popcorn :unsure::lol::lol:

Hoi Jeroen,

Dat is dezelfde platenspeler in de plint waar nu de TD160BMk2 in zit. Ik had eerst een TD166MK2 en daar had ik een nieuwe plint omheen gebouwd van massief kersen. Ik heb de TD160B-MK2 van Frank K. overgenomen en dat loopwerk heb ik nu in de kersenhouten plint gebouwd.

Omdat de originele (alu-plakfolie) TD166Mk2 plint erg matig (zoniet slecht) is, heb ik de TD166Mk2 die in de kersenhouten plint zat, in de mahonie plint van de TD160B gebouwd.

En waar gewerkt wordt, vallen spaanders (letterlijk; zie bakje) :P;) Het is idd wel zo dat die werktafel na opruimen niet lang leeg blijft en binnen de kortste keren weer alles "ongeorganiseerd" over de tafel zwerft :rolleyes::lol:

Hoi Jeroen,

Dat is dezelfde platenspeler in de plint waar nu de TD160BMk2 in zit. Ik had eerst een TD166MK2 en daar had ik een nieuwe plint omheen gebouwd van massief kersen. Ik heb de TD160B-MK2 van Frank K. overgenomen en dat loopwerk heb ik nu in de kersenhouten plint gebouwd.

Omdat de originele (alu-plakfolie) TD166Mk2 plint erg matig (zoniet slecht) is, heb ik de TD166Mk2 die in de kersenhouten plint zat, in de mahonie plint van de TD160B gebouwd.

En waar gewerkt wordt, vallen spaanders (letterlijk; zie bakje) :P;) Het is idd wel zo dat die werktafel na opruimen niet lang leeg blijft en binnen de kortste keren weer alles "ongeorganiseerd" over de tafel zwerft :rolleyes::lol:

Erg fraaie plint indeed :P Zelf wil ik ook nog eens een mooie plint voor mijn thorens, maar ik vrees dat mijn vaardigheden aangaande houtbewerking niet voldoende zijn om tot zo'n resultaat te komen. Maar eens praten met een meubelmaker....

Groet Jeroen

• 4 weeks later...

Eindelijk,

Hij is van mij :D:D

Vandaag naar Sneek gereden en deze mooie speler betaald.

Met de goldring g 1042 element miste ik toch wat in het beeld, dit besproken met Marten jan en die adviseerden mij een goldring erioca mc element. Wel met de mededeling dat het element nog moet worden ingespeeld maar, thuis gekomen te zijn en de piccolo te hebben aangesloten, een zwarte rakker erop en spelen en woooaaahhh wat een verschil :lol::lol: en de Eroica moet nog worden ingespeeld. Marten jan heeft dus ook verstand van platenspelers(er word alleen maar over Henk gesproken) hij heeft ook mijn piccolo opnieuw afgesteld.Marten jan bedankt hiervoor.

Henk, Aleida en Marten jan BEDANKT VOOR ALLES.

Mvg PIet.

Hoi Piet,

Gefeliciteerd man. Ik vind de Eroica wel een beetje een "quite safe choice", maar dat wil niet zeggen dat het verkeerd is. Een prima neutraal element waar je nog veel plezier van zult beleven. ;)

Hoi Piet,

Gefeliciteerd man. Ik vind de Eroica wel een beetje een "quite safe choice", maar dat wil niet zeggen dat het verkeerd is. Een prima neutraal element waar je nog veel plezier van zult beleven. ;)

Hoi Roger,

Daar heb je misschien wel gelijk in maar,ik heb nu ff niet het geld om er een element in te zetten van pak hem beet 1000 euri :(:( de piccolo ging al ver over het budget heen :mad2:

Gr Piet.

Eindelijk,

Hij is van mij :D:D

Met de goldring g 1042 element miste ik toch wat in het beeld, dit besproken met Marten jan en die adviseerden mij een goldring erioca mc element. Wel met de mededeling dat het element nog moet worden ingespeeld maar, thuis gekomen te zijn en de piccolo te hebben aangesloten, een zwarte rakker erop en spelen en woooaaahhh wat een verschil :lol::lol: en de Eroica moet nog worden ingespeeld. Marten jan heeft dus ook verstand van platenspelers(er word alleen maar over Henk gesproken) hij heeft ook mijn piccolo opnieuw afgesteld.Marten jan bedankt hiervoor.

Mvg PIet.

Haha :)

Dankje!

Ik heb m'n werk gedaan, nu ben jij aan de beurt!

Grtn Marten Jan

Eindelijk,

Hij is van mij :D  :D

Met de goldring g 1042 element miste ik toch wat in het beeld, dit besproken met Marten jan en die adviseerden mij een goldring erioca mc element. Wel met de mededeling dat het element nog moet worden ingespeeld maar, thuis gekomen te zijn en de piccolo te hebben aangesloten, een zwarte rakker erop en spelen en woooaaahhh wat een verschil  :lol:  :lol: en de Eroica moet nog worden ingespeeld. Marten jan heeft dus ook verstand van platenspelers(er word alleen maar over Henk gesproken) hij heeft ook mijn piccolo opnieuw afgesteld.Marten jan bedankt hiervoor.

Mvg PIet.

Haha :)

Dankje!

Ik heb m'n werk gedaan, nu ben jij aan de beurt!

Grtn Marten Jan

Dat komt zeker goed :lol::lol:

hij speelt al vanaf half 7, nog 97.5 uur :angry::angry:

Hoi Piet,

Gefeliciteerd man. Ik vind de Eroica wel een beetje een "quite safe choice", maar dat wil niet zeggen dat het verkeerd is. Een prima neutraal element waar je nog veel plezier van zult beleven.

• Members
Mooi, dus nu ben je klaar !! ;)  Toch wel handig he, zo'n omschakelbare phono-pre...

Jou bel ik nog wel :lol:

Gr Piet.

0906 - 50 50 764 *

*0,70 euro per minuut

Ik ben ooit met de Eroica begonnen in een Michell Syncro/Linn Basik platenspeler. Daar vond ik 'm wat braaf (met een Transrotor Phono), maar hij deed niks fout. Het is echt wel een goed element. Geniet er van B)

zelf vond ik hem ook een beetje braaf na een paar lp's,een andere interlink erachter en klaar was kees(piet).Over een tijdje ga ik wel eens kijken naar een ander element, het moet wel in verhouding blijven met de piccolo.Een J.A of een mooie benz is natuurlijk wel gaaf maar heeft het ook zin op zo'n tafel.

Gr Piet.

Ha, die Piet!

Ik kan uit ervaring zeggen dat een Eroica LX een hele mooie combi vormt met de Piccolo!!! :wub: Maak alleen van die 100 speeluurtjes maar zo'n 200, ik hoor nog steeds wat subtiele verschillen met de LP's die ik een tijdje niet heb gedraaid! Gewoon lekker plaatjes draaien, en die Goldring komt

Edited by Lestat