Jump to content

platenspeler.

piet van soest
 Share

Recommended Posts

Piet onderaan instappen, niet onmiddellijk een State of the Art combi aanschaffen. ;)

Langzaam groeien. ;)

scatman.

bedankt voor het advies,maar door al jullie postings blijf ik zeker aan het begin van de ladder omhoog kan altijd nog.

mvg piet.

ps, hartelijk dank voor jullie advies en opmerkingen

hallo allemaal.

sory hans, toch maar hier geplaatst het is toch ook hier begonnen.

na een reis van anderhalf uur aangekomen in sneek parkeer geld betaald en bij audio selectief nabinnen.een beetje onwennig,maar dat werd snel onderbroken door henk zijn zijn vrouw ,willen jullie koffie?eenmaal met henk ingesprek gekomen ging het al gauw over de ruimte op de arm van een 10de mm en de lagers,hoe een naald er uit hoort te zien en wat een speciefieke naald hoort te doen.ja en dan komt het moment om een ps te gaan luisteren .ikwist en weet nog niet wat ik meemaakte,wat een geluid.toen kregen we het over 2de hands spelers de voor en nadelen en al gauw wist ik het word toch een nieuwemaar ja welke ik wil ook niet gelijk te hoog instappen ,dat er 1 moet komen staat vast,geluistert naar div bleunote spelers heb ik in samenspraak met henk beslote om deze speler

bluenote_piccolo.jpgvoor een luister sessie mee naar woerden te nemen.met een goldring element en een b5 arm.en ik moet zeggen het klinkt zeer realistiesch met de lp die ik ook van henk mee kreeg(heb zelf alleen maar herrie lp's) en ook de phono pre.het was idd een leerzame dag ,we zijn uitermate goed verzorgt door henk zijn vrouwen,en henk zelf natuurlijk (ondanks het broodje tussen de middag ) en het was idd moeilijk wegkomen daar.

henk, bedankt voor alles.

en we spreken elkaar gauw.

gr piet.

ps ,ik vind het moeilijk om precies op te schrijven hoe het vandaag was.

Hoi Piet,

Leuk en enthousiast verhaal.

Heb je ook de Bluenote Phono 1 mee? En welke LP?

Laat je oren de komende tijd eens lekker verwennen door deze mooie combinatie. Een ding staat vast: er wordt echt muziek gemaakt. En als je dat eenmaal mooi weergegeven heb gehoord, dan ben je besmet met het analoogvirus en begint drang om mooie albums te scoren toe te nemen.

Trouwens 2e hands zijn er ook nog wel mooie albums te vinden. Het aanbod varieert echter van plaats tot plaats.

Ik ben uiteraard benieuwd naar je bevindingen na een tijdje luisteren.

we zijn uitermate goed verzorgt door henk zijn vrouwen,en henk zelf natuurlijk (ondanks het broodje tussen de middag ) en het was idd moeilijk wegkomen daar.

Heeft Henk meerdere vrouwen :blink:

Henk wordt steeds meer een rockster, Hank Da Ladiesman :lol:

P.S. Leuk verhaal, Piet, en Henk: respect:alig_dapics_7.jpg

Hoi Piet,

Erg mooie speler. Luister er maar eens goed naar. Ik heb wel het idee dat je budget ruim overschreden is :rolleyes: Dat gebeurd helaas bijna altijd als je een kind in een snoepwinkel boodschappen laat doen :lol:;)

Hoezo Piet heeft toch niets geks gezegd? Sneek/Audioslelectief is gewoon een goede zaak (waar je vaak langer blijft hangen dan je van tevoren van plan was :) )

Overigens ben benieuwd of Piet de speler een beetje goed kan opstellen. In zijn (mooie) rek is weinig plek.

http://my.hifi.nl/index.php?user=995

Toch wel belangrijk dat ie een beetje stevig staat. Vraag me af of je last heb van trillingen als je m op de tegels zet.

Hoezo Piet heeft toch niets geks gezegd? Sneek/Audioslelectief is gewoon een goede zaak (waar je vaak langer blijft hangen dan je van tevoren van plan was :) )

Overigens ben benieuwd of Piet de speler een beetje goed kan opstellen. In zijn (mooie) rek is weinig plek.

Toch wel belangrijk dat ie een beetje stevig staat. Vraag me af of je last heb van trillingen als je m op de tegels zet.

beste duck.

ik heb nog een plateau om boven mijn cd speler te bevestigen,en ik heb ook nog een aardige band met de natuursteen leveracier in deze regio.dus het gaat wel goed komen ;)

Hoi Piet,

Leuk en enthousiast verhaal.

Heb je ook de Bluenote Phono 1 mee? En welke LP?

Laat je oren de komende tijd eens lekker verwennen door deze mooie combinatie. Een ding staat vast: er wordt echt muziek gemaakt. En als je dat eenmaal mooi weergegeven heb gehoord, dan ben je besmet met het analoogvirus en begint drang om mooie albums te scoren toe te nemen.

Trouwens 2e hands zijn er ook nog wel mooie albums te vinden. Het aanbod varieert echter van plaats tot plaats.

Ik ben uiteraard benieuwd naar je bevindingen na een tijdje luisteren.

hoi gruiter.

ik heb een lp van sara k:water falls meegekregen (een nieuwe)van henk mede omdat ik ook zelf de cd uitvoering heb,kan ik het mooi verglijken met elkaar.

de phono pre is een asr mini basis,gister avond nog ff snel geluisterd en het klonk allemaal veel realistieser dan op cd ;););).

ik hoop hier nog een tijdje met plezier naar te luisteren en wat er dan beurd zien we nog wel.

gr piet.

Versta me niet verkeerd....

Ik heb daar ook 'ns zo'n "hearbehandeling" gekregen.

Ik dacht dat Piet overweldigd was door de indrukken en dat hij zich daarom moeilijker kon uitdrukken.

Na 'n nachtje slapen gaat dat meestal beter.

:)

@ Piet,

Zoals je gezien hebt staat mijn draaitafel op graniet. Nu zou ik dat niet meer doen. De hardsteenplaten zoals onder de rest van m'n spullen liggen zijn waarschijnlijk beter. En in elk geval een stuk goedkoper. Dit zijn n.l. hardstenen vloertegels van 50x50 cm. Deze kosten

Ik dacht dat Piet overweldigd was door de indrukken en dat hij zich daarom moeilijker kon uitdrukken.

beste hans.

ik was en ben nog steeds overweldigd wat mij gister is over komen,maar ik bedoelde meer dat ik het minder plezierig vind om mijn verhaal op het scherm te zetten

@ Piet,

Zoals je gezien hebt staat mijn draaitafel op graniet. Nu zou ik dat niet meer doen. De hardsteenplaten zoals onder de rest van m'n spullen liggen zijn waarschijnlijk beter. En in elk geval een stuk goedkoper. Dit zijn n.l. hardstenen vloertegels van 50x50 cm. Deze kosten

Ik zou geen gebakken aardewerk tegels gebruiken. Ik denk dat een zachte natuursteen het best is. Ik denk dan aan leisteen, hardsteen (is niet zo hard dan de naam doet vermoeden) of speksteen.

De grootte maakt niet veel uit. Er is een Duitse rekkenfabrikant die ruwe natuursteen als plateaus gebruikt. Deze zijn dus niet recht gezaagd. Zijn argument is dat deze minder op

[...]

Wanneer tussen twee tegels een dempende laag zit worden trillingen beter gedempt. Ik ga hier voor onder m'n draaitafel ook nog een mee experimenteren.

Ik zie het al helemaal voor me:

dj7su.gif

;) ,

Jacco

Versta me niet verkeerd....

Ik heb daar ook 'ns zo'n "hearbehandeling" gekregen.

Na 'n nachtje slapen gaat dat meestal beter.

:)

Okay bedoel je dat. Natuurlijk ebt het enthousiasme van een bepaalde belevenis langzaam weg. Daarna ben je wellicht meer objectief over bepaalde zaken.

Aan de andere kant komt dat enthousiame ook niet uit het niets. Daar moet een oorzaak aan ten grondslag liggen.

beste allemaal.

zoals de meeste nu weten heb ik een ps te leen van henk,waar ik steeds blijer van word :D:D .maar wat me opvalt is dat er een ruis in mijn midden/hoog driver zit als de moter loopt maar er speelt geen lp.is hier wat aan te doen??????en hoe komt het dat waneer ik een nieuwe lp draai (ik heb er al 3)ik toch kraakjes en geknetter hoor,ook als ik de anti static borstel heb gebruikt.

kan iemand misschien iets meer vertellen over dit toch wel probleem :(

mvg piet.

Hoi Piet, wat wil helpen, is de LP's (ook nieuwe) eerst te wassen voor het draaien. Dan zijn ze een hele tijd anti-statisch, en getik en gespetter is in de meeste gevallen weg. Een mooie en redelijk betaalbaar alternatief is een Disco Antistat.

En als het iets meer mag kosten een Okki Nokki.

Beide werken perfect.

Frank. :rolleyes:

Hoi Piet, wat wil helpen, is de LP's (ook nieuwe) eerst te wassen voor het draaien. Dan zijn ze een hele tijd anti-statisch, en getik en gespetter is in de meeste gevallen weg. Een mooie en redelijk betaalbaar alternatief is een Disco Antistat.

En als het iets meer mag kosten een Okki Nokki.

Beide werken perfect.

Frank. :rolleyes:

dankje wel voor de snelle reactie.

maar ik ben er (nog)niet zeker van of ik de platen speler hou,hij is nog niet ingespeeld al moet ik zeggen dat het met de dag beter word :D .

dus de kans word steeds groter.

nu komt marco(arden) morgen avond hier langs en kan ik aan hem vragen of hij er 1 heeft en deze dan ff mee kan nemen zodat ik echt kan gaan genieten.

gr piet.